Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Roest op motorkap asx

Filluar nga Mitsu asx, Shtator 23, 2021, 10:16:19 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Mitsu asx

Hallo .


Toen ik vorige week  onze asx in de wax ging zetten ,viel mijn oog op een raar plekje op de motorkap  tpv de koplamp .
Het bultje is beweegbaar en het lijkt of er roest oid onder zit ,kan dit al bij een auto van 2016 ,en wat kan ik doen

Nobodie14

Dit kan zelfs met een nieuwe auto gebeuren: steenslag die diep genoeg was om door de lagen van de lak door te dringen. Het beweegbaar zijn houdt in dat er water onder de lak zit. Het beste is om een 'spotrepair' uit te laten voeren. Anders gaat het zich steeds verder uitbreiden.

Stephan

Ik heb bij onze ASX ook veel steenslag weg moeten werken. Meer dan bij mijn vorige auto's en mijn kilometrage of reisstijl is ondertussen niet gewijzigd. Onze ASX is zwart, zoals meerdere auto's hiervoor, waardoor je de grondlak beter ziet bij een beschadiging. Maar het valt me op dat deze auto wel veel meer last heeft van steenslag. Dus een herkenbaar verhaal.

Mitsu asx

Het probleem  is inmiddels opgelost, ik heb het voorgelegd  bij de mitsubishi dealer waar ik de auto gekocht heb ,en deze hebben de motorkap opnieuw   gespoten.

Mitsu asx

De motorkap is keurig overgespoten, MAAR er begint  na 3 maanden( weer op precies dezelfde plek ) :(  een bultje onder de lak te vormen .
Kan er iets mis zijn met de motorkap  ,of een velsrand  oid niet goed .
Ik begin een beetje te twijfelen  aan de kwaliteit  van mitsubishi

Nobodie14

Ik zou eerder twijfelen aan de professionaliteit van het bedrijf dat de motorkap overgespoten heeft.
De roest is niet goed genoeg behandeld / weggehaald en dan gaat het onder de mooie laklagen verder roesten.
2 a 3 maanden later gaat het dan weer beginnen.
Ik zou terug gaan voor garantie..

Mitsu asx

Het is via de mitsubishi dealer gedaan waar de auto vandaan komt ,dus ik weet niet wie of waar de kap overgespoten is .
Ik heb inmiddels  een mailtje met foto's  gestuurd  naar hun .
Misschien  is het idd niet goed behandeld  ,of mis toch een foutje in de felsranden van de motorkap.
We wachten  maar af

MarkW

Ik weet dat de ASX roestvorming kan hebben aan de achterklep. Het schadebedrijf waar ik werk is onderdeel van een dealerorganisatie die onder andere ook Mitsubishi verkoopt. We hebben op het werk al meerdere kleppen vervangen onder garantie van Mitsubishi. Ik weet niet of de motorkap misschien ook onder garantie valt.

Mitsu asx

De dealer heeft zich weer gemeld , :) en gaat hoe dan ook voor een nieuwe  motorkap  ,(top service )hij had het er over dat er misschien iets mis kon zijn met de ontwatering  in de kap .
Maar toch komt dat eigenlijk  nooit voor .