Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Hi @ all

Filluar nga OutlandEric, Gusht 09, 2011, 01:21:43 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

OutlandEric

Hallo Mitsubishisten  :)

Ik ben Eric en heb sinds enkele weken een '09 Outlander 2.4 CVT Instyle in de kleur "Dune Beige".
Aangezien een afbeelding meer zegt dan vele woorden:



Na een tweetal MPV's wilde ik als familycar minder "doos op wielen". Na een rondje kijken & vergelijken samen met mijn vrouw (het is eigenlijk haar auto  ;) ) was duidelijk dat het een Outlander moest worden. Proefritten maakten duidelijk dat het zelfs een 2.4 CVT moest worden en aangezien ik de 16" velgen optisch echt te klein vind onder de Outlander (en 18" de helft van de meerprijs van Instyle t.o.v. Intro Edition kosten) was de uitvoering ook duidelijk. Gelukkig was het exemplaar dat ik vond bovendien voorzien van MMCS, dus echt helemaal compleet  :D

Space Star 1.6

Hey Eric,

Welkom hier :)  Mooie auto  ;D

2.4 CVT is dat automaat of handgeschakeld ?

Veel plezier mee en veel veilige kilometers


Groet Davey

DannyColt12v

cvt is automaat meen ik, staat geloof ik voor :

Continious Variable Transmission

mooie wagen ;)

Chaoth

Welkom. Erg leuke auto.

Veel veilige km's toegewenst ;)

Eagle1982

Hey Eric,


Welkom hier.
Mooie wagen hoor.
Veel plezier met de nieuwe aanwinst en veel veilige kilometers  8)

Evo driver

Welkom en mooie auto. De cvt is idd een automaat maar 1 met 1 versnelling :D net als je een scootertje om het maar even simpel te zeggen en met peddels achter het stuur om te schakelen :D.

gr. remco

OutlandEric

Thnx guys!  :D

CVT staat inderdaad voor Continu Variabele Transmissie, een Nederlandse uitvinding en zoals bij een Daf dus  ;D .

We wilden een automaat en de Outlander wordt alleen geleverd met handbak of CVT. De handbak was na een proefrit overigens echt geen optie: 3500 tpm in 5e versnelling bij 120-130 km/u  :o . Dan heb je continu het gevoel nog een keer te moeten schakelen. Dezelfde motor met CVT draait dan ± 2500 tpm in "6". Een CVT heeft inderdaad eigenlijk maar 1 versnelling, maar er zijn 6 voorgeprogrammeerde posities die je met behulp van de flippers aan het stuur vast kunt zetten waardoor je toch kunt "schakelen". In de praktijk werkt dat erg goed! De CVT is ook grappig in combinatie met cruise control op een heuvelachtige snelweg. Je ziet en hoort het toerental traploos oplopen bij een klim en vervolgens zo ook weer dalen  ;D .

Space Star 1.6

Ah  :)  Eigenlijk heb ik dat nog nooit gehoord  :P 


Nogmaals veel plezier ermee :D


Groet.

StoneColt

welkom! degelijke auto. Mijn pa heeft hem ook sinds een paar maanden, helaas met 16 inch velgen ;). Ook met CVT, vond het een vreemd gevoel daarin te rijden, je wilt toch graag schakelen, of het gevoel hebben dat je schakelt. Lijkt alsof je niet vooruit gaat, maar eigenlijk ga je veel soepeler vooruit en merk dat ik in de Outlander minder geneigd ben het gaspedaal diep in te trappen. Moet wel zeggen dat het qua geluid niet het meest "auto" klinkt. klinkt meer als een boot :P.

StoneColt

#9
leuk trouwens dat wij mannen zo graag een auto kopen voor onze vrouw :P , terwijl we er zelf het meeste plezier aan beleven ;) . "ik zou die auto pakken, schat!"


leuk gevonden trouwens, die naam. Outlander ic. Beter was Eric met een k.

Eagle1982

Citim nga: StoneColt ne Gusht 10, 2011, 11:21:50 PD
leuk trouwens dat wij mannen zo graag een auto kopen voor onze vrouw :P , terwijl we er zelf het meeste plezier aan beleven ;) . "ik zou die auto pakken, schat!"


leuk gevonden trouwens, die naam. Outlander ic. Beter was Eric met een k.


:D

OutlandEric

Nee, het is juist zo met "c" het beste

Dat de auto van mijn vrouw is vind ik niet zo erg zolang ik invloed heb op de keuze. Bovendien als zij de familycar heeft kan ik de funcar hebben  ;) .

Citim nga: StoneColt ne Gusht 10, 2011, 11:19:08 PD
... CVT, vond het een vreemd gevoel daarin te rijden, je wilt toch graag schakelen, of het gevoel hebben dat je schakelt. Lijkt alsof je niet vooruit gaat, maar eigenlijk ga je veel soepeler vooruit en merk dat ik in de Outlander minder geneigd ben het gaspedaal diep in te trappen. Moet wel zeggen dat het qua geluid niet het meest "auto" klinkt. klinkt meer als een boot :P .
CVT zonder voelbare schakelmomenten is inderdaad best vreemd in het begin. Een beetje als een electrische auto, maar dan wel met geluid  :D . Voordeel is dat de motor bij constante snelheid een mooi laag toerental kan draaien. Nadeel daar weer van is echter dat de motor vanaf een laag toerental moet accelereren en in dat geval dus "diep moet halen". Vandaar dat ik eerder ook schreef dat een proefrit duidelijk maakte dat het een 2.4 moest worden i.c.m. CVT. Een 2.0 "eco" is niet zo'n gelukkige combinatie met CVT. Bij accelereren heeft de CVT het dan zwaar en giert nadrukkelijk.

Prowler

Welkom op het forum en veel veilige en plezierige kilometers toegewenst :)


OutlandEric

Vandaag eindelijk een kleine upgrade uitgevoerd die al een maand lag te wachten.
Zoek het verschil  :D


Eagle1982

Haha, de lijst.


Ziet er netjes uit hoor  ;)