Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Kan de motor van de ASX uit 2018 geen LPG installatie verdragen?

Filluar nga leovansister, Mars 16, 2022, 08:47:09 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

leovansister

Ik heb een Mitsubishi ASX van maart 2018 met een kort na de aflevering ingebouwde nieuwe BRC G3 LPG installatie.  Blijkbaar slijten door de andere LPG verbrandingswijze de kleppen van de ASX wat meer en ontstaat er klepspeling waardoor er benzine in de motor komt tijdens het rijden met LPG. Dat is nu na 74.000 kilometer geconstateerd en vergt een 6 uur durende reparatie....zegt de dealer.... ???

Hiervoor heb ik ook een (ouder) model ASX met LPG gereden en dat gaf geen problemen.

NU stelt de dealer dat deze motor uit 2018 geen LPG verdraagt en er geen LPG ingebouwd had mogen worden. Mijn vraag is of dit technisch juist is?
[/size](dit is mij bij de aanschaf niet verteld, terwijl met weet dat ik LPG rij).
[/size]
[/size]Dank voor de reacties, Leo

[/size]

Keezx

Maak het eerst eens normaal leesbaar, dan kan ik er mogelijk iets over schrijven.....
DE speks van de motoren zijn overigens identiek.
Edit: Of je klepproblemen krijgt hangt in eerste instantie af van de constructie en materialen van de cilinderkop en ook hoe lang of sinds hoeveel km er op lpg is/wordt gereden.Zijn er na 73 000 km problemen, dan duidt dat inderdaad op een voor LPG on- of minder geschikte motor.Een gezond wantrouwen t.o.v. die gene die de diagnose stelt is echter wel op z'n plaats....

Nobodie14

CitimIk heb een Mitsubishi ASX van maart 2018 met een kort na de aflevering ingebouwde nieuwe BRC G3 LPG installatie.  Blijkbaar slijten door de andere LPG verbrandingswijze de kleppen van de ASX wat meer en ontstaat er klepspeling waardoor er benzine in de motor komt tijdens het rijden met LPG. Dat is nu na 74.000 kilometer geconstateerd en vergt een 6 uur durende reparatie....zegt de dealer.... ???

Hiervoor heb ik ook een (ouder) model ASX met LPG gereden en dat gaf geen problemen.

NU stelt de dealer dat deze motor uit 2018 geen LPG verdraagt en er geen LPG ingebouwd had mogen worden. Mijn vraag is of dit technisch juist is?
(dit is mij bij de aanschaf niet verteld, terwijl met weet dat ik LPG rij).

Dank voor de reacties, Leo

Dit is beter leesbaar

Nobodie14

Ik weet het niet 100% zeker, maar wat ik erover kon vinden op het internet, is de 1.6 ClearTec motor hetzelfde als in het oudere model.
Het kan zijn dat Mitsubishi lichtere materialen in de kop van de motor gebruikt heeft.
In dat geval is het raadzaam om een valve save systeem te monteren terwijl het in het vorige ASX model misschien niet nodig was.
LPG heeft een iets hogere verbrandingstemperatuur dan benzine doordat het benzine brandstofmengsel de kleppen koelt / smeert.
Om dat probleem op te lossen zijn er valve save systemen in uitgebracht.

Wat is het probleem dat je de auto naar de dealer bracht?
Tikken van de kleppen?
Maar weet je zeker dat het de kleppen zijn?
In mijn auto (Space Star 1.6 2002) hoor ik ook tikken bij het kleppendeksel.
Dat tikken wordt (in mijn geval) veroorzaakt door de LPG injectoren die in een rails bovenop het kleppendeksel gemonteerd zijn.