Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Falende oliedrukmeter Eclipse 1G

Filluar nga 4Koen63, Prill 09, 2012, 09:45:29 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

4Koen63

Goeie avond allen :)


Vandaag toen ik ergens naartoe moest viel mij op dat mijn oliedrukmeter niet in beweging kwam.
Dat de oliepomp het liet afweten lijkt me sterk.. :P


Toevallig had ik toen ik de auto gekocht had hetzelfde, toen bleef die oliedrukmeter op rood staan (zelfde stand als wanneer de auto uit is zegmaar:D) en toen ik de auto toen een keer goed doortrok kwam er weer beweging in de meter. Nu heb ik de auto vanmiddag (om te kijken of dat 't was) niet doorgetrokken omdattie niet op temperatuur was.


Heeft iemand van jullie een idee waarom er geen beweging in het metertje komt?


Thanks en greets.

Eagle1982

Heb je net op de chat al even gesproken, maar ik denk dat je 2 sensoren hebt.
In principe doen ze beide hetzelfde wanneer je de draad aan massa hang, alleen bij de ene gaat het lampje branden en bij de ander slaat de oliedrukmeter in de hoek.
Dus bij beide even controleren, wel even op contact zetten uiteraard, je zult niet de eerste zijn die dit vergeet en tot de (verkeerde) conclusie komt dat de bedrading of de meter (lampje) defect is.


4Koen63

Er zaten inderdaad 2 draadjes aan.
1 ging met een schuifje over een of ander soort bolletje, deze is van de meter. Die beweegt af en toe nog maar ik kan het beste 't stekkertje vervangen denk ik.
De andere ging, vergezeld door nog een stel kabels ergens heen, maar ik weet niet waar deze dus voor dient. Hiervan is het stekkertje afgebroken van de sensor. :P


To be continued.