Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Colt CZ5 radio vraagjes

Filluar nga Backbone, Shtator 14, 2016, 01:02:37 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Backbone

Hallo,
Vorige week een Colt CZ5 (automaat) uit 2010 aangeschaft.
Nette auto met lage kilometerstand en vergeleken met de Chevrolet Matiz hier voor een "giant leap forward" op alle fronten.
Kom wel wat eigenaardige design dingen tegen waar ik wat moeite mee heb.
Op de radio zit een toets waarmee door een gedeelte van de display informatie wordt gescrold.
Tussen de klokken zit de andere toets voor hetzelfde display. Wazig idee om dat via twee toetsen te doen maar en zal wel een logische Japanse verklaring voor zijn.
In de tussentijd maar eens aan het kijken wat ik kan doen om "tijdelijk" de telefoon op een redelijk goedkope manier te koppelen aan de standaard radio. Oplossing via Ebay snel gevonden
http://www.ebay.nl/itm/201605958697?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
maar......................dat ziet er nog niet uit zoals ik in mijn hoofd heb. Kabeltje naar AUX ingang op radio (duidelijk zichtbaar). Kabeltje naar 12 volt aansluiting (duidelijk zichtbaar) en de bediendingstoets tussen de lucht uitlaten in het midden geplakt (dat kan even niet anders). Geheel niet elegant maar het werkt.
Nu komt ie............ Radio eruit gehaald maar op de achterkant geen AUX-aansluiting zoals op de voorkant. Op de controller connector uitgang van de radio gemeten of de AUX daarop uit komt maar helaas (of ben ik abuis). Zal dus een 3,5mm female kabel moeten gaan solderen om de AUX onzichtbaar weg te werken. De USB 5 volt voeding is al geregeld en ligt klaar.
Dan een tweede vraag. Weet iemand een leverancier voor een nieuwe 1 Din coverplate?
In deze versie past volgens mij geen 2DIN omdat het kleine bakje vast zit aan de rest van knoppen console.
Dan de derde vraag (het houdt niet op). Als de radio is vervangen door een reguliere 1 DIN versie is de ene toets voor de display ook weg L. Heeft iemand de informatie of op de controller connector die aan de originele radio zit een van de draden de toets functie heeft om de display te schakelen? Dat ik de toetsen op het stuur niet meer zou kunnen gebruiken om de radio te gebruiken is geen probleem.
Groeten,
Paco

Michielo1976

Heb je hier ooit antwoord op gekregen?

Soprano

1 en 2 din inbouwen is mogelijk. Er staat genoeg op dit forum.
Verleden:
Colt CZ5 1.3 Cleartec 2009 Zwart