Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

ASX: LED DRL in mistlamp

Filluar nga Jur, Janar 02, 2012, 03:27:07 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 2 Vizitore po shikojne kete teme.

Jur

#30
Citim nga: jdoolaard ne Janar 13, 2012, 09:34:30 PD
ja dar klopt kan iemand mij vertellen welke ledlamp hiervoor in aanmerking komt?

Allereerst, graag een beetje ON Topic blijven. Het betreft hier een guide voor LED lampen als vervanging van de DRL bolletjes.
Overige discussie graag in een eigen topic openen.


[offtopic]
Geen,  Led lampen zijn (nog) niet geschikt om te dienen als volwaardig mistlamp, hier leveren ze te weinig licht voor.
Dagrij verlichting is bedoeld om gezien te worden. Mistlampen worden gebruikt om het wegdek te kunnen zien.
Het benodigde licht voor Dagrij verlichting is vele malen lager dan het benodigde licht voor mistlampen (of zelfs gewoon dimlicht)

Ze zijn er wel, de lamjes die in diverse auto's gebruikt worden als mistlamp (bijv H1 of H11) maar dan in LED uitvoering, maar deze zijn niet 'road legal' als zodanig omdat ze niet voldoende, of niet het juiste licht opleveren.

Mistlamp is een 35W H8 lamp (volgens het ASX boekje)  (indien gedeeld met de P13W 13W Dagrijlamp .. en dus Type 1 is ) Bij Type 3 (alleen Mistlamp, dus zonder DRL) gaat het om een 55W H11 lamp.
[/offtopic]

Surferdude

Ik vond het vrij ter zake doende.. Bedankt voor de uitleg Jur, een duidelijke "How to" heb je gemaakt, mijn vraag is beantwoord.

diesel38

ik heb nog een vraagje,zit die led niet in de weg voor je mislampen.

Jur

De LED lamp is wel IETS hoger dan het orginele bolletje. en is zelf niet doorzichtig  (zoals het glazen bolletje van de standaard DRL)

Maar valt nog binnen de spiegel van de DRL


Als het al in het beeld zit kan ik me nauwelijks voorstellen dat het zichtbaar is in je lichtbeeld.

Buiten het feit dat ik bijna nooit mistlampen aan de voorzijde voer..


diesel38

ok bedankt voor de mooie  info.

diesel38

bij mij is het ook gelukt,heb wel nog een setje extra besteld,zodat ik een setje in reserve heb.vindt wel dat ze tamelijk fel branden.

jdoolaard

gebruikers, gaat alles naar wens.doet alles het nog?

Jur

Citim nga: jdoolaard ne Janar 29, 2012, 06:55:43 MD
gebruikers, gaat alles naar wens.doet alles het nog?

Nog 100% storing vrij. Maar door de nog relatief korte en grauwe dagen , branden ze eigenlijk alleen als ik rij na 11u morgens en voor 4u smiddags. Daarna is het al snel te donker en gaan de gewone verlichting aan. 

jdoolaard

geachte jur,als ik ebay wereldwijd aanklik krijg ik maar 53 lampen p13,allemaal dure.
echter hongkong ontbreekt sinds dit weekend op ebay wat doe ik fout?
groetjes,
jan doolaard.

Ramaht

Is chinees nieuwjaar geweest, veel van die gasten waren op reis.
Heel die regio ligt dan +/- 2 weken plat. Dus de produktne zullen stilaan wel weer online komen in de komende dagen.

jdoolaard

geachte ramath,
ik kan dit niet geloven. als ik t10 wereldwijd aanklik krijg ik wel hongkong producten.
ra ra hoe kan dit?
groetjes jan doolaard.

Ramaht

Daarom dat ik bij 2 bestellingen uit Azië die ik afgelopen week verricht heb een automatisch bericht gekregen heb dat ze owv chinees nieuwjaar geen verzendingen doen. En daarom ook dat onze Thaïse AFS gast-studente die hier sedert eind augustus woont ons dat ook bevestigt dat dan zeer veel bedrijven gesloten zijn. ;)

Evo driver

Juist ik kreeg ook te horen na mijn revisie van mijn remklauwen dat ze net voor het chinese nieuwjaar 2 weken gesloten zijn verstuurd hadden.

gr. remco

jdoolaard

geachte evo driver
waarom kan ik t10 stadslichtjes en festoon binnenverlichting wel in hongkong bestellen en zijn alle bladzijden van de p13w hongkong niet te vinden.misschien doe ik iets fout.
mvrgr jan doolaard.

Ramaht

Ik heb ze bij deze kerel besteld: http://stores.benl.ebay.be/lxdstation

Maar zo te zien heeft hij ze van zijn shop gehaald, allemaal uitverkocht ofzo? Anders moet je die eens een bericht sturen...