Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

snelheidsensor Mitubishe Spacestar 2000

Filluar nga Jelte, Qershor 29, 2018, 12:45:57 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Jelte

Een tijdje geleden hield mijn snelheidsmeter er mee op. Bleek de sensor op de bak te zijn. Dit onderdeel heeft een pennetje dat was afgebroken. Nieuwe laten komen maar nu krijg ik m er niet in doordat de oude afgebroken pen nog in het kunststof gat zit. Hij is erin weggezakt dus ik kan m niet pakken met een tangetje. Iemand ervaring mee?


tips & tricks welkom!

Nobodie14

Dat is een vervelende en tijdrovende klus.
En ik weet niet of je het risico kunt / wilt lopen dat het pennetje de bak in valt.
In het ergste geval moet de bak uit elkaar..

Aangezien het pennetje in een kunststof huls vast zit, zal het nooit zo verschrikkelijk vast zitten als bij mijn Fiat Marea.
De oplossing daarvan was een nagel (zoals gebruikt bij uitdeuken) vast taggen aan het afgebroken pennetje, GOEDE kruipolie en eruit trekken.
In jouw geval zou ik het alleen op die manier doen als het echt niet anders kan ivm het kunststof.

Heb je niet genoeg ruimte om het pennetje met een naald eruit te wroeten?
Met een beetje geluk zit er een veer om het pennetje gewikkeld, komt die door het wroeten naar boven en kun je proberen om met een tangetje daaraan het pennetje eruit te trekken.
En anders dat je het pennetje misschien net genoeg eruit kunt wroeten om die alsnog met een tangetje te pakken.