Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Nieuwe GRANDIS eigenaar - voorstellen

Filluar nga saghws, Dhjetor 17, 2013, 02:33:45 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

saghws

Hoi hoi,


Wij zijn onlangs eigenaar geworden van een Grandis 2.0 DiD bouwjaar 2006, km stand ongeveer 150.000.
We waren op zoek naar een auto waarmee we onze caravan kunnen trekken.
Nu alleen nog een trekhaak laten monteren maar eerst gaan we er een stukje mee proefrijden (zonder caravan): zondag vertrekken we voor twee weken naar Zweden.
Ik heb net de sneeuwkettingen geprobeerd, het houdt niet echt over met de ruimte aan de bovenkant van de voorwielen...
Heeft er iemand nog tips hoe de velgen te beschermen tegen de kettingen? Ik denk erover om een stukje tapijt te knippen en dat tussen de ketting en de velg te doen, is dat een idee?



Asics

Welkom!!

Veel plezier met de Grandis en alvast een grandioze reis naar Zweden gewenst.
Ik heb eerlijk gezegd weinig/geen ervaring met sneeuwkettingen, maar zijn de schakels die over de velg heen gaan niet voorzien van een kunststof bescherming?

Hoge kilometerstand trouwens voor een auto van dit jaar.

saghws

Oeps, foutje, dat begint meteen al goed: bouwjaar is 2006 niet 2013.
En ja, de schakels van de stukken ketting die over de veld geen lopen hebben wel een andere kleur en voelen inderdaad een beetje plastic-achtig aan. Ik vraag me wel af of dat voldoende bescherming biedt tegen beschadiging. Maar misschien kunnen de velgen meer hebben dan ik denk.