Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Inhouden bij optrekken.

Filluar nga Willyv, Prill 08, 2014, 02:18:35 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Willyv

Formuleden, ik heb het volgende af en toe voor: als mijn outlander koud staat, dan gebeurt het dat hij niet wil optrekken. Ik kan wel gas geven maar er zit geen trekkracht op de motor. Er brandt geen controlelichtje. Enkele seconden later is alles in orde en trek hij wel op. Ik heb nu 85000km en net een groot onderhoud gehad. Tot heden heb ik het voorval alleen bij koude motor en slechts af en toe, dus niet steeds. Enig idee van wat dit kan zijn? Luchtdebietmeter?

robsel

Mogelijk het dieselfilter..........................?

Als het de Turbo is dan moet er een storingsmelding komen.

gr



Willyv

dieselfilter is net vervangen althans volgens de rekening

Willyv

Mijn wagen heeft nog steeds dat probleem, op de meest onmogelijke momenten geef je gas er reageert hij niet 2-3 seconden later is hij weg en werkt alles.  Bij het loslaten van het gaspedaal of indrukken koppeling hoor je een slepend geluid. Na even is het over er rijdt hij dagen zonder enig probleem. Tot het daar weer even is. Geen alarm geen meldingen niks te zien. Al 3 keer tegen 3000-3200 toeren 15 min gaan rijden dus de dpf  is het ook niet denk ik. Als hij zijn kuren heeft ook al eens direct gestopt en gekeken of de remmen soms plakken, ook dat is het niet. Als je dan naar de garage gaat heeft hij het natuurlijk niet. Ik ben bijna zeker dat het iets mechanisch is maar wat. Of ik nu 2wd of 4wd rijd maakt niks uit, ook met en zonder cruisecontrole is geen verschil hij heeft het soms gewoon. Wat kan dat toch zijn?

robsel

Willy

Ik zou bijna denken dat het de koppeling (drukplaat) is met hetgeen jij aangeeft over een "slepend geluid ".

gr

Waterkastanje

#5
Willyv als ik je eerste bericht las dacht ik aan een software euvel.
Maar nu je het over een slepend geluid hebt, en gezien je kilometerstand en je zoals ik een caravan trekt, denk ik dat Robsel weleens gelijk zou kunnen hebben.

Willyv

Robsel, is het dan niet zo dat hij dat altijd heeft, het is echt maar af en toe maar de frequentie wordt wel korter. hij doet het dus hoe langer hoe meer.

robsel

#7
Ik ben geen echte expert en kan het ook niet met zekerheid zeggen :(
Een koppeling wordt (erg) warm en kan het dus zijn dat het bij een koude motor erger of minder is als bij een warme motor
Wat Waterkastanje zegt over het trekken van een caravan is juist. De koppeling heeft dan veel meer te verduren en dus een hogere slijtage. Vaak gaat bij slijtage de koppelingsplaat iets geluid maken(piepen,gieren) en iets schokken bij het wegrijden.
Ik heb zelf in het verre verleden iets gelijkend gehad met een Mazda en toen bleek dat mijn koppelingsplaat soms bleef "plakken" wat een slepend geluid veroorzaakte.Was toen een vervanging van de koppelingsplaten/drukgroep.
Nu zijn de koppelingen tegenwoordig veel beter wat betreft kwaliteit.

gr

cyberbob

Je moet opletten met dat er geen waarschuwingslampje gegeven wordt. Maar je turbo gaat het inderdaad niet zijn. Hij zou in noodloop gaan en je zou je turbo niet meer kunnen gebruiken.
Dit heb ik al tegengekomen met mijn vorige wagen er ging toen ook geen waarschuwingslampje branden. En ze wisten ook niet wat het was. Had gewoon geen turbodruk meer. Na 2 dagen hebben ze toen gezien dat het toch de turboregelaar was die stuk was. Maar ze zeiden dat dit normaal maar voor kwam aan 100 000km. Maar dit gaat het niet zijn want je turbo zou volledig niet meer gaan.

Dit is altijd het nadeel als ze geen foutmelding krijgen dat het een zoektocht wordt.

Het kan de koppeling zijn, maar piepte hij ook soms bij het veranderen van versnelling bij vochtig weer? Ik heb dit soms met de mijne als het wat vochtig weer is.

De EGR klep zal het ook niet zijn want bij Mitsubitshi komt dit niet voor heb ik mij laten wijs maken. Ook omdat ze om de 30 000 km de oliefilter vervangen. En dan zou je motor gewoon uitvallen en een tijdje niet meer starten.

Maar hou ons op de hoogte want mijn auto is ook van hetzelfde jaar en heb nu bijna ook dezelfde aantal km's. Dus je weet nooit of het handig kan zijn.

Willyv

Update, sinds vandaag heb ik mijn wagen terug. Is 1 week in de garage geweest. uiteraard hebben ze daar vele testritten gemaakt, 250km in totaal, de problemen hebben zich dus NIET voorgedaan. Koppeling en remmen zijn gecontroleerd en daar is niets mis mee. Bij uitlezen van de computer is er wel een hoge waarde gezien bij de roetfilter, maar nog binnen de grenzen. Bij wijze van test is de roetfilter vervangen en de injectoren zijn opnieuw geprogrammeerd. Ik moet nu 1 maand rondtoeren en kijken of de problemen terug komen. Roetfilter was heel vuil. er is ook opgemerkt dat in zijn levenssyclus van 85000km er reeds 177 keer zelfreininging is geweest. Hopen nu maar dat de problemen echt weg zijn, het wordt vakantie en ik wil er niet graag mee in panne staan.  Ik hou jullie op de hoogte.

Waterkastanje

Hopelijk zijn je problemen inderdaad van de baan, vervelend dat men niet echt kon duiden waar het euvel precies zat. Dat slepend geluid waar je het over had zal allicht niet van de roetfilter afkomstig zijn.
Is dat geluid nu verdwenen?
Je garage/dealer heeft er wel werk van gemaakt zo te horen!

Willyv

@waterkastanje. dat is dus de vraag of het weg is, hopen maar want ik word er "onnozel' van. Als je dan naar de garage gaat heeft ie het niet, rij je terug naar huis was het daar weer. Omkeren en terug naar de garage, 500m voor de garage was het weg. Ook als ie "het had" en je legt de motor stil, je wacht 2 minuten dan was het weg.  ik hoop nu dat het echt weg is. weet nog steeds niet wat me dat gaat kosten. Als men elke dag eraan bezig is gewest mag ik me aan een aantal werkuren verwachten.

Willyv

Factuur ontvangen, 209,09 euro, de Dpf heb ik in bruikleen gekregen. Als er geen problemen meer zijn verder mag ik die houden. De originele gaat dan naar Bornem ( invoerder België) want dit is niet normaal

Waterkastanje

Is het slepend geluid nu weg?

Willyv

voorlopig wel, nog even afwachten en wat rondtoeren he