Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

navigatie

Filluar nga caspar, Qershor 15, 2019, 10:03:42 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

caspar

vraagje
ik heb vandaag de grandis gekocht er zit een nav in maar geen dvd
kan iemand vertellen met welk programma die draait
bv tomtom garmini of igo om maar iets te noemen
dan kan ff zoeken of ik iets kan vinden waar ik mee kan knutselen
vg caspar

caspar

is er nog leven in deze groep ?????


Nobodie14

Het is op het forum altijd rustiger dan op de Facebook pagina geweest..
Daar is het meer van 'kijk mij eens'.
Soms ook leuk hoor!
De 'adviezen' / antwoorden die ik daar soms lees, doen mij twijfelen aan de kennis die bij de reageerders aanwezig is.
Ik schat de technische kennis op dit forum hoger in dan die op de Facebook pagina.

Daarnaast gebeurt het steeds vaker dat nieuwe mensen hier in het forum een vraag stellen zonder eerst te onderzoeken of deze al een keer beantwoord is.
Wel zo gemakkelijk, maar niet de bedoeling van het forum.
En er wordt dan ook meestal niet op gereageerd.
Er wordt hier op het forum verwacht dat je zelf ook wat moeite doet om te zoeken naar een antwoord op je vraag.

Als je de zoek functie van het forum gebruikt en 'Grandis navigatie' intikt, dan zitten daar wel topics tussen die een antwoord op je vraag geven en/of adviezen danwel ervaringen van anderen.
En het is nog geen 5 seconden 'werk'.

Maar goed, ik heb het even voor je gedaan: In een van de topics las ik even snel dat het mogelijk was om een Volvo DVD met wat aanpassingen te gebruiken.
Maar zelfs dan zullen de 'nieuwste' kaarten waarschijnlijk van 2009 zijn.
Totaal verouderd dus..
Loop zelf even de andere topics erover door..

caspar

dank voor je antwoord
die dingen heb ik allemaal gelezen maar omdat ze zo oud zijn kan je er niet veel meer mee
en heb onderhand het hele net door gezocht voor opties maar kom echt niets zinnigs tegen
dus zal moeten zoeken naar andere opties
dankjewel gr caspar

Nobodie14


De topics zijn oud.
Maar daar staan wel tips in die je verder zouden kunnen helpen.
Ik heb even naar andere opties voor je gekeken.


Een mooie optie om een 2-din in te bouwen staat hier: Mitsubishi Grandis 2din radio inbouwen
Het is nogal wat werk.
En het antwoord op de vraag of je daar zoveel tijd en moeite in wilt steken, ligt bij jou.


Een andere optie die je kunt bekijken is een kleine tablet / telefoon / navigatie die je op de klep van het bovenste aflegvak monteert.
Een bureau lader/houder daarvoor op het deksel monteren met de voeding door de klep heen.
Als je wilt navigeren, dan klik je de tablet / telefoon / navigatie in die houder.
Voordeel van deze optie is dat je de tablet / telefoon dan ook als dashcam kunt gebruiken.


Nog een optie is om een tablet voor je navigatie display te plaatsen.
Dat kan eenvoudig met klitteband.
Maar ik heb ooit een hele mooie optie gezien waarbij de tablet in een rails (klein U-profieltje onderin) geklikt werd.
En bovenin een klein magneetstripje
Zit je nog wel met je voedingskabeltje waar je een oplossing voor moet vinden.


Ik ben zelf voor optie 1 gegaan in mijn Space Star.
Spacey, mijn Space Star uit 2002
En heb er geen moment spijt van gehad.

JohanColt

@Nobodie
Ik lees je reactie en reageer even kort op je zinnetje "nieuwe mensen stellen een vraag zonder..."
Snap ik, maar ook al ben je nieuw, stel je je vraag op een gedegen forum juist omdat daar de mensen met "ervaring" zijn.
Zij kennen hun auto door en door en herkennen wellicht de vraag. Maar omdat je als nieuweling je antwoord eerst moet zoeken, reageert er niemand.
En dat is toch het doel vaan een forum voorbij schieten.
Niet iedereen zal mijn mening delen, maar ik ben (ook) een beetje in dit forum, om dezelfde reden, teleurgesteld en bemerk nu dat anderen dat gevoel ook hebben.


Kunnen we niet gewoon elkaar aanspreken op onvolkomenheden, maar wel antwoord op de vraag geven?
Anders lijkt het een beetje op stemmingmaken, en daar ben ik wars van.

caspar

#6
ik ben redelijk bekent met verschillende forums dus zoeken ed gaat mij goed af
maar als mensen een gesprek beginnen dan is het denk wat leuker om hier te komen


@Nobodie
dank voor de tips