Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

outlander

Filluar nga stefke1, Janar 02, 2012, 09:14:02 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

stefke1

hoi ik ben Stephan en nieuw op het forum.




Willyv

met een automaat heb je steeds een psa motor. ik vind zelf schakelen nu een maal het plezier bij autorijden. je bepaalt zelf met welk toerental je bergop <wil, en zeker met een sleep er achter. ik heb de mivec en zou nooit nog iets anders willen.


OutlandEric

Citim nga: Willyv ne Janar 03, 2012, 06:23:51 MD
ik vind zelf schakelen nu een maal het plezier bij autorijden. je bepaalt zelf met welk toerental je bergop <wil, en zeker met een sleep er achter. ik heb de mivec en zou nooit nog iets anders willen.
Ik weet niet of het ook voor de combinatie met dieselmotoren geldt, maar vanwege het verschil in toerental bij dezelfde snelheid was een handbak in de Outlander écht geen optie voor mij.

Willyv

Juist daarom, zoveel mensen zoveel wensen. Toch goed dat we kunnen kiezen en niet allemaal eenheidsworst moeten wezen. Net zoals ik niet koos voor de Subaru, nu bepaal IK wanneer ik 4x4 rijd en niet de wagen.

OutlandEric


Even een aanvulling op mijn opmerking: bij 120-130 km/u, een snelheid die je regelmatig rijdt, is het verschil bij een benzinemotor ± 1000 tpm. Dat betekent 2500 tpm i.c.m. een CVT en 3500 tpm i.c.m. een handbak en daarbij heb je voortdurend het gevoel nog (minstens) een keer te moeten schakelen.

Waterkastanje

Beste Stephan,

Zelf rij ik sinds october met de nieuwe outlander instyle met handgeschakelde versnellingsbak, dus met de nieuwe Mitsubishi motor.
Dat heb ik bewust gedaan, ik heb wel proefgereden met de automaat (twin clutch) gekoppeld aan de psa motor, de automaat is een van de betere op de markt en rijd aangenaam.
De reden dat ik de handgeschakelde met Mivec motor heb gekozen is één, de motor is gewoon zuiniger dan die van de psa groep die ook al enkele jaren meedraaid en en stuk gulziger is dan de nieuwe mitsu motor.
Net zoals jij moet er af en toe een caravan aanhangen van, in mijn geval 1500kg, en dat gaat prima!!
Als je trouwens op de site van "de caravantrekker" de outlander met handgeschakelde versnellingsbak in tikt in combinatie met jouw caravan zal je zien dat die prima resultaten scoort!


Waterkastanje

O ja Stephan, vergat ik voor een caravan trekker nog het belangrijkste, beide motoren de psa en de mivec, hebben een trekvermogen van 380nm, alhoewel de psa motor 156 pk heeft en de mivec "slechts" 140, dus in combinatie met het gunstiger verbruik was mijn keuze snel gemaakt. (ik denk overigens dat er van die 156 pk wel wat in het automatische versnelingsgebeuren verloren gaat)

stefke1

hoi Waterkastanje.

Ik ben juist terug van de dealer en zowaar een mooi aanbod gekregen van een outlander in nomad uitvoering.
Ik denk dat de keuze nu snel gemaakt gaat worden.
ik heb trouwens op een duits forum en op caravantrekker nl gelezen dat die automaten wel niet zo best van kwaliteit zijn als je daar een caravan gaat achter hangen dus gaat het zeker een handgeschakelde versie worden wat ik zelf ook plezanter vindt om mee te rijden. word vervolgd dus.

Waterkastanje

Stephan, succes met je beslissing en eventuele aankoop, ik ken de nomad versie niet, die is recent gebouwd in Born, in samenwerking met Nomad, welke motorisatie is dit?
Handgeschakeld is inderdaad te verkiezen op automaat als je een caravan moet trekken. (nochtans toch wel een goede automaat hoor!)
Welke caravan heb je, de combinatie van mijn outlander en caravan kan je wat verder hier op het forum zien.

stefke1

#9
Hoi Waterkastanje.


De nomad uitvoering is eigenlijk een inclass-versie maar dan met 18 inch velgen en hier en daar wat extra choom rond de mistlichten en verder een navigatiesysteem van een nieuwe generatie maar wel zonder harde schijf en wel weer met bluetooth en usb aansluiting.
Dit is de  mivec- motor met 103 kw/140pk en handgeschakelde 6 bak. lederen zetels enz. ( 5 zitplaatsen) kan ook met 7.
wij hebben een burstner caravan van 1350 kg dus dit gaat wel lukken.
Er staat nu een opel zafira cosmo  van 120 pk voor en dit gaat ook  heel goe.
ik wilde al langer een outlander maar het verbruik van de psa motor heeft me altijd tegengehouden.