Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Schoonmaken laser Pioneer CD/Radio?

Filluar nga Anonymous, Gusht 15, 2006, 01:06:46 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Anonymous

Weet iemand toevallig een manier of adres waar je iets kan halen om de CD laser schoon te maken? Hij blijft hangen op CD's en happert.

Ik dacht dat er vroeger van die CD's waren die je gebruikte met zo een klein borsteltje waar je een druppel "laser schoonmaak middel?!" op deed en dan zo schoon kon maken...

Weet iemand iets anders?  Confused

sp1046mhs1

#1
Biotex? Razz

Anonymous

#2
Hehehe Evil  Wil hem wel weer kunnen gebruiken

GHINO

#3
Citim nga: "Atenzaz"Weet iemand toevallig een manier of adres waar je iets kan halen om de CD laser schoon te maken? Hij blijft hangen op CD's en happert.

Ik dacht dat er vroeger van die CD's waren die je gebruikte met zo een klein borsteltje waar je een druppel "laser schoonmaak middel?!" op deed en dan zo schoon kon maken...

Weet iemand iets anders?  Confused
Die mag je niet in zo cd speler doen, alleen in een boven lader.

doubjj20

#4
je kan hem open maken en de lens met alcohol schoonmaken.
Hoe oud is de radio? vroeger was het zo dat op een gegeven moment de laser sterkte afnam en daardoor CD´s gingen overslaan. Je kon toen het laser vermogen een beetje opschroeven met het popmetertje in de cdspeler zelf.

Suc6

GHINO

#5
Let wel, als je hem openmaakt en hij heeft nog garantie dat je garantie dan over is.

Xenon

#6
Citim nga: "doubjj20"je kan hem open maken en de lens met alcohol schoonmaken.
Hoe oud is de radio? vroeger was het zo dat op een gegeven moment de laser sterkte afnam en daardoor CD´s gingen overslaan. Je kon toen het laser vermogen een beetje opschroeven met het popmetertje in de cdspeler zelf.

Suc6

Dit is inderdaad wel een methode, maar niet risicoloos!
De laserlens is verend opgehangen met spoeltjes, die het focussen van de lens mogelijk maken. Die constructie is uiterst kwetsbaar voor mechanische krachten van buitenaf.

Zowel methanol als ethanol zijn beide alcohol. Methanol lost 5 van de 10 kunststoffen (lens) op! Ethanol niet.

Beschik je over zo'n blaasbalgje met zacht kwastje, bekend uit de fotowereld? Gebruik die dan bij voorkeur. Mocht dat niet voldoende zijn, neem dan een spuitbusje videokoppenreiniger en spuit van niet al te dichtbij de lens kletsnat en zorg dat de vloeistof zijdelings kan weglekken.

sp1046mhs1

#7
Zonder fratsen: maak je veel gebruik van CD-ROM's? Of zijn je CD's veelvuldig gebruikt (lees: beschadigd)? Wanneer dit niet het geval is, dan zou je inderdaad Xenon's advies kunnen proberen. En anders afwegen hoe oud de speler is en evt. een leuke aanbieding aan de haak slaan. Voor iets meer dan €100,- koop je tegenwoordig al een speler met ondersteuning van MP3. Geef je wat meer uit, dan heb je een radio met klapschermpje, al dan niet in combinatie met navigatie. Dansen

Advies: bij het verlaten van je auto, of het niet gebruiken van je speler, altijd de CD uit de speler verwijderen. Laatst was in mijn VDO een CD een beetje warm geworden door de voor Nederland extreme warmte met als gevolg dat de sticker op de originele CD is gaan bobbelen... Crying or Very sad

Anonymous

#8
Bedankt voor het advies jongens! Ik heb vandaag maar een nieuwe Pioneer gehaald, ingebouwd en je raadt het al een fantastisch geluid!

Ik zal nu beter opletten en mn CD's altijd verwijderen als ik hem parkeer Razz

GHINO

#9
Ey wil je wat voor ons doen?  Spijt me
Ff een fotoshoot maken van je Sigma, het is namelijk ff de grotere broer van mijn galant en hij ziet er wel kicke uit Dansen
Ow en we zijn hier foto geil Hypocriet