Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Airco en toerental, hulp gevraagd!

Filluar nga alwinbraam, Shkurt 07, 2015, 09:25:02 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

alwinbraam

Hallo allemaal,


Ik heb het volgende "probleem" met mijn Space Star 1.6 uit 2002 :


- Bij het starten knalt het toerental naar 2000 a 2500 toeren.
- Tot de motor warm is, blijft dit bij stationair rond de 1000 a 1500 toeren.
- Op zich loopt hij dan rustig.
- Fan van de airco slaat zeer regelmatig aan (om de 30 seconden), en dan dimt het licht (zowel koplampen en dashboard) even zichtbaar.
- Bij aanslaan van de airco schiet het toerental even naar de 1500 toeren


Maar dit stoort mij het meest :


Bij het stilstaan bij een stoplicht, schiet het toerental ineens naar de 2000 toeren en zakt dan rustig terug.
Wellicht met het aanslaan van de airco?


Dit gaat zo door TOTDAT ik vandaag merkte, dat als ik de airco uitzette, hij gewoon ca 900 toeren loopt....!


Mijn vraag is deze:


Kan de airco voor deze problemen zorgen?
Ik heb het gasklephuis laten schoonmaken en de ECU is ingeleerd.

Dit probleem blijft echter....


Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!


Groet Alwin

Entharion

Zou een elektrisch probleem kunnen zijn, Bij het starten trekt de startmotor nogal wat vermogen en om te compenseren zal de motor iets harder gaan draaien.
Dat het licht dimt als de airco aanslaat (zware ventilator) duid hier ook op. Ik zou het zoeken bij de accu, deze heeft in de winter ook minder vermogen door de kou.

Geen startproblemen verder?


alwinbraam

Citim nga: Entharion ne Shkurt 08, 2015, 09:57:27 PD
Zou een elektrisch probleem kunnen zijn, Bij het starten trekt de startmotor nogal wat vermogen en om te compenseren zal de motor iets harder gaan draaien.
Dat het licht dimt als de airco aanslaat (zware ventilator) duid hier ook op. Ik zou het zoeken bij de accu, deze heeft in de winter ook minder vermogen door de kou.

Geen startproblemen verder?


Bedankt voor je reactie, hij start erg goed !
Is dit logisch of juist niet?



Groet,


Alwin

Space Star 1.6

als de airco aan staat gaat toeren inderdaad omhoog. dat is normaal heb ik ook. Als de motor goed warm is dan voel je bijna geen verschilt meer.

heb ik ook. ik doe er niks aan :P

alwinbraam

Citim nga: Spacey Davey ne Shkurt 08, 2015, 04:10:12 MD
als de airco aan staat gaat toeren inderdaad omhoog. dat is normaal heb ik ook. Als de motor goed warm is dan voel je bijna geen verschilt meer.

heb ik ook. ik doe er niks aan :P


Bedankt voor de reactie!


Is de ECU inleren met de airco ingeschakeld dan ook een optie?


Want ik merk dat met koude motor dit ook gebeurt zonder airco aan, maar dan met veel minder toeren en toerverschillen ( 900-1100 toeren)


Gr Alwin

Entharion

Citim nga: alwinbraam ne Shkurt 08, 2015, 10:53:05 PD

Bedankt voor je reactie, hij start erg goed !
Is dit logisch of juist niet?

Groet,

Alwin

Wellicht is het een space star ding, je merkt het wel of het de accu is, dan start de motor soms moeilijk omdat de startmotor te veel vermogen nodig heeft.

Eagle1982

ECU inleren doe je in 2 stappen.
Check dit topic: http://www.mitsubishi-owners-club.nl/forum/index.php/topic,9759.0.html


Het is bekend dat het bij GDI motoren voor problemen kan zorgen, maar ook zeker bij andere motoren is het geen overbodige stap om uit te voeren.
.

alwinbraam

Citim nga: Eagle1982 ne Shkurt 09, 2015, 05:33:02 MD
ECU inleren doe je in 2 stappen.
Check dit topic: http://www.mitsubishi-owners-club.nl/forum/index.php/topic,9759.0.html


Het is bekend dat het bij GDI motoren voor problemen kan zorgen, maar ook zeker bij andere motoren is het geen overbodige stap om uit te voeren.
.


Hoi Eagle1982,

Ik had dit reeds uitgevoerd.
Dit bood geen oplossing helaas :(

alwinbraam

Citim nga: Entharion ne Shkurt 08, 2015, 09:57:27 PD
Zou een elektrisch probleem kunnen zijn, Bij het starten trekt de startmotor nogal wat vermogen en om te compenseren zal de motor iets harder gaan draaien.
Dat het licht dimt als de airco aanslaat (zware ventilator) duid hier ook op. Ik zou het zoeken bij de accu, deze heeft in de winter ook minder vermogen door de kou.

Geen startproblemen verder?


Ik overweeg de kachelmotor te vervangen.

In bochten naar rechts met warme motor hoor ik een luid getjilp / gepiep die ophoudt als ik de kachel ventilator uit zet. Heel raar....!


Wellicht trekt deze steeds onnodige stroom en is niet fris meer?


Ik wil nog een garage werkplaats handboek kopen, maar is dat een flinke klus? Bij mijn vorige auto was het een kleinigheid.

Entharion

Citim nga: alwinbraam ne Shkurt 13, 2015, 07:55:22 PD

Ik overweeg de kachelmotor te vervangen.

In bochten naar rechts met warme motor hoor ik een luid getjilp / gepiep die ophoudt als ik de kachel ventilator uit zet. Heel raar....!


Wellicht trekt deze steeds onnodige stroom en is niet fris meer?


Ik wil nog een garage werkplaats handboek kopen, maar is dat een flinke klus? Bij mijn vorige auto was het een kleinigheid.

Ik zou het zelf niet weten, maar als deze aan vervanging toe is kan het zeker geen kwaad :)

Veel succes in ieder geval, hopen dat dat het oplost.

Chaoth

Bij mijn Lancer is de kachelventilator makkelijk te verwijderen. Hoop dat het bij de jouwe ook zo is.

alwinbraam

#11
Probleem is de kachelweerstand. Een kleinigheid.
Dus probleem opgelost. Is eigenlijk ook geen probleem dus  :)



Citim nga: alwinbraam ne Shkurt 07, 2015, 09:25:02 MD
Hallo allemaal,


Ik heb het volgende "probleem" met mijn Space Star 1.6 uit 2002 :


- Bij het starten knalt het toerental naar 2000 a 2500 toeren.
- Tot de motor warm is, blijft dit bij stationair rond de 1000 a 1500 toeren.
- Op zich loopt hij dan rustig.
- Fan van de airco slaat zeer regelmatig aan (om de 30 seconden), en dan dimt het licht (zowel koplampen en dashboard) even zichtbaar.
- Bij aanslaan van de airco schiet het toerental even naar de 1500 toeren


Maar dit stoort mij het meest :


Bij het stilstaan bij een stoplicht, schiet het toerental ineens naar de 2000 toeren en zakt dan rustig terug.
Wellicht met het aanslaan van de airco?


Dit gaat zo door TOTDAT ik vandaag merkte, dat als ik de airco uitzette, hij gewoon ca 900 toeren loopt....!


Mijn vraag is deze:


Kan de airco voor deze problemen zorgen?
Ik heb het gasklephuis laten schoonmaken en de ECU is ingeleerd.

Dit probleem blijft echter....


Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!


Groet Alwin