Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Space Star automaat: geluid bij zacht remmen of rem loslaten

Filluar nga SpaceStar2020, Nentor 15, 2023, 01:47:12 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

SpaceStar2020

Hallo,

Ik heb recent een Space Star automaat uit 2020 aangeschaft. Tijdens de proefrit merkte ik dat er bij het remmen een geluid te horen was, wat volgens de garage door roest op de remmen kwam. Deze roest is verwijderd, waarna dit specifieke geluid weg was.

Na aanschaf bleek echter dat er bij zachtjes achteruit rijden met rem wat ingetrapt er een piepend geluid te horen. Ook hoor ik bij loslaten van de rem, met name na even stilstaan bij bijvoorbeeld een stoplicht een *kloenk*, alsof er iets moeilijk loskomt.

Dit bij garage gemeld. Piepend geluid zou door niet volledig schone remmen komen, maar de *kloenk* zou bij de normale geluiden horen. Remmen zijn nu weer behandeld, maar er blijft toch af en toe nog een geluid te horen bij het remmen als ik zachtjes rij (soms piepend, soms ietwat andere toon). Ook blijft die *kloenk* aanwezig. Dat voelt wat mij betreft niet goed, maar heb erg weinig verstand van auto's!

Ik vroeg me af of jullie enig idee hebben waar beide probleempjes aan kunnen liggen. 

Mocht er iets onduidelijk zijn, dan hoor ik dat graag.

Voor de rest trouwens erg tevreden over de auto :)

Keezx

Tja, wat bijgeluiden bij zachtjes remmen of rem loslaten komen toch vaak voor zonder dat er wat aan de hand is, ik denk dat je bij een zo goedkoop mogelijk in elkaar gezette auto geen "premium"gedrag mag en kan verwachten....
Heeft er iemand naar gekeken of is de diagnose telefonisch of per mail gesteld?

SpaceStar2020

Bedankt voor je reactie.

Ik verwacht ook zeker geen premium gedrag, maar met name die *kloenk* (alsof je een grote container deur van zo'n groot slot probeert te halen) is best prominent aanwezig. Dit heb ik in nog geen enkele auto gehoord.

Naar de remmen is inderdaad gekeken. Over de *kloenk* werd gezegd dat het erbij hoorde, weet niet of daar bij de initiele beurt naar is gekeken.

tekkel

Grote kans is wat je hoort de remblokken doen.
ze zitten vast in hun houders met veertjes.
Kan zijn dat  de remblokken niet helemaal terug komen na het remmen waardoor het geluid.
Goed reinigen van de remmen en goed gangbaar maken moet dit oplossen.

Keezx

Je kan zelf ook wel wat doen, wat vooral in Engeland veel wordt gedaan:
Remblokken en zittingen/plekken waar ze in contact komen met andere delen insmeren met kopervet, baat het niet, schaden doet het ook niet en het is zeker geen duur spul...

Entharion

Komt het geluid van voren of achteren? Heeft die auto heel weinig gereden dat ze zo verroest waren? 
Voor een 3 jaar oude auto zijn dit aparte verschijnselen..

Als ik je verhaal lees klint het alsof de remzuiger wat lastig teruggaat waardoor de blokken tegen de schijf aan blijven "plakken" terwijl je het pedaal al losgelaten hebt. Het kan dan nog helpen om de remvloeistof te vernieuwen en de geleidepennen in te vetten. Als dat niet helpt ben je mogelijk aan een nieuwe remklauw toe om dit te verhelpen.

wooley

Idd achter zitten zuigers die draaien ivm handrem. Kan zijn dat die gaan vastzitten. Is ook bekend bij de colt.. 

SpaceStar2020

Citim nga: tekkel ne Nentor 18, 2023, 07:03:00 MDGrote kans is wat je hoort de remblokken doen.
ze zitten vast in hun houders met veertjes.
Kan zijn dat  de remblokken niet helemaal terug komen na het remmen waardoor het geluid.
Goed reinigen van de remmen en goed gangbaar maken moet dit oplossen.
Ik zal dit terugkoppelen aan de garage. Bedankt

SpaceStar2020

Citim nga: Keezx ne Nentor 18, 2023, 07:11:43 MDJe kan zelf ook wel wat doen, wat vooral in Engeland veel wordt gedaan:
Remblokken en zittingen/plekken waar ze in contact komen met andere delen insmeren met kopervet, baat het niet, schaden doet het ook niet en het is zeker geen duur spul...
Ik ben echt totaal niet geschikt om zelf bezig te gaan met auto's, dus daar begin ik maar niet aan :P

SpaceStar2020

Citim nga: Entharion ne Nentor 20, 2023, 01:52:07 MDKomt het geluid van voren of achteren? Heeft die auto heel weinig gereden dat ze zo verroest waren?
Voor een 3 jaar oude auto zijn dit aparte verschijnselen..

Als ik je verhaal lees klint het alsof de remzuiger wat lastig teruggaat waardoor de blokken tegen de schijf aan blijven "plakken" terwijl je het pedaal al losgelaten hebt. Het kan dan nog helpen om de remvloeistof te vernieuwen en de geleidepennen in te vetten. Als dat niet helpt ben je mogelijk aan een nieuwe remklauw toe om dit te verhelpen.

Geluid komt meer van achteren. Er stond zo'n 66K op de teller. Niet super weinig toch voor 3 jaar (maar als die dat in 2 jaar gereden heeft en daarna een jaar stil gestaan...). Heb er verder geen details over.

Ook je mogelijke verklaring zal ik terugkoppelen!

SpaceStar2020

Citim nga: wooley ne Nentor 20, 2023, 04:28:14 MDIdd achter zitten zuigers die draaien ivm handrem. Kan zijn dat die gaan vastzitten. Is ook bekend bij de colt..
Dit ook ;)