Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Outlander - zoemende CVT versnellingsbak

Filluar nga Daan's Outlander, Gusht 28, 2022, 12:56:16 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Daan's Outlander

Hallo allen, de CVT versnellingsbak van onze 2008 Outlander (benzine, model van voor de PHEV) maakt tijdens het rijden een nadrukkleijk zoemend geluid.  Ik ben 2e eigenaar, sinds 2013.  Het geluid is er altijd al geweest, ik dacht dat het bij het CVT systeem hoorde.  Het is door de jaren heen mogelijk iets luider geworden, maar dan is dit heel geleidelijk gebeurd.  Auto rijdt verder probleemloos, enkel regulier onderhoud (en een keer een cilinderkop revisie). Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Keezx

Hoogstwaarschijnlijk een lager dat wat versleten dreigt te raken....Misschien eens posten op Problemcar , daar zitten nogal wat professionals die veel dingen herkennen.


wooley

Wat is de km stand? En is er al eens de cvt olie vervangen?

Daan's Outlander

Hoi Wooley, km stand is ongveveer 250k.  CVT olie is nooit vervangen.  Had mij laten vertellen door garage dat dit nooit nodig is, want gesloten systeem.

wooley

Hoi, ik heb zelf een Nissan Almera tino met cvt gehad.
Bij 200k heb ik de cvt olie laten vervangen omdat bak gierend geluid maakte. Daarna nog 100 k gedraaid zonder problemen en verkocht.

Keezx

Lijkt erop dat olie verversen van de CVT de moeite waard kan zijn...

wim roskam

wij hebben de zelfde storing gehad , lagers waren versleten .