Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Voorstellen en meteen mijn czt probleempje..

Filluar nga Dennis, Maj 29, 2020, 10:35:05 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Dennis

Hoi, ik ben Dennis uit Wijchen en heb sinds een paar maanden een Colt CZC turbo uit 2007.

De vorige eigenaar heeft hem helemaal "Ralliart" gemaakt, compleet met skirts, wielkastverbreders en motorkap.

Tevens is ie gechipt met een Rallitronic en zou op 185 pk moeten draaien.

Ik heb echt superveel schik met de auto maar heb sinds een paar dagen geen lkkr gvoel bij de auto meer.

Ik mis gewoon ineens vermogen,  alsof te turbo niet lekker mee doet.

Soms wel, soms niet, er is geen peil op te trekken.

Bijvoorbeeld als ie dat heeft, normaal als ik op droog wegdek rol in de eerste versnelling en ik geef vol gas dan spinnen de voorwielen zodra de turbo inkomt.

Nu niet. Hij toert wel op, geen gehobbel ofzo maar het gif is weg.

Ook met gasgeven in zn twee bijvoorbeeld, hij klimt wel in toeren, maar de "schop in de rug" mist gewoon.

En soms is ie ineens weer wakker en gaat ie weer als vanouds.

Zijn er mensen met hetzelfde probleem?

Waar beginnen te zoeken?

Ik ken deze auto nog niet zo goed, dus graag tips en/of ervaringen..

Ik zou graag een fotootje plaatsen maar krijg hem met geen mogelijkheid op 192kb? tips?

gerrit1740

Goeden dag, welkom op dit forum.
Helaas kan ik je niet helpen met het probleem met je turbo, het lijkt of de turbo de geest heeft gegeven maar om een foto te plaatsen kun je de app
Lit  Photo gebruiken, daar mee kun je foto's downsizen
Mvg Gerrit

Dennis

Bedankt Gerrit. 👍🏻


Hierbij een fotootje..

gerrit1740

Gaaf karretje, zal best wel van zijn plek komen met 185 paarden voorin. :D

Dennis

Dankje.👍🏻
Nu dus ff wat minder, maar hij ging als de brandweer ja! 😂

Dennis


Entharion

Klinkt als een boostlek o.i.d. Al eens alle intercooler slangen nagelopen?

En klinkt ie ook anders dan voorheen?


-edit: ziet er leuk uit op de foto, zeker met die Version R motorkap en zwarte trim.

Dennis

Een kleine update..


Ondertussen een analoge turbodruk meter geplaatst.
Deze geeft mooi de druk aan.. Das goed, altijd.. 1.0 tot 1.2 bar.
Ook een obd uitleesgeval gekocht.. Werkt perfect!
Ben er denk ik achter wat het probleem is.
De druk die de ecu "leest/ziet" daar klopt geen zak van.
Vacuum doet ie goed, tot dat de druk de plus in gaat,
Dan word ie gek.  Min waardes bij 4700 toeren, veel te lage waardes, uitschieters. Terwijl m'n analoge gewoon netjes stil op druk
staat.


Waar haalt dat ding z'n druk vandaan? Kan nergens zo snel een MAP
vinden?


Help!

Dennis

#8
Citim nga: Entharion ne Qershor 01, 2020, 12:00:55 MD
Klinkt als een boostlek o.i.d. Al eens alle intercooler slangen nagelopen?

En klinkt ie ook anders dan voorheen?


-edit: ziet er leuk uit op de foto, zeker met die Version R motorkap en zwarte trim.


Nee, een boost lek is het niet. Kan gewoon niet.
Dat word niet erger en minder erg. De ene keer trekt ie
De straatstenen uit de weg, en de volgende keer gas geven het een 1.3 zonder turbo.. 😅

Entharion

Citim nga: Dennis ne Gusht 14, 2020, 08:23:49 PD
De druk die de ecu "leest/ziet" daar klopt geen zak van.
Vacuum doet ie goed, tot dat de druk de plus in gaat,
Dan word ie gek.  Min waardes bij 4700 toeren, veel te lage waardes, uitschieters. Terwijl m'n analoge gewoon netjes stil op druk
staat.

Waar haalt dat ding z'n druk vandaan? Kan nergens zo snel een MAP
vinden?


De 4G15T heeft een MAF sensor, geen MAP sensor, maar het is wel een aanknopingspunt... Heb de mijne toen nooit in de - zien schieten bij gasgeven...

Verder geen foutcodes ook dan?

Dennis

#10
Citim nga: Entharion ne Gusht 14, 2020, 11:40:23 PD

De 4G15T heeft een MAF sensor, geen MAP sensor, maar het is wel een aanknopingspunt... Heb de mijne toen nooit in de - zien schieten bij gasgeven...

Verder geen foutcodes ook dan?


Hmm oké.. Alleen een een maf?
Waar haalt ie de druk vandaan die ik uitlees op de OBD poort?
Die moet ie toch ergens meten?


Nope.. Geen foutcodes, geen lampjes, heeft het prima naar z'n zin.. 🤷🏼‍♂️
Een ander raar iets, het word erger naarmate het buiten warmer word.
Met 18 graden loopt ie prima, met 34 graden is het een lamme eend..

wooley

Kan idd de maf sensor zijn die verkeerde waardes naar ecu stuurt.originele bij de Mitsubishi dealers kosten 700+ euro
Zijn ook op eBay te koop rond 50 euro

Dennis

Thnx.. Dart was mijn idee ook..
Heb vandaag een nieuwe besteld, die van de colt is niet zo duur, het is een
los gevalletje wat je in de airbox schroeft..


https://m.auto-onderdelen24.nl/hella/15482922


Ik ben benieuwd of het gaat helpen!