Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Terug van weggeweest......

Filluar nga Robbert, Shkurt 02, 2010, 06:44:08 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

sp1046mhs1

#15
Ha Robbert,

Je bent er weer, wat leuk! Begon je al een beetje te missen...

Het is niet fijn om te vernemen dat je even andere onplezierige zaken aan de bol hebt gehad. Ook ik heb een niet bepaald plezierige periode achter de rug (waar ik nu nog steeds regelmatig de gevolgen van merk). Hopelijk heb je eea weer op de rit?

Vwb je auto: tjsa, op een bepaald moment kan de afweging kosten / baten erg heftig zijn. Zou de door jou gesignaleerde GLSi niet als donor voor je GTi kunnen fungeren?

Succes!
sp1046mhs1 aka Menno

GTI-tje

#16
Hoi Robbert,

Fijn dat je weer terugbent op het MOC forum, ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen steunen in de nare periode die achter je ligt, je kunt me altijd mailen om even bij te praten, je hebt mijn gegevens. Het is jammer van je GTI, maar als je er geen goed gevoel meer over hebt dan houdt het op. Mocht ik wat zien, dan stuur ik de info wel jouw kant op.

Grt Hans

Robbert

#17
Citim nga: "GTI-tje"Hoi Robbert,

Fijn dat je weer terugbent op het MOC forum, ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen steunen in de nare periode die achter je ligt, je kunt me altijd mailen om even bij te praten, je hebt mijn gegevens. Het is jammer van je GTI, maar als je er geen goed gevoel meer over hebt dan houdt het op. Mocht ik wat zien, dan stuur ik de info wel jouw kant op.

Grt Hans

Hallo Hans,

Je hebt me zeker gesteund, het contact is altijd goed en dat is fijn. Ik heb trouwens je tips ff bekeken en die blauwe Galant GLSi automaat is inderdaad een mooie wagen, alleen dat poepie bruine interieur is wel ff schrikken, maar het zal wel wennen denk ik. Automaat is trouwens heerlijk relaxt om mee te cruisen, m,n taxi is ook een automaat en ik ben het in de loop der tijd wel erg gaan waarderen. De Colt 1.6 GLi is niet echt mijn wagen, het is een erg kale uitvoering en die dikke zwarte bumpers scheeuwen om een rood kleurtje :D  Ik ga eerst maar eens bekijken of de GLSi met frontschade iets voor me is, ik hoop het stilletjes wel want dan kan ik veel onderdelen zo overzetten. De foto,s van die wagen mail ik je wel even.

Groeten Robbert

Robbert

#18
Citim nga: "sp1046mhs1"Ha Robbert,

Je bent er weer, wat leuk! Begon je al een beetje te missen...

Het is niet fijn om te vernemen dat je even andere onplezierige zaken aan de bol hebt gehad. Ook ik heb een niet bepaald plezierige periode achter de rug (waar ik nu nog steeds regelmatig de gevolgen van merk). Hopelijk heb je eea weer op de rit?

Vwb je auto: tjsa, op een bepaald moment kan de afweging kosten / baten erg heftig zijn. Zou de door jou gesignaleerde GLSi niet als donor voor je GTi kunnen fungeren?

Succes!
sp1046mhs1 aka Menno

Hey Menno,

Leuk dat je reageert, en ja het leven is soms erg turbulent en om dan het overzicht te houden valt niet altijd mee, maar hoe hard het ook is, ik moet verder en ga ook verder en ook ik word er nog dagelijks aan herinnerd en dat zal ook altijd zo blijven.

Mijn GTI is helaas zoals ik al eerder in deze topic aangaf echt OP, de wagen is na 3 ton uitgerangeerd. Alles is onderhevig aan forse slijtage, o.a de bak en koppeling, de motor lust een slokje olie, voor m,n gevoel gaat het allemaal erg hard en komt het achter elkaar. Dan is de GLSi met 179.000 en een lichte frontschade "Bumper/Gril/motorkap een goede aanbieding, maar affijn eerst maar eens kijken hoe het afloopt en of de wagen verder goed is.


Groeten Robbert

Chaoth

#19
Hallo Robbert,

Mooi dat je er weer bent. Misschien kan het forum je ook wat afleiding geven. :)

Helaas maken we nare dingen mee in ons leven, maar moeten we verder gaan. Ben blij dat je de draad weer hebt opgepakt. Het ga je goed.

Jammer van jouw GTI, maar het is eigenlijk net als bij mijn auto. Er zijn steeds kosten aan, waardoor het uiteindelijk niet meer op te brengen is. Heb zelf ook de afweging gemaakt om dit jaar nog mijn auto weg te doen en er een jongere auto voor terug te kopen. UIteindelijk speelt de leeftijd van de auto toch parten. (rotte plekken e.d.)

Groet,

Kim

GTI-tje

#20
Citim nga: "Robbert"
Citim nga: "GTI-tje"Hoi Robbert,

Fijn dat je weer terugbent op het MOC forum, ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen steunen in de nare periode die achter je ligt, je kunt me altijd mailen om even bij te praten, je hebt mijn gegevens. Het is jammer van je GTI, maar als je er geen goed gevoel meer over hebt dan houdt het op. Mocht ik wat zien, dan stuur ik de info wel jouw kant op.

Grt Hans

Hallo Hans,

Je hebt me zeker gesteund, het contact is altijd goed en dat is fijn. Ik heb trouwens je tips ff bekeken en die blauwe Galant GLSi automaat is inderdaad een mooie wagen, alleen dat poepie bruine interieur is wel ff schrikken, maar het zal wel wennen denk ik. Automaat is trouwens heerlijk relaxt om mee te cruisen, m,n taxi is ook een automaat en ik ben het in de loop der tijd wel erg gaan waarderen. De Colt 1.6 GLi is niet echt mijn wagen, het is een erg kale uitvoering en die dikke zwarte bumpers scheeuwen om een rood kleurtje :D  Ik ga eerst maar eens bekijken of de GLSi met frontschade iets voor me is, ik hoop het stilletjes wel want dan kan ik veel onderdelen zo overzetten. De foto,s van die wagen mail ik je wel even.

Groeten Robbert


Fijn om te horen wat betreft de steun. Wat die tips betreft, ik moest gelijk aan jouw denken wat betreft die automaat, omdat je zelf ook erg positief was over een auto met automaat die je voor je werk gebruikt,vandaar dat ik de gegevens even jouw kant heb opgestuurd, op het eerste oog ziet het er allemaal best goed uit, ook wat betreft de historie. Ik heb even contact opgenomen met de eigenaar voor wat extra informatie.

Wat betreft die andere 6G Galant (bedankt voor de foto's) die heb ik dacht ik nog eens op het Galantfansforum zien staan, die jongen had toen meen ik tegen een lantaarnpaal gezeten maar dat weet ik niet helemaal zeker meer. Je zou zelf eens kunnen kijken op het GF forum, want ik heb daar helemaal niets meer mee. Mocht ik nog iets zien of extra informatie krijgen dan stuur ik het wel jouw kant op.

Mvg Hans (GTI-tje)

Robbert

#21
Hallo medestrijders ;)

Ik heb m,n Galant GTI vanmorgen voor de leeuwen gegooid en al bevend als een rietje :lol:  zitten wachten op de uitslag, en wat blijkt.....de rechterfuseekogel is totaal versleten en vertoond giga veel speling maar verders had meneer de onafhangkelijk keurmeester geen afkeurpunten! Wel wat punten van aandacht maar dat was niet APK relevant. Dus ik zet er morgen of overmorgen een nieuwe fusseekogel in "onderdeel van 24,75€" en dan issie weer klaar voor een jaar! Best knap voor een GTI met 3ton op het klokje! Dus de Galant GTi blijft nog een tijdje. Heb ik mooi de gelegenheid om rustig te gaan zoeken naar een mooie 6G GLSi met veel minder km,s.

Groeten uit het "Hoge Noorden"

GTI-tje

#22
Citim nga: "Robbert"Hallo medestrijders ;)

Ik heb m,n Galant GTI vanmorgen voor de leeuwen gegooid en al bevend als een rietje :lol:  zitten wachten op de uitslag, en wat blijkt.....de rechterfuseekogel is totaal versleten en vertoond giga veel speling maar verders had meneer de onafhangkelijk keurmeester geen afkeurpunten! Wel wat punten van aandacht maar dat was niet APK relevant. Dus ik zet er morgen of overmorgen een nieuwe fusseekogel in "onderdeel van 24,75€" en dan issie weer klaar voor een jaar! Best knap voor een GTI met 3ton op het klokje! Dus de Galant GTi blijft nog een tijdje. Heb ik mooi de gelegenheid om rustig te gaan zoeken naar een mooie 6G GLSi met veel minder km,s.

Groeten uit het "Hoge Noorden"

Goed om te lezen Robbert, en mocht ik wat vinden waarvan ik denk dat is wat voor het "Hoge Noorden" dan stuur ik je wel een mailtje. Is jammer dat die 6G GLS automaat waarover ik je tipte, net voor je neus verkocht is, maar we blijven hopen!!

Een medestrijder :D  :D  :D

Robbert

#23
Citim nga: "GTI-tje"Goed om te lezen Robbert, en mocht ik wat vinden waarvan ik denk dat is wat voor het "Hoge Noorden" dan stuur ik je wel een mailtje. Is jammer dat die 6G GLS automaat waarover ik je tipte, net voor je neus verkocht is, maar we blijven hopen!!

Een medestrijder :D  :D  :D

Ja het is inderdaad erg jammer dat de mooie blauwe 6G automaat al verkocht is :( . Maar nu de GTi na reparatie morgen weer een jaar gekeurd is kan ik mooi rustig aan zoeken naar een 6G die me helemaal past :D . Vanavond maar vast begonnen met het loshalen en demonteren van de draagarm, het verbaasde me want het ging allemaal vrij soepel, de boel zat nog aardig los. En na enig geduld de fusseekogel er toch uit weten te krijgen en de nieuwe met behulp van een grote bankschroef en wat foefjes er weer in weten te "persen" en het zit weer als gegoten. De foto,s spreken voor zich en de oude fuseekogel was echt totaal aan z,n einde zo vreselijk veel speling zat erop.

 

Robbert

#24
Hallo Mensen,

Dit zal misschien wel een beetje bizar klinken en ik zal waarschijnlijk ook wel de enige zijn die het ooit heeft gedaan, maar ik heb de tellernaalden van m,n GTi vervangen, ze waren in al die jaren geel verkleurd, maar op de sloop in Erica stond nog een 6G met 99.000KM en die tellernaalden zagen er nog als nieuw uit :D  en zoals het hoort, namelijk oranje!

Groeten Robbert


Robbert

#25
Hallo Allemaal,


Ik heb een trieste mededeling,

Mijn Galant GTi is gisteren verkocht. Ik liep al een tijdje met de gedachten om hem te verkopen, de wagen stond de laatste tijd veel stil en was na 300.000km ook een beetje op z,n retour. Alles was een beetje moe aan het worden, behalve de beresterke 4G63 motor. Ik toverde op de E-31 in Duitsland nog 225km op de snelheidsmeter, taaie rakker dat was het 8-)  

Hans "GTi,tje" wist het al langer van mij dat ik opzoek was naar wat anders, wat kleiners. Ik heb een aantal tips van hem gekregen waar ik hem natuurlijk voor bedankt heb maar het is helaas geen Mitsubishi geworden. Bij onze lokale Mitsubishi zag ik een Daihatsu Applause 1.6 staan uit bouwjaar 2000. Het modelletje sprak me wel aan, veel mensen vinden het een oubollig model maar das een kwestie van smaak. Ik ben wezen kijken en proefgereden en dat is hem uiteindelijk geworden. De wagen heeft 129.000 op de teller en is van de 1e eigenaar, boekjes erbij en alle beurten gehad. Hij is luxe uitgevoerd o.a elec ramen rondom, c.v, elec+verwarmde spiegels, mica lak, dual airbag etc etc. Het karretje is verassend ruim met een giga kofferruimte, de 1.6 16V rijd pittig en is zeker niet toerenschuw. Alleen de vering en demping en is mij een beetje teveel afgestemd op het comfort, das een minpuntje. Kortom het is wel een japanner maar geen Mits :(  Maar ik heb de Cordia nog, en die gaat ook niet weg dus ik zal jullie nog wel een tijdje blijven vervelen met allerlei verhalen :lol:  

Groeten Robbert


GTI-tje

#26
Hallo Robbert,

Zoals je al schreef wist ik dat je plannen had om je 6G GTI te verkopen, maar als een auto teveel gaat kosten en je twijfelt ook of bepaalde investeringen het nog wel waard zijn, ja dan wordt het tijd om zo'n auto te verkopen, al blijft het jammer  :(  :( , want de GTI is en blijft toch een aparte 6G. Het gaat nu toch wel hard met de 6G,s, eerst de 2 6G's van Mark Sanne, de 6G van Oxy, jouw 6G, ben benieuwd of de 6G van Dennis nog bestaat. Die van mij blijft zolang het nog kan in Hillegom rijden, er zit weer een verse apk op, en nu Steven de auto dagelijks meeneemt naar zijn werk komt de GTI weer lekker los, alles werkt nog perfect, ook het actieve veersysteem.

Wat je nieuwe aanwinst betreft; auto ziet er nog netjes uit, ik wens je dan ook veel en veilige kilometers toe met je nieuwe aanwinst. Afijn er blijft gelukkig nog een Mitsu over zijnde het Cordia project, dus we zijn nog niet van je verlost :lol:  :lol:

Grt Hans (GTI-tje)

Chaoth

#27
Hallo Robbert,

Zonde dat de 6G ruimte heeft moeten maken voor een andere auto, maar ook ik heb mijn (zeer geliefde) Lancer Wagon weg moeten doen, omdat de kosten nou eenmaal te hoog werden.

Dan moet je een keuze maken natuurlijk.

Veel veilige en plezierige km's toegewenst met de Daihatsu.

Robbert

#28
@Hans en Kim,

Bedankt voor de reactie :!: Tot nu toe valt de Daihatsu met niet tegen, tis een gemoedelijk wagentje die erg makkelijk/soepel en handzaam rijd al mis ik de GTi wel natuurlijk. Ik kan me troosten met de gedachte dat ik er 1 heb gehad en er qua onderhoud ook niet veel aan kwijt ben geweest. Maar zoals al eerder aangegeven zaten er in de toekomst veel kosten aan te komen dus dan moet je knopen doorhakken. Ik heb ook een huishouden en dan liggen de financiele prioriteiten even wat anders. Ik hoop dit voorjaar of van de zomer de prachtige GTi/X van Hans eens in het echt te mogen bewonderen, maar dat gaat zeker goed komen.

Groeten uit de Veenkoloniëen :D

GTI-tje

#29
Citim nga: "Robbert"@Hans en Kim,

Bedankt voor de reactie :!: Tot nu toe valt de Daihatsu met niet tegen, tis een gemoedelijk wagentje die erg makkelijk/soepel en handzaam rijd al mis ik de GTi wel natuurlijk. Ik kan me troosten met de gedachte dat ik er 1 heb gehad en er qua onderhoud ook niet veel aan kwijt ben geweest. Maar zoals al eerder aangegeven zaten er in de toekomst veel kosten aan te komen dus dan moet je knopen doorhakken. Ik heb ook een huishouden en dan liggen de financiele prioriteiten even wat anders. Ik hoop dit voorjaar of van de zomer de prachtige GTi/X van Hans eens in het echt te mogen bewonderen, maar dat gaat zeker goed komen.

Groeten uit de Veenkoloniëen :D

Het actieve veersysteem staat al afgesteld op de Drentse keien :lol:  :lol:  :lol:  :lol: