Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Voorstellen en vraag over achterbank.

Filluar nga woefkardoes, Shkurt 05, 2018, 05:52:02 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

woefkardoes


Beste Leden,


Mijn naam is Jan en vanwegen gezinsuitbreiding zijn wij op zoek naar een ander/groter koets. Nu lijkt het mij erg leuk om een Outlander (rond 2005 - 2007) aan te schaffen aangezien onze huidige auto net iets te klein is geworden.


Ik zou graag van huidige Outlander bezitters willen weten of er 3 kinderzitjes op de achterbank passen? Mischien iemand met een Outlander die de breedte van de middel zitplaats kunnen meten en doorgeven?


Het gaat om 2 Maxi-Cosi Rodi (Groep 2) zitjes en een Maxi-Cosi Pebble (Groep 0). Wij zou mogenlijk de 2 Rodi's op de achterbank kunnen plaatsen met mamma er tussen en de Groep 0 zitje voor op de passagiers zitplaats, maar dan met de airbag uitgeschakeld. Is het mogenlijk de airbag uit te schakelen op de oudere modellen?


Ik zou het prettig vind een 4WD uitvoering te kopen maar goed dat is niet persé nodig, zou wel fijn zijn als mijn caravan droom uitkomt ;)


CvW

Alle maten van de Outlander Sport uit 2005-2007 staan hier: https://www.autoweek.nl/auto/44120/mitsubishi-outlander-sport-20-2wd-invite-plus
Check onder Maten/Gewichten

Enneh, voor het trekken van een caravan is het niet noodzakelijk om een 4wd te hebben hoor. De 2wd Outlander weet echt wel raad met een caravan.

skunk

op de oudere modellen kun je de airbag niet uitzetten. En uit ervaring spreek ik dat als je 2 volwaardige Maxi Cosi zitjes op de achterbank hebt dan zit deze aardig vol zit. Een derde persoon op zitje gaat niet lukken vrees ik. Als die gene los zit zonder verhoger dan gaat het wel. En een volwassene tussen de zitjes is niet echt aangenaam :)

woefkardoes

Bedankt CvW en skunk voor alle informatie. Het is een outlander 2.0 uit 2007 met 152 000km geworden. We zijn er erg blij mee! Ik heb een aantal vragen over een rare rammel uit te achterste ophanging die zich soms voordoen maar het lijk me verstandig om een nieuwe topic hierover te beginnen.