Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

KNOEI's 8G Avance - Groot onderhoud.....

Filluar nga KNOEI 8G, Qershor 17, 2011, 12:26:00 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

4Koen63

Oww, vandaar. Ik had al zo'n vermoeden dat jij, als Galant eigenaar, wellicht wat eerder aanwezig wilde zijn :P
Gefeliciteerd met je nieuwe record haha!


En thanks ;D Ja die van jou zag ik ook goed aankomen, prachtbak!

KNOEI 8G

Zoo, al lang niets meer geupdate hier dus tijd om daar verandering in te brengen;

Laatst een ster in de ruit, dus nieuwe ruit erin en direct gezorgd voor wat extra PK's dmv stickertuning!!







Daarna in m'n achterbumper een gat gedremeld zodat binnenkort de einddemper eronderuit kan en hier een open pijp met sierstuk voor in de plaats kan komen. Het randje heb ik afgewerkt met een kapje wat standaard op de achterbumper van 'n legnum VR4 zit. De kleur klopt nog niet maar die spuit ik pas als de einddemper verwijderd is.



:no:  Heb de afgelopen weken m'n bankrekening hard moeten plunderen  :x

Er zit wat onderhoud aan te komen, ik heb nog steeds 2 rammeltjes. Waarvan 1 m'n voorste kat is. en 2e hoogstwaarschijnlijk de koppeling of drukgroep.
En achter de distr. kap klinkt het niet altijd even fris.

Dus wat staat er op het lijstje:

Naven en Aandrijfassen - zitten nu compleet aan elkaar vastgekoekt dus moeten vervangen worden en dan heb ik eindelijk na een jaar weer ABS  :D .
Katalysator - is 1 geheel met het spruitstuk
Koppeling, drukgroep en druklager
Distributieset incl. waterpomp, rollen, en hydraulische spanner
en ook maar meteen een verse sloot olie incl filter.

En ik heb nog een setje nieuwe remschijven en RVS slangen voor achter. En nog Red stuff voor rondom.





En ja ze kan wel een poets en polijstbeurtje gebruiken....  :'(

Eclipse2G

Jij ook al die naven en assen! Haha zooitje is het :P

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

4Koen63

Heheh, zo blijf je wel lekker bezig!
Maja alles voor een goed doel :D

Chaoth

Fijn lijstje inderdaad.. Lijkt wel een beetje op dat van mijn Colt.. Die maakt ook geluidjes (druklager en cat (waarschijnlijk)).. Hoezo toevallig? :D

KissMyExhaust

Looking good Nico!

Netjes ook de stickers!

Het houd je van de straat he ;)
Succes met het fixen etc, enne, wel updaten he! Meneer de moderator ;) haha

KNOEI 8G

Haha, zal ook hier toch maar eens frequenter updaten  8)

maar is inderdaad een lekkere kostenpost en daar komen de montagekosten/uren ook nog bij.
Remmerij en olieverversen doe ik zelf maar de rest moet ik toch echt uitbesteden aan 'n vakman....  :'(

Chaoth

Citim nga: KNOEI 8G ne Tetor 05, 2012, 12:17:38 PD
de rest moet ik toch echt uitbesteden aan 'n vakman....  :'(

Lees ik daar MD performance? :D

KNOEI 8G

Nou daar komt het gros wel vandaan, maar het is 300 km op en neer naar MD-perf. en heb ook iedere dag vervoer nodig.
Dus helaas kan ik de montage niet aan hun overlaten....


Evo driver

Kijk wordt bijna ook een restauratie :D Het is idd jammer dat je zoverweg woont...

gr. remco

KNOEI 8G

Hij is gefixed!!  :D

De gehele waslijst die 4 posts terug staat is afgewerkt! En hij loopt weer zoals het hoort, fluisterstil stationair en lekker soepel in de toeren. Geen rare rammeltjes meer dus Nico kan weer volop genieten van z'n G!  :cheer:  :cheer:  :cheer:

Zelf heb ik de achterremmerij aangepakt. Deze lente al beide klauwen gereviseerd en nu nieuwe schijven, RVS slangen en Redstuff blokkies

Direct ook maar de kans gegrepen om er weer een verse sloot olie in te doen met een amsoil filter. En laatst een setje wintervelgen gescoord deze waren echt in een echt slechte staat. Dus schoongemaakt met een fles velgenreiniger en Iron x. En daarna 4 lagen witte plastidip eroverheen. Ben zeeeer tevreden met het resultaat nu kijken hoe lang dit het uit houd!!  :yes:  :yes:




Deze week de veerpootbrug van een GF-clublid overgenomen en vandaag de tijd genomen om hem te plaatsen. (20 min.)
Kwestie van 2 boutjes van de veerpoot verwijderen. Stukje textiel insnijden en klaar!  :yes:

het resultaat: moet het nog ff afwerken maar hij zit er in  :D


En nog wat meer foto's van m'n wagentje!!  8)





Chaoth

Erg vette bak! Mooi dat alles verholpen is en zeker mooi dat de auto zo'n goed baasje heeft! :)

4Koen63

Wat een lekkere bak is het toch!


Goed bezig :D