Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Trilling bij 1800-2000 rpm

Filluar nga Niko, Gusht 06, 2021, 09:00:19 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Niko

Hallo,

Sinds een week trilt mijn Outlander (2013, diesel) tussen de 1800-2000 rpm. Ongeacht welke snelheid het is. Voor de zekerheid als Forte diesel cleaner gebruikt. DPF is al geregenereert. De dealer heeft de trillingen ook geconstateerd maar weet het 1-2-3 niet. Wie kent dit probleem (en de oorzaak)? Boven en de genoemde toerentallen rijdt de auto perfect.


Bedankt voor de tips waar te zoeken.

Nobodie14

Klinkt als probleem met de balans as.
Dat schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn bij het 4N14 motortype.
Zoek even op Google naar 'Mitsubishi 4N14 problems'.

Niko

Bedankt voor je reactie. De balansas is al 40.000 km geleden afgekoppeld/uitgezet. Nog andere suggesties??


Nobodie14

Als het geen automaat is, probeer dan eens een ander merk brandstof.
Ik las dat dit in een geval de oplossing was..
Anders kun je nog naar je motorsteunen kijken..

Niko

De dealer heeft de oorzaak van het probleem gevonden. Een turboslang was gescheurd. De trillingen zijn voorbij. Afgelopen dinsdagnacht op de duitse autoweg besloot de motor in noodloop verder te gaan. De laatste km's dus langzaam gereden.

Nobodie14

Dank voor je terugkoppeling!


Als een scheur in de turboslang de oorzaak is geweest, zou dit toch in de ECU uit te lezen moeten zijn geweest..
De ECU kan dan het brandstofmengsel niet meer goed in regelen wat een foutmelding zou moeten geven.
Of in ieder geval in de LTFT zichtbaar moet zijn.
Maar goed: probleem opgelost!

Niko

Na de noodloop kreeg ik ook melding op DPF filter. Waarschijnlijk vervuild ...?  Vanavond 600 ik rijden. Als er dan geen trillingen en storingen zijn zal het opgelost zijn van ik vanuit.

Niko

Nu al weer een tijdje verder. Probleem is inderdaad de lekkende turbo slang geweest. bedankt vor het meedenken.