Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Hol zwaarder geluid na vervangen distributie Space Wagon

Filluar nga PetervanHemert, Qershor 07, 2018, 03:15:44 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

PetervanHemert


Beste leden,


Ik heb een Mitsubishi Space Wagen GDI 2,4 automaat uit 2003. Onlans de distibutie met spanrollen en waterpomp vervangen incl alle riemen die erop zitten. Nu nadat de klus geklaard is, klinkt de motor zwaarder, alsof het een lekker uitlaat betreft, maar dat is niet ter sprake. Hele auto tijdens APK nog laten nakijken, maar met de distributie is niets mis (andere garage).  Ik heb er niet zo fijn gevoel bij. Zeker bij kick-down is het goed hoorbaar. Het geluid komt m.i uit de luchtinlaat.

Wie herkent dit en weet wat het is???


Entharion

Citim nga: PetervanHemert ne Qershor 07, 2018, 03:15:44 MD
Beste leden,

Ik heb een Mitsubishi Space Wagen GDI 2,4 automaat uit 2003. Onlans de distibutie met spanrollen en waterpomp vervangen incl alle riemen die erop zitten. Nu nadat de klus geklaard is, klinkt de motor zwaarder, alsof het een lekker uitlaat betreft, maar dat is niet ter sprake. Hele auto tijdens APK nog laten nakijken, maar met de distributie is niets mis (andere garage).  Ik heb er niet zo fijn gevoel bij. Zeker bij kick-down is het goed hoorbaar. Het geluid komt m.i uit de luchtinlaat.

Wie herkent dit en weet wat het is???


Misschien is er toch een tandje versprongen, merk je ook vermogensverlies?

PetervanHemert

Ja zou dat kunnen? Ja mijn idee is ie niet meer zo fel als ie zou moeten zijn. Is dat link??

Entharion

#3
Citim nga: PetervanHemert ne Qershor 07, 2018, 04:59:03 MD
Ja zou dat kunnen? Ja mijn idee is ie niet meer zo fel als ie zou moeten zijn. Is dat link??

Wel een disclaimer, ik weet niet zeker of dit het probleem is, maar zo klinkt het wel, en als het zo is dan zou ik er toch even naar (laten) kijken.


Wat je beschrijft en aangezien je net de riem hebt laten vervangen is het waarschijnlijk dat er een klep te vroeg of te laat opent.
Dan gebeurt de ontbranding niet volledig binnen de cylinderkamer en verlies je vermogen + je hebt het risico dat er iets sneuvelt.
Daarnaast zou je ook een klep kunnen beschadigen als de timing niet klopt en de klep tegen de zuiger aan komt.

rozem01

Ik heb hetzelfde volgens mij met mijn Outlander Sport uit 2007, vind alleen plaats tussen 3.000 en 4.000 rpm, daarna wordt het minder (naar mijn idee).
Ook hier heeft net voordat ik hem kocht een distributieriem wissel plaats gevonden (nu +/- 5.000 km geleden)
Zou dit het zelfde euvel kunnen zijn?

PetervanHemert

Het vreemde ervan is dat de motor gewoon heerlijk goed klikt. Ik heb een 2nd opinion laten uitvoeren en de distributie staat feilloos op tijd. Nu heeft deze auto ook een storingscode P0011 zonder motorlampje wat gaat branden. Dit is een storing nokkenas. Dus kom ik uit op een
Regelklep, nokkenasregeling. Als ik deze zou vervangen,.....zou ik daar het probleem mee oplossen?



PetervanHemert

Ik heb gister 30 minuten de accu losgegooid (minpool) en merkbaar loopt de motor nu rustiger. Het oprijden van de bergen is ook met de automatische bak wel iets beter maar is beter geweest.