Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Ingebouwd Multi-Media systeem vervangen

Filluar nga MitsuRik, Gusht 26, 2020, 05:08:12 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

MitsuRik

Ik heb nu al een tijdje mijn nieuwe Mitsu en ik ben echt niet tevreden van het standaard ingebouwde multi-media systeem. Dit is voorzien van "Android-car" en alles loopt dus via de smartphone. Telkens weer moet je je smartphone inpluggen. Je kan dus geen eigen cd's meer afspelen, navigeren gaat via Googlemaps of Waze. Ik begin dit alles meer en meer als een nadeel te zien ipv een voordeel.

Ik denk er steeds meer aan om dit systeem te vervangen door een ander (onafhankelijk) 2Din audio-systeem. Praktisch is dit mogelijk ... dashboard demonteren, standaard systeem er uit, nieuw systeem erin en klaar.

Maar wat gebeurt er met de instellingen die je kan doen via het standaard multi-media systeem (oa diverse voertuiginstellingen, enz.).
Blijven de laatst ingestelde parameters in het geheugen?
En zo ja , wat als je die vroeg of laat toch moet aanpassen?
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen
Mitsu Story: Cordia (240000km) - L200 (Iris Blue 185000km) - L200 (Red 90000km) - Outlander (Titanium Grey 205000km) - Outlander (Orient Red)

Outlander

Ik verbaas me dat er nog automobilisten zijn die cd's willen draaien in hen auto, terwijl alle nieuwe auto's tegenwoordig uitgerust zijn met BT, WiFi of Android Auto of Apple Carplay. In mijn huidige auto is een CD speler ingebouwd en dat verbaasde mij wel.
Fix de cd's naar USb, Playlist Spotify of vanaf de telefoon via BT en je kunt volledig uit je plaat gaan.
Speel Christmass Time van Coldplay (via stembesturing) en je heb de kerstsfeer in je auto.

MitsuRik

Citim nga: Outlander ne Dhjetor 05, 2020, 10:48:20 PD
Ik verbaas me dat er nog automobilisten zijn die cd's willen draaien in hen auto,
Tja ... er zijn er blijkbaar nog. Ik ben niet overtuigd door Android Car Play en andere toestanden via GSM.
Ook Waze en Google Maps vind ik helemaal niet mijn ding.
Kan ook moeilijk anders ... ik heb 14 jaar een een prachtig Pioneer Multimedia Systeem in de auto gehad.
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen
Mitsu Story: Cordia (240000km) - L200 (Iris Blue 185000km) - L200 (Red 90000km) - Outlander (Titanium Grey 205000km) - Outlander (Orient Red)

Nevolution6RSII

Er zijn ook auto's die naast de Apple/Google zooi gewoon bijvoorbeeld Garmin Navigatie aan boord hebben die volledig offline werkt! ;D

Wat dat betreft ben ik ook fan van offline navigatie van Here Maps of Here WeGo zoals dat tegenwoordig heet geloof ik :
- Thuis de kaarten downloaden en/of updaten.
- Onderweg via 3G/4G/5G alleen de file situatie ophalen en verder helemaal NIKS dus ook geen dataverbruik! 8)

Succes in ieder geval met iets zoeken dat wel bij je past, want tegenwoordig is dat best wel lastig : Alles is op de een of andere manier met een of andere domme app verbonden... ::)

tekkel

Of je rijdt in een ouwe carisma van ,98 met een gewone auto radio met cd speler zonder al die fratsen.

Michielo1976

Citim nga: Nevolution6RSII ne Shkurt 17, 2021, 02:13:21 MD
Er zijn ook auto's die naast de Apple/Google zooi gewoon bijvoorbeeld Garmin Navigatie aan boord hebben die volledig offline werkt! ;D

Wat dat betreft ben ik ook fan van offline navigatie van Here Maps of Here WeGo zoals dat tegenwoordig heet geloof ik :
- Thuis de kaarten downloaden en/of updaten.
- Onderweg via 3G/4G/5G alleen de file situatie ophalen en verder helemaal NIKS dus ook geen dataverbruik! 8)

Succes in ieder geval met iets zoeken dat wel bij je past, want tegenwoordig is dat best wel lastig : Alles is op de een of andere manier met een of andere domme app verbonden... ::)
Ach, unlimited data via T-Mobile maakt mijn glasvezel-abbo onwijs goedkoop, dus lekker boeiend. In mijn '09 Colt komt een 2-Din autoradio die lekker via tethering van mijn 4G-smartphone kan updaten, navigeren, muziek afspelen etc.

Nevolution6RSII

Citim nga: Michielo1976 ne Shkurt 18, 2021, 07:28:23 MD
Ach, unlimited data via T-Mobile maakt mijn glasvezel-abbo onwijs goedkoop, dus lekker boeiend.
Als je in een gebied leeft waar dat wordt geleverd dan kan dat inderdaad interessant zijn, maar helaas is dat niet voor iedereen een optie ;D

Michielo1976

Citim nga: Nevolution6RSII ne Shkurt 19, 2021, 06:03:25 MD
Als je in een gebied leeft waar dat wordt geleverd dan kan dat inderdaad interessant zijn, maar helaas is dat niet voor iedereen een optie ;D


Bij DSL geldt hetzelfde: €25 voor het snelste internet, maar dat kan nog best traag zijn. Bij ons is 15/2 het snelste dat we via DSL kunnen krijgen.