Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Lancer Wagon 2.0 Sport

Filluar nga Barracuda_82, Maj 20, 2014, 08:42:13 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Barracuda_82

Hallo!

Ik ben Johan, 31 jaar en ik knutsel graag aan auto's. Mijn vriendin en ik hebben inmiddels een aantal verschillende merken en typen auto's op de stoep gehad, maar toen onze Volvo vorig jaar aan vervanging toe was ben ik specifiek op zoek gegaan naar een Lancer station. De auto had alles wat ik zocht; geen supergrote station zoals een A6 of een V70, geen 13-in-een-dozijn uiterlijk, goede performance (daarom ook specifiek een 2.0 sport gezocht), niet té zwaar, een net interieur (wat bij Japanners vaak lastig is) en vooral een auto waar we comfortabel mee naar onze vakantiewoning in Zweden kunnen rijden.

Na even zoeken zijn we voor een mooie zwarte Lancer uit 2006 gegaan. Na aanschaf hebben we de auto eens goed gedetailed en alle logo's van de achterkant verwijderd. Verder is er (nog) niets aan veranderd:

Nu rijdt mijn vriendin nog met de Lancer naar haar werk, maar binnenkort komt er een Aygo waar zij mee gaat rijden, en ik ga dan voortaan met de Lancer naar mijn werk (da's een stuk economischer, gezien ik maar een klein stukje hoef te rijden).

Nu wil ik de Lancer nog een klein beetje verder aan mijn smaak aan gaan passen. Een setje verlagingsveren op de vooras om te zorgen dat de auto niet meer het laagst is aan de achterkant, de mistlichten in de voorbumper geel maken. De mistlichten in de achterbumper zwart, led knipperlichten rondom, het logo voorop plastidippen, misschien spacers op de wielen, een kleinere antenne, wat folie over sommige dashboard delen, etc.

En het belangrijkste is misschien nog wel om op zoek te gaan naar een bumperlip van een Sport. Waarschijnlijk heeft deze auto ooit schade gehad aan de voorkant en heeft de vorige eigenaar besloten om die lip niet meer terug te plaatsen om de kosten te drukken, wat natuurlijk een eeuwige zonde is. Maar ik heb het idee dat deze bumperlippen nogal zeldzaam zijn...

Switcher

Welkom op het forum en een mooie Wagon heb je daar staan! In ieder geval veel vlekkeloze kilometers toegewenst.

Even ter info/vraag; als je wel op zoek bent naar de lip aan de voorkant maar ook tegelijkertijd wil gaan verlagen, hou je dan even in je achterhoofd dat mogelijk je de lip zelf binnen de kortste keren weer aan gort rijdt?

Mocht je toch een lip willen hebben en niemand hier heeft er eentje, stuur me even een PM en budget want dan wil ik best op het MLR even vragen of iemand zoiets te koop heeft :)

martman

Mooi!

Wij hebben een zo goed als identieke lancer wagon. Zelfde motor, kleur en velgen. Wij hebben er gas in liggen. Ik herken je afweging: mooi interieur, maar ook betaalbare maandlasten. Wij komen uit een V70classic 2.2 Diesel. Scheelt enorm in de lasten, maar in comfort nauwelijks.

Succes met jullie auto.

gr Martijn

p.s.Ik zou zelf niet al te veel aan de auto doen, hij is nu al randje " maffiabak"  volgens velen.   ....haha!

Chaoth

Welkom!

Prachtige auto hoor! Veel veilige km's toegewenst!

Barracuda_82

Citim nga: Switcher ne Maj 20, 2014, 08:48:40 PD
Welkom op het forum en een mooie Wagon heb je daar staan! In ieder geval veel vlekkeloze kilometers toegewenst.

Even ter info/vraag; als je wel op zoek bent naar de lip aan de voorkant maar ook tegelijkertijd wil gaan verlagen, hou je dan even in je achterhoofd dat mogelijk je de lip zelf binnen de kortste keren weer aan gort rijdt?

Mocht je toch een lip willen hebben en niemand hier heeft er eentje, stuur me even een PM en budget want dan wil ik best op het MLR even vragen of iemand zoiets te koop heeft :)

Verlagen is hooguit maar een paar CM (3-5) en zo'n sport-lip is vooral lager aan de zijkanten, dus ik verwacht niet dat dat voor veel problemen zal zorgen. Overigens ben ik wel gewend om in verlaagde auto's te rijden. Mijn huidige daily is een geslamde Micra die maar een paar centimeter van de weg ligt en de weekend auto is een circuit Impreza ;)

Maar het budget... geen idee wat redelijk is voor zo'n bumperlip. Als ie in de goeie kleur is en ik kan hem er makkelijk op schroeven heb ik er wel een honderd euro voor over, maar ik weet niet of dat redelijk is.

Over MLR gesproken... ik heb begrepen dat de vering van een Lancer Sport gelijk is aan die van een EVO (7?)... klopt dat? Misschien zou een setje EVO veerpoten met vering al wel een betere "houding" geven?

[/size]
Citim nga: martman ne Maj 20, 2014, 04:12:58 MDMooi!

Wij hebben een zo goed als identieke lancer wagon. Zelfde motor, kleur en velgen. Wij hebben er gas in liggen. Ik herken je afweging: mooi interieur, maar ook betaalbare maandlasten. Wij komen uit een V70classic 2.2 Diesel. Scheelt enorm in de lasten, maar in comfort nauwelijks.

Succes met jullie auto.

gr Martijn

p.s.Ik zou zelf niet al te veel aan de auto doen, hij is nu al randje " maffiabak"  volgens velen.   ....haha!

Ik ben ook niet van plan om veel te doen aan de auto. Geen hele gekke ingrepen. Ik hou wel van de "murdered" stijl (zo veel mogelijk zwart) en de Lancer leent zich erg goed voor die stijl.

[/size]
[/size]
Citim nga: Chaoth ne Maj 20, 2014, 04:35:11 MDWelkom!

Prachtige auto hoor! Veel veilige km's toegewenst!

Dank u!

Boemtjing

Welkom op het forum mede Lancer Wagon Sport eigenaar :)

Strakke bak zo, maar houd wel in je achterhoofd dat je voor de APK dan andere mistachterlicht moet monteren of zwarte folie erover die je er zo weer af kan trekken.

Qua voorlip is er van RRM (USA) een carbon versie en bij autostyle is er ook een voorlip beschikbaar voor onze type Lancers.

Op Ebay.com heb ik gele mistlampen voor de voorkant gezien inclusief de bijbehorende kapjes voor de voorbumper.

TehDusted

Brings back memories. Me ouders hebben dezelfde Lancer Wagon gehad voordat ze een andere auto kochten. Nooit zelf in kunnen rijden, maar was zeker wel een fijne auto. Hij lijkt wel identiek zo ver ik kan zien :)

Barracuda_82

Citim nga: Boemtjing ne Maj 20, 2014, 05:25:47 MD
Welkom op het forum mede Lancer Wagon Sport eigenaar :)

Strakke bak zo, maar houd wel in je achterhoofd dat je voor de APK dan andere mistachterlicht moet monteren of zwarte folie erover die je er zo weer af kan trekken.

Klopt. Maar de folie die ik er overheen wil plakken maakt hem (vrijwel helemaal) zwart, maar laat toch nog licht door. Mocht het niet voldoende zijn... dan zit er zat folie op zo'n rol om er tien jaar mee door de APK te komen :P

Citim
Qua voorlip is er van RRM (USA) een carbon versie en bij autostyle is er ook een voorlip beschikbaar voor onze type Lancers.
Op Ebay.com heb ik gele mistlampen voor de voorkant gezien inclusief de bijbehorende kapjes voor de voorbumper.

Ook de mistlampen aan de voorkant ga ik gewoon geel folieën. De lampen die er nu in zitten zijn verder gewoon goed, alleen moet het glas geel worden.

Overigens hierbij nog een foto van de voorkant. Die roostertjes in de bumper heb ik ook nog nooit eerder gezien op een andere Lancer... zou dat iets after-market zijn, of een of andere optie van Mitsubishi? Het ziet er qua pasvorm en materiaal zó goed uit dat ik haast zou denken dat het van Mitsubishi zelf komt.

Edit: weet iemand trouwens wat de "chassis code" van deze lancer is? Ik kom CS9W tegen op wiki, maar als ik daar op zoek vind ik niet veel...

Boemtjing

De roosters kunnen van 4 plekken vandaan komen voor zover ik weet;
- origineel Mitsubishi uit de optielijst.
- Ralliart.
- Giacuzzo.
- EBAY.com.

Wat ik zo snel over de chassis benaming kan vinden:
De algemene chassis benaming van onze Lancers is CS0W (of CS0 voor de sedan versie) maar:
- CS2W is het 2001-2003 model met een ander front (Lancer Cedia (Wagon)).
- CS5W is het 2004-2006 model (Amerikaanse versie met andere motoren (2.0 4G94 SOHC en 2.4 4G69 DOHC MIVEC)
- CS9W is het 2003-2007 model (Europese model (met de 1.6 4G18 of de 2.0 4G63)).

Switcher

Citim nga: Barracuda_82 ne Maj 21, 2014, 08:03:51 PDOverigens hierbij nog een foto van de voorkant.
??? ??? Zie nu pas de groene vleugel... Long time no speak, of is dat niet jouw auto?

/edit: net even half rondgekeken maar denk dat ik je van T.net ken  :P

Barracuda_82

Citim nga: Boemtjing ne Maj 21, 2014, 01:14:30 MD
De roosters kunnen van 4 plekken vandaan komen voor zover ik weet;
- origineel Mitsubishi uit de optielijst.
- Ralliart.
- Giacuzzo.
- EBAY.com.

Ik heb op alle vier de opties even gezocht, maar het enige wat ik zo snel vind is een advertentie van deze lelijke Duitse wagon waar bij staat "Edelstahl Grilleinsätze Mitsubishi". Dus mijn vermoeden is dat het toch een origineel onderdeel is.

Overigens kende ik de naam Giacuzzo nog niet en ik moet zeggen dat de bumperlip van dat merk me aan spreekt! Eens kijken of ik die ergens kan vinden...

Citim
Wat ik zo snel over de chassis benaming kan vinden:
De algemene chassis benaming van onze Lancers is CS0W (of CS0 voor de sedan versie) maar:
- CS2W is het 2001-2003 model met een ander front (Lancer Cedia (Wagon)).
- CS5W is het 2004-2006 model (Amerikaanse versie met andere motoren (2.0 4G94 SOHC en 2.4 4G69 DOHC MIVEC)
- CS9W is het 2003-2007 model (Europese model (met de 1.6 4G18 of de 2.0 4G63)).

Volgens mij word CS9W niet veel gebruikt om dit type auto aan te duiden, want ook als ik hier op zoek vind ik niet veel. Maar wel fijn om nu zeker te weten wat het moet zijn :)
Citim nga: Switcher ne Maj 21, 2014, 01:19:20 MD ??? ??? Zie nu pas de groene vleugel... Long time no speak, of is dat niet jouw auto?

/edit: net even half rondgekeken maar denk dat ik je van T.net ken  :P

Ja, het is mij  ;)

Jij bent MAX4300 op GoT, neem ik aan? Want veel meer EVO rijders zitten daar niet, volgens mij :P

Switcher

Citim nga: Barracuda_82 ne Maj 21, 2014, 01:42:44 MD
Jij bent MAX4300 op GoT, neem ik aan? Want veel meer EVO rijders zitten daar niet, volgens mij :P
:D :D Helemaal goed... Zondag Zandvoort??

Barracuda_82

Citim nga: Switcher ne Maj 21, 2014, 01:52:45 MD
:D :D Helemaal goed... Zondag Zandvoort??

Neen, helaas. Sinds ons nieuwe huis eind 2012 liggen mijn prioriteiten niet meer bij de auto(s). De Subaru staat nu ook te koop en het is de bedoeling dat daar een "praktische" semi-daily voor terug komt. Misschien een 350Z. Ofzo.

Chaoth

Barracuda_82

Citim nga: Chaoth ne Maj 21, 2014, 09:10:04 MD
Praktisch en 350Z? :P

Daarom ook al praktisch tussen aanhalingstekens. Maar alles is relatief. Als je het mooie design-interieur van een 350Z....

... vergelijkt met het "karige" interieur van de Subaru, dan is het al snel een stuk comfortabeler en praktischer :P