Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

display midden op het dashboard handmatig instellen

Filluar nga wanbeheer, Tetor 13, 2021, 11:53:26 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

wanbeheer

Hoi, ik heb een Mitsubishi Colt Z30 uit 2008 gekocht.
De originele autoradio was vervangen door een Pioneer autoradio.
De display in het midden van het dashboard, moet je eigenlijk kunnen instellen, via de originele radio, maar die zit er niet meer in.
Het boekje schrijft pagina's vol, over dit onderwerp, maar niet hoe je dit kunt instellen, door middel van de 4 toetsen die op het display zitten.
Tijd omstellen naar een 24 uurs formaat kan ik nu dus niet, en er zitten heel veel functies op die niet bereikbaar zijn.
Een mitsubishi radio inbouwen zie ik niet zitten, ik heb al heel lang een Kenwood radio met bluetooth, en DAB+, en handsfree bellen


Met denk voor alle hulp.
Peter Fest

Entharion

Hallo Peter,

Het is al een paar jaar geleden dat ik mijn Colt verkocht heb maar...
Als ik het me goed herinner zitten er knopjes naast het display waar je ook dingen mee in kunt stellen, je moet de auto dan op contact zetten zonder de motor aan te zetten en dan zou je het daarmee moeten kunnen instellen.

Mvg,

Rens

wanbeheer

hoi Rens,
dankjewel, ik had er niet aan gedacht hem alleen maar op contact te zetten

sven1506

Citim nga: wanbeheer ne Tetor 13, 2021, 09:14:04 MD
hoi Rens,
dankjewel, ik had er niet aan gedacht hem alleen maar op contact te zetten


Waar heb jij dat grond kabeltje op aangesloten die bij je ISO stekkers van je radio zit? Ik wil ook mijn aftermarket radio weer gaan inbouwen.

wanbeheer

Als het goed is zitten alle aansluitingen die je nodig hebt in de bruine en zwarte ISO stekkers, dus ook de ground, oftewel Min.
Alle zaken zitten al in die 2 stekkers, dus luidsprekers voor en achter, + en -, en ook de detectie van de verlichting, dus als je verlichting aangaat, komt dit signaal op de radio, en in mijn geval heb ik de display zo ingesteld dat die een andere kleur krijgt als de verlichting ingeschakeld is.
Dan een ander ding.
Ik weet niet of jouw radio ook die 2 ISO stekkers heeft, als dat zo is, hoef je eigenlijk niks te doen, behalve die 2 stekkers inpluggen, en je antenne aansluiten, en eventueel de Microfoon, als je handsfree kunt bellen met je radio.
Zitten die stekkers er niet aan, dan kun je voor een paar Euro, een kabelsetje kopen
https://www.kabelshop.nl/Nedis-ISO-kabel-geschikt-voor-auto-audioapparatuur-Universeel-ISOCSTANDVA-i16225-t3921.html?gclid=CjwKCAjwzt6LBhBeEiwAbPGOgYRX0zyRRGiSIp8KK-xUi2pApiKUsWb6zwnSbWgKoG_Zu90uXTAf5BoCIosQAvD_BwE
Als je naar autoradio iso connector pinout googlet, vind je all info die je nodig hebt,
Aangezien deze ISO een standaard is, en je de manual van je radio kunt downlopaden, is het niet zo heel moeilijk, een soldeerbout, en een stukje krimpkous dat je ,met de soldeerbout of aansteker om de draad krimpt is voldoende