Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

uitlezen lukt niet colt 1300 1999

Filluar nga billy the kidd, Janar 01, 2016, 07:45:08 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

billy the kidd

hallo

ik zit met een probleem ik wilde mijn colt 1300 uit 1999 ecu uit lezen maar dat lukt mijn niet.
ik heb zelf een huis tuin en keuken uitlees apparaat enige wat ik telezen krijg is linking error.
het is een obd2 stekker en in de auto zit ook een obd stekker snap er niet waarom het niet werkt.
weet iemand hoe dat ken?
ik gebruik een memoscan u380 om uit telezen


grtz


graafie

#1
Simpelste eerste vraag.

Start de auto wel, zo niet dan kan de ECU kapot zijn ?

Simpel tweede vraag.
Heb je al eerder uitgelezen of is deze set wel geschikt voor deze auto

Gr Henk
Forum > https://www.facebook.com/mchc.zwolle

Sinds 1990 ben ik bezig met Mits. Celeste

billy the kidd

de auto heb ik draaiend proberen uit telezen.
en met deze uitlees apparaat heb ik een peugeot 306 break 1400 uit 2000 en een nissan almera sedan 1800 en een almera tino 1800 bij uit 2000 uit gelezen
opel corsa uit 2004 volgens mijn.
die heb ik allemaal met draaiende motor uit gelezen.

grtz

trancedrift

Kans is groot dat de uitlees apparaat ondersteunt niet de obd2 protocol van je Colt. Het lukte mij niet om een geschikte uitlees dongel te vinden voor de Galant 8G van 2000 bijvoorbeeld. Je moet misschien naar een oude MUT uitlezer gaan zoeken, of iemand die eentje heeft.

billy the kidd

Oke thanks dat voor het antwoord gaan we verder zoeken om het optelossen


Eagle1982

Citim nga: trancedrift ne Janar 05, 2016, 12:53:36 MD
Kans is groot dat de uitlees apparaat ondersteunt niet de obd2 protocol van je Colt. Het lukte mij niet om een geschikte uitlees dongel te vinden voor de Galant 8G van 2000 bijvoorbeeld. Je moet misschien naar een oude MUT uitlezer gaan zoeken, of iemand die eentje heeft.

Ik denk dat je hier 2 dingen door elkaar haalt, juist het OBD2 protocol wordt wel ondersteunt door het uitleesapparaat, maar wordt niet uitgezonden door de ECU van de wagen, in dit geval een Colt van 1999.
Mitsubishi (en volgens mij ook Subaru) is pas later (ergens rond 2005 exact weet ik het niet)over gegaan naar een OBD2 compatible protocol, voorheen was alles volgens het MUT protocol 4x sneller dan OBD2, waardoor OBD uitleesapparaten niet overweg konden met de bussnelheid van het MUT protocol.

Dat er gezocht moet worden naar een MUT apparaat klopt, volgens mij een MUTII, correct me if i'm wrong...

trancedrift

Klopt, maar voor zo ver ik weer zijn alle auto fabrikanten na 199# verplicht ook obd2 signal te hebben, in ieder geval voor fout codes uitlezen. Ik heb mijn Carisma toen gezien uitgeleest met universele garahe uilees dongel die laat allen de code  zien dus het is mogelijk