Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Wieger's Galant 2.4 GDI GLS

Filluar nga Wieger, Janar 27, 2011, 05:34:57 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 3 Vizitore po shikojne kete teme.

Wieger

Zo gister het Galantje weer opgehaald uit Emmeloord met een nieuwe sensor ,
Er heeft nog nooit een mistu mij met pech laten staan maar me Galant stond dus wel met pech toen de monteur erin reed :P
Dus ze moesten de auto ophalen bij een automatrialen zaak waar de monteur wat moest ophalen , dus met 20 km per uur ( voor de automaat ) weer terug naar de garage !
Maarja en hupa 239 euries kwijt dus nu moet het maar eens even ophouden !!

KNOEI 8G

Mooi dat hij weer gefixed is, maar heb zelf hetzelfde...
Onderste draagarm is op dus die moet er ook weer onderuit (a 250 euro's) en m'n bak maakt een niet zo fris geluid....zucht....
Maar jah, dan zie je hem/haar weer staan  8) 8) 8) 8) die snoet maakt het weer helemaal goed  :D

Wieger

blaasblaas !! wat een stof op dit topic zeg word weer tijd voor een updateje .


Er is verder niet zoveel nieuws te vertellen over het Galantje , Het rijd nogsteeds prima en nogsteeds niet verplan om hem weg te doen haha :P
Met de nieuwjaarsmeeting spatlappen overgenomen van Leon en die eronder gekwakt ( scheelt een hoop met dit weer aan rotzooi ) .


Vandaag eindelijk eens op de sloop in Twijzel lopen snuffelen voor achterdeur panelen en jahoor daar stond een zilveren Galant Station GLS , die had ik net nodig .
Het enige minpunt is dat deze een ander printje op het stof heeft en ietsie donkerde is :s .
Ik hoop dat we de bovenste en onderste delen kunnen scheiden want dan moet het goed komen ;)


Verder had ik niet zoveel nodig en er zat ook weinig exclusiviteit aan de station en de sedan had slechts 90.000 km gedraaid maar daar was ook niet zoveel te halen . :s
Er stonden ook meer dan genoeg Space Stars ( een stuk of 9 ) en Carisma's stonden er ook iets van 5 dus dat viel me niks tegen ;)

















Mooie Carisma met achterspoiler en een mooie zwarte interieur voor de liefhebbers ? 








Space Star 1.6

Gezocht sideskirts voor space star:d sta toch veel.stars daar?

Chaoth

Hey Wieger.. Had je hier wel ff bakkie kunnen doen ;)

Was dat bij demontagebedrijf de Jong?

Wieger

Hey Kim ja dat had gekund ik kwam van LWD dus ben door het gehucht gekomen haha :P stond ook 1 coltje in jou kleur maar daar was weinig van over haha :P
BTW was bij de jong ja 3 keer voorbij gereden :S

Chaoth

Die is ook best lastig te vinden ja :P Ligt wat naar achteren en wordt kenbaar gemaakt met een belachelijk klein en onopvallend bordje... -_-"

Had je best een bakkie kunnen doen, want woon achter het van der Valk hotel :)

Wieger

Zo het was een prachtige dag vandaag dus ben even lekker actief geweest met me nieuwe deurpanelen .


Ik heb de vraag waar niemand eigenlijk een antwoord op wist uitgeprobeerd , Passen de achterdeur panelen van een Galant station ook in een Galant Sedan ?
Het antwoord is voor de helft .


De afmetingen zijn exact het zelfde alleen de ronding boven in ( onder het raam ) is van een sedan bolliger T.O.V een station .
dus je krijg nooit de rubbers van het raam in het midden nooit goed ;) .


De oplossing wat ik toch moest doen is het deur paneel uit elkaar halen oftewel :








Als je beschikt over een dremel is het een peace of cake , wat je moet doen is de bevestiging punten ( 8 Keer ) los maken dus de kopjes eraf dremelen ( is dat een werkwoord  :P )


vervolgens zet je de onderplaat van de Station onder het bovenste stukje van de Sedan en je hebt meteen de goeie ronding en het goeie printje van de bekleding ;)





Resultaat :










Nu druk opzoek naar een 4 of 5 kanaals versterker om me 10 speakers aan testuren want dat 3 weg setje van die radio denk ik niet leuk ! :P
Dus als iemand nog een Fusion NV 4 kanaals versterker weet te vinden LET ME KNOW :P 

Evo driver


Wieger

dankjewel Remco , we hadden een hele discussie bij de nieuwjaarsmeeting of het nu zou passen of niet maar het blijkt dus voor de helft te zijn dus iedereen happy :P

Evo driver

Ik had ook in gedachte dat het niet zou passen maar het zal de buitenkant wel zijn die niet uitwisselbaar zijn met de sedan en station. Maar het binnenwerk is dus wel hetzelfde !

Wieger

het raam loopt bij een sedan aan de achterkant scherper omhoog volgens mij , daar zit iedergeval verschil in maar onder niet ;)

KNOEI 8G



Wieger

vandaag adapterplaatjes gemaakt voor de speakers in de hoedenplank , daar zitten na advies de MID range 10 cm in .
Ik heb ze al aangesloten zonder filter maar nu hoor je al goed wat is voor te kort kom aan MID range . Morgen de rest ;)