Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Even voorstellen Nick 525e

Filluar nga Nick 525e, Nentor 19, 2015, 10:32:03 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Nick 525e

Hallo allemaal,
Ik zal me even voorstellen aangezien ik sinds kort mijn eerste Mitsubishi heb en me nu dus aan het inlezen ben.
Ik heet Nick, 43jr, samenwonend en 2 kids en een absolute petrolhead. Zeer sterke voorkeur voor autos uit de jaren '80 maar door het vaak minder geschikt zijn voor dagelijks gebruik ook bezig met iets minder oude auto's. Lijst van auto's uit het verleden is ellenlang vooral voortkomend uit het feit dat ik gemiddeld 7 mnd in een auto rij en er dan op uitgekeken ben. Het begint dan weer te jeuken en daarmee is de jacht weer geopend voor een nieuw exemplaar. Sport is inmiddels geworden dat ik maximaal 500 euro wil uitgeven en het liefste niet meer dan de helft. De ene keer lukt dat beter dan de andere maar het blijft leuk.
Laatste aanschaf was een Renault Megane Dti uit 2002 voor 150 euro. Flink wat aan moeten versleutelen maar uiteindelijk toch rond de 500 euro uitgekomen en met veel plezier gereden totdat ik er wel weer op uitgekeken was. Megane verkocht en een clio 1.9d met nieuwe apk voor 350 euro gekocht. Wel wouden we er een wat ruimere auto bij hebben. Het liefste een zafira maar dat is vrijwel kansloos en toen kwam ik op de sloop een Space star uit 2000 tegen. Stond nog op de vrachtwagen dus net opgehaald en bedoeld voor de verkoop. Goed bekeken, nog 2 weken apk ::) , airco, dealeronderhouden van 2000 tot 2015, alle boekjes erbij, vorige eigenaar 83 jr, 152.000km en in erg nette staat maar met roest op de rechterwielrand achter. Naar mijn gevoel geluisterd en de auto gekocht voor iets minder dan de Clio.
Thuis op de brug gezet en ontdekt dat de binnenste wielkast compleet losgerot was van de wielrand toch wat slechter dan verwacht maar de auto had zichzelf voor mij al bewezen. Hij rijdt voortreffelijk is redelijk vlot (1.3) heeft airco en is groen 8) , dus een kameraad ingeschakeld een spacestar op de sloop ontdaan van zijn binnenwielkast en rand en het lasapparaat aangeslingerd.
Inmiddels zijn we 2 weken verder en is het laswerk gedaan en is zit er een nieuwe apk op na het verhelpen van wat remverschil. In de loop van Januari word het zij paneel gespoten en dan staat hij er weer netjes bij.
Ik mis wel wat basisopties dus die wil ik nog gaan monteren. Ik wil in ieder geval een toerenteller en de donkere achterlichten hebben en ook verstralers en elektrische spiegels staan (zeer) hoog op de verlanglijst. Mijn eerste vraag is dan ook: in hoeverre is de spacestar voorbereid op het achteraf inbouwen van originele accesoires? Is de kabelboom standaard voorbereid voor alle opties of moet ik me voorbereiden op heel veel kabeltjes trekken?
Groet Nick

Nick 525e

Niemand een antwoord in hoeverre de kabelboom is voorberid op opties?

Marcuz77

Ik heb geen ervaring met spacestar, ik had eerlijk gezegd gedacht dat een spacestar rijden al gereageerd zou hebben.
Hoop dat iemand dat alsnog doet voor je.
Als ik kijk naar mijn model, moet ik bij elektrische spiegels en ramen inbouwen ook een andere draadboom in deur monteren.
Mistlampen zouden stekkers van moeten hangen, alleen lampen, schakelaar en relais monteren.
Toerenteller zou dezelfde aansluiting moeten hebben
Maar dit alles is bij MIJN model auto, weet niet in hoeverre Mitsubishi dat bij andere modellen ook heeft aangehouden.
Je zou denken dat ze overal hetzelfde doen.
Meer kan ik even niet voor je doen.

Nick 525e

Dank je Marcuz77,

Ik ben er via het internet inmiddels wel achtergekomen dat de mistlichten inbouwen een kwestie is van de schakelaar relais en uiteraard de lampen plaatsen is. Zelfde eigenlijk bij de cockpit met toerenteller, oude eruit en nieuwe erin.
Als het www mij hiermee niet bedriegd heb ik er ook wel goede hoop op dat de andere gewenste opties ook relatief eenvoudig in te bouwen zijn.
Rij nu een aantal weken in de space star en ik moet zeggen dat hij mij meer dan goed bevalt. Als hij zo goed blijft bevallen zou het zo maar eens kunnen dat deze het langer dan 7 mnd. gaat volhouden. 8)

Marcuz77