Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

radio outlander intense vervangen door rockford

Filluar nga 5408, Shkurt 06, 2009, 10:16:29 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

5408

Ji
ik heb de standaard radio in de outlander zitten.
Graag had ik de rockford er in gestoken.
Weet er iemand of dit zomaar kan ?
Iemand suggesties?
De kwaliteit van deze zou^pakken beter moeten zijn dan de standaard radio;
 :?:

robsel

#1
Je kan de radio simpel overzetten/inbouwen maar om het echte goede Rockford geluid te krijgen heb je ook de subwoover nodig. Het rockford systeem heeft ook 9 speakers en nu heb je er 6 bij de standaard radio.Er staat momenteel een Rockford op Marktplaats te koop voor 150,- ( is echt goedkoop)
Ik weet niet zeker of je ook een adapter nodig hebt om de radio aan te sluiten op de huidige bedrading, ik dacht dat de stekkers anders zijn ( 20 pins ?)
gr

Evo driver

#2
Hoi

Je hebt geen specefieke adapters nodig maar je moet wel weten dat je de gps antenne er bij moet hebben en het voorfront ook in de computer moet het een en ander omgezet worden ivm het canbus daar kan nl een storing in komen wanneer je dit niet doet.

gr. remco

v.d.brie

#3
Hallo,

Ik heb een outlander met het rockford systeen er ligt een dikke versterker onder de bijrijders stoel, alleen de radio vervangen lijkt mij niet voldoende.


groet Vincent

Evo driver

#4
Je krijgt natuurlijk niet het effect maar ik begrijp uit je verhaal dat je de radio wil vervangen voor het mmcs unit ???

5408

#5
Hi,
Ja oorspronkelijk wou ik deze vervangen door de MMCS, meer helaas te duur. Ik heb geen alternatieven gevonden waarbij de stuurknoppen konden blijven gebruikt worden. Blijkbaar bestaan hier nog geen verloopstekkers voor indien je andere merken probeert.
Andere oplossing is inderdaad de radio vervangen door de fosgate radio.
Ik lees hier echter op het forum dat er bij dit type een versterker onder de bijrijdersstoel zit. Dus de radio vervangen op zich helpt niet tenzij er een aparte versterker wordt bij gemonteerd. Ook de aansluitingen zouden een probleem kunnen geven.
Vraagje dus
Waar zitten de extra 3 boxen ? Bij mij zit er 1 in elke deur een plus 1 in het voorste  hoekje van de ruit van de voordeur
Wat zijn de vermogenswaarden van de versterker ?
Bij het MMCS systeem wordt de radio bedient op dit scherm heb ik begrepen ? Is de hardware van de radio achter dit scherm nog aanwezig of helemaal vervangen door het MMSC scherm ?
Er is inderdaad een fosgate model te koop voor 150 euro. Ik reken voor de versterker ook 100 euro.
Misschien nog een verloopkabeltje.
Dus zou ik voor max 350 euro moeten gesteld zijn ?

Iemand andere suggesties om van dat akelig geluid van de standaardradio af te geraken ?

Alvast bedankt voor de reacties !!!

Evo driver

#6
Nou ik denk niet dat je er zo maar bent met de apperatuur je moet ook in de computer het een en ander instellen kwa speakers en de andere zitten in de achterportieren en de sub. Maar ik dnek dat je goedkoper uit bent door aftermarket te gaan zoeken want het achterpaneel moet je ook nog aanschaffen voor de rockford forsgate sub.

Evo driver

#7
De radio wordt compleet vervangen hetzij het front als de module er achter.

alain_sat

#8
Is misschien een beetje laat, ik heb net een Outlander gekocht en dit http://www.autogadget.eu/MITSUBISHI/Mitsubishi-Outlander-Integrative-Multimedia-GPS/-DVD/-TV/-BT.html erin gemonteerd.

Ik ben nog niet volledig tevreden omdat de firmware nog in de kinderschoentjes staat maar de hardware is wel OK.
Inbouwen duurt de tijd van 2 roosters los te trekken, 2 vijzen los.
3 connectoren versteken en terug 2 vijzen vast en 2 roosters terugplaatsen.

Uiteraard als je extra antennes of achteruitrijcamera wil hebben moet je dat werk bijrekenen.

Ik had nog een ander moddel gezien op een Nederlandse site waar ik de naam van kwijt ben.

robsel

#9
Hier kan je bijna alle informatie vinden (als je een "beetje " Duits spreekt !
http://www.outlander-forum.de/phorum/read.php?6,66688
Kijk voor de aansluiting op je stuur vooral naar de laatste pagina's .
Je hebt goede en slechte systemen uit China op de markt maar het kan heel goed werken.........en goedkoop !
gr.
Rob

alain_sat

#10
Alvast bedankt voor je link.
Mijn duits is niet zo goed maar klaarblijkelijk zijn zij nog bezig met die te connecteren, dat ging hier in enkele minuten maar de leverancier had voor de nodige correcte aansluiting gezorgd.
Koop nooit iets in Zwitserland, dat kost evenveel dan het verre oosten ,dat is niet in Europa.
Vanuit Roemenie was DHL in ANtwerpen in minder dan 24 uur en geen douane kosten.

Mocht iemand de handleiding van die witson vinden....