Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

1992 Eclipse GS

Filluar nga 4Koen63, Prill 04, 2016, 05:03:13 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

4Koen63

De vernieuwde remmerij moest uitaard ook op de proef gesteld worden ;D


Vorige week dinsdag samen met een maatje van me naar de Nürburgring geweest.
Het was de laatste niet-weekendse dag dat het circuit open was, voordat de Ring weer dicht gaat voor de jaarlijkse opknapbeurt in de winter. Deze bewuste dinsdag hadden onze Oosterburen vrij. Gelukkig was het desalniettemin niet te druk op het circuit.
Sterker nog; het was perfect. Lekker weertje, niet te druk en hele mooie bolides gezien.


Zelf twee rondes gereden. Het standaard onderstel is wel te zacht naar mijn smaak, maar bij deze auto ga ik niet veel doen aan het onderstel, omdat de meeste aandacht uit gaat naar mijn Eagle Talon project.
Remmen deden het prima op het circuit, op het feit na dat de originele remslangen het zwaar te verduren kregen. Na een aantal kilometer goed doorrijden op het circuit toch last krijgen van een zachter wordend rempedaal.





:D 8)


Het gekke is dat de auto met zeer stevig doorrijden geen olie verbruikt, en met rustig / normaal rijden wel één Liter op plusminus 1500 tot 2000 km. Verders nog steeds een super auto! :)

Koekjestrommel

dat hij bij hard rijden geen olie verbruikt is een signaal van je auto dat hij altijd wilt racen ::) ;D

4Koen63

Vandaag met de Eclipse in de garage geweest voor de nodige liefde.


Homokineet rechtsvoor was kapot. Gelukkig heb ik in de loop der jaren veel reserve-onderdelen weten te verzamelen,
waaronder een reserve aandrijfas  ;D  Zonder kapotte ashoezen en zonder kapotte homokineet.





Behalve de aandrijfas ook nog een nieuw oliefilter geplaatst (ik had alweer dik 15.000 kilometer gereden sinds de laatste oliebeurt ;D ) en de klepdekselpakking vervangen. Deze was al aardig oud en uitgedroogd. Auto lekte ook veel olie rondom het bekende halve-maantje in de pakking. Nu niet meer dus :D


Na dit alles de auto ook nog even gewassen. Dit keer niet zelf maar door de wasstraat ???  Geen zin om kapot te vriezen :D
Wel eerst zelf de auto afgespoten en voorbereid e.d.
Resultaat mag er weer wezen ;D 8)



Koekjestrommel

Ziet er goed uit koen. Ja die kutmaantjes ja.

Ook een vak apart om die te bestellen. Bij de meeste kleppendekselpakkingen krijg je alleen het kleppendekselrubber.
Heb pas paar keer gehad dat ik ook de bougierubbers etc erbijkreeg.

4Koen63

Dat viel bij mij gelukkig wel mee.

Bij het programma waar "mijn garage" mijn onderdelen besteld kon je heel duidelijk kiezen tussen alleen de klepdekselpakking,
en een klepdekselpakking-set, waar dus het halve maantje en de bougieschachtpakkingen bij zitten.

Verschil was ook te zien in de prijs :D

4Koen63

Een kleine maand geleden,
bij het verwijderen van de klepdeksel en distributiekap voor het vervangen van de klepdekselpakking,
kwamen "mijn monteur" en ik voor een vervelende verrassing. Mijn distributieriem zag er namelijk als volgt uit:


:o

Dat is natuurlijk niet zo mooi. Dus maar gauw nieuwe onderdelen geregeld, en afgelopen donderdag de distributieriem met toebehoren vervangen.
Distributieriem met spanrol en looprollen vervangen, tezamen met de waterpomp, multiriem en v-snaar.

Gelukkig de oorzaak van de slijtage kunnen vinden:



Er zat een te lange, verkeerde, bout in de carterpan. Hier schuurde de riem dus tegenaan.
Een kloppend boutje teruggestoken zoals het hoort:



Een hoop geld lichter, maar wel voor het goeie doel gelukkig. Stel je voor dat ik hier nog heel veel langer mee had door gereden ???

EnnoE34

Goed dat je dit hebt ontdekt, nu weer lekker verder cruisen. Echt mooie wagen, zo'n Eclipse.

4Koen63

Dankjewel, ben nog steeds zeer content. Maar hopelijk hoef ik de komende tijd eventjes geen onderhoud / reparaties uit te voeren. Lekker kilometers maken.

4Koen63

Nog even een fotootje omdat het kan ;D





Tijdje terug bij MD-Performance geweest om Ralliart spatlappen te monteren. Het wordt bijna een rally-auto nu, in combinatie met de fabrieksaf rijhoogte :D

EnnoE34

Mooi wit is niet lelijk.....mooie auto blijft het.

Marcuz77

Ziet er goed uit Koen! past er zeker goed bij

4Koen63

Weinig nieuws hier.. Auto doet het gewoon hartstikke goed ;D
Ik rij er nog steeds (te) veel mee. Afgelopen week de 236.000 kilometers gepasseerd.
Met het koudere "winterweer" een iets hoger gemiddeld brandstofverbruik van 1 op 11,7. Valt me nog niet tegen eerlijk gezegd.


Afgelopen week de auto weer eens goed gewassen. Was ook wel weer nodig. Dit weer in combinatie met een witte auto ::)





Maar nu staat ze er weer prachtig bij!

Leo

toch besloten de auto te verkopen ?

4Koen63

Ik heb het geld helaas nodig om mijn studie af te kunnen maken.

4Koen63

Vandaag heb ik de auto precies één jaar.
In dit jaar heb ik ruim 31.000 kilometer afgelegd met de Eclipse!


Vorige week zaterdag nog 2 sessies VrijRijden meegepakt op het circuit van Zandvoort.
Het ging ontzettend goed! Diverse auto's ingehaald die eigenlijk stukken sneller horen te zijn :D