Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Ik stel mij even voor..

Filluar nga Adhdiver, Mars 15, 2022, 10:21:19 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Adhdiver

Hallo forumleden,


Ik ben hier nieuw en sinds kort in het bezit van mijn eerst Mitsubishi, een Outlander 1 uit 2007 op Lpg.


Ik heb de auto een paar dagen op proef gehad, en hij bevalt uitstekend. Morgen gaat hij nog terug naar de garage voor apk, nieuwe draagarmen en demonteren en schoonmaken van de remklauwen.


De auto rijdt heerlijk en strak ontdanks de leeftijd. Moest wel een beetje wennen aan de wat strakkere vering en het hogere toerental tov. mijn vorige auto (Peugeot Partner HDI)


Zal hier eens rondkijken, en ben benieuwd naar de ervaringen van een 2.0 op Lpg en welke kilometerstanden er mee te halen zijn.


Groet, Jan van Dijk
Uddel.

Nobodie14

Welkom op het forum.

De Peugeot is van Franse makelij en is daarom comfortabeler afgeveerd.
Het hogere toerental komt doordat de Peugeot HDI een diesel motor is.
Dat zal wel wennen zijn met schakelen / rijden.
Het maximum koppel komt bij een diesel namelijk veel eerder vrij.
Je zult iets meer gas moeten geven..

De 2.0 motor is een degelijke motor.
Als er een valve saver systeem (i.v.m. LPG) gemonteerd is, dan kun je bij normaal onderhoud zo rond de 450.000 km ermee rijden. Anders ben je eerder aan de beurt voor een koprevisie.

Verroestte draagarmen is een bekend probleem bij dit type Outlander.
Evenals hangende remklauwen door roestende glijpennen.
Die moeten echt in de gaten gehouden worden omdat anders de remschijven krom gaan trekken wat trillingen tijdens het remmen veroorzaakt.