Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

mitsubishi eclipse gsi klein probleem en voorstellen. :)

Filluar nga Eclípse-dude77, Qershor 17, 2012, 11:55:53 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 4 Vizitore po shikojne kete teme.

Eclípse-dude77

Hallo allemaal ik ben hier gloednieuw, [duh]  :-\

Mag ik me ff voorstellen, Jeroen , 35 jr beveiligingstechnicus en m'n eerste sportwagen gekocht, altijd oude[re] auto's gereden maar wilde nu eens wat moois/aparts, en omdat ik een grote voorliefde heb naar alles wat oldskool is kwam ik op dit model uit.
toen zag ik dit forum, meldde me aan omdat 2 meer weten dan 1 en dit voor mij een heel onbekende auto is.  :-\
heb een Eclipse 1G aangekocht met 144K op de teller, rijdt lekker/ volledig org. zelfs met de org radio, alles werkt, functioneert, altijd netjes onderhouden geweest, alleen zitten er toch een paar dingetjes aan.
te weten,

alleen als ik een bocht maak naar rechts/stuur draai,  hoor ik heel zachtjes een piepend geluid.
Ga ik rechtuit is het weer weg.
Vandaag moest ik even het gas indrukken bij een verkeerslichtsprintje [tot 8K rpm]   :o  ik weet het stom! ik heb de auto net een week...
Sinds die sprint loopt ie stationair op 3 poten lijkt het, en dreigt ie uit te vallen...  :( daarvoor liep ie echt perfect. [als nieuw]
ik ben dus bang dat ik hem om zeep geholpen heb. Nu wilde ik zelf kijken voor eerst eens de bougies te vervangen, en mocht dat niet helpen de bougiekabels [misschien doorgeslagen] gevolgd door een bobine?

ik heb zelf wel wat verstand van autotechniek, beetje sleutelen enzo, maar het moet niet al te technisch gaan worden want dan haal ik me zwager erbij  8)

iemand een idee??



oh ik zal ook nog ff een fotootje plaatsen als ik tijd heb.  8) 





Eclípse-dude77

#1
weggehaald.


4Koen63

Welkom hier mede Eclipse eigenaar! :D


Allereerst proficiat met je geweldige aankoop :D Op de foto's zietie er heel mooi uit vind ik!
Heb je misschien ook een fotootje van de originele radio?


Doorgetrokken tot de 8000? Oeioei, de mijne kan maar tot 7400 :P
Ik heb zelf ook wel eens last gehad van een slecht stationair lopende motor.
Oorzaak hiervan was een vies gasklephuis. Dit kwam omdat de auto lang stilgestaan had voordat ik deze kocht. Weet je toevallig hoelang deze Eclipse te koop (stil) gestaan heeft?
Even een keertje je gasklephuis schoonmaken met gasklephuisreiniger van de Forté doet wonderen. Daarna wel even de ECU opnieuw laten inleren :)
Ook loopt de motor naar eigen ervaring lekkerder op benzine met octaan 98.


Dat piepende geluid zou ik niet weten, wel gek dat 't alleen gebeurd als je naar rechts stuurd.
Anders zou 't misschien de slippende multiriem kunnen zijn van je stuurbekrachtigingspomp.




Voor de rest heel veel plezier met je Eclipse
en ook veel plezier hier op 't forum.

Eclípse-dude77

#3
Dankjewel,  ;D


ik vind het ook echt een hele mooie auto, alleen dat ik hem zo doorgetrokken heb...... stom!!  :'(

magoe het is gebeurd, niets meer aan te doen.  :( :)

mijn RPM-teller gaat zelfs tot de 9, maar zover heb ik hem niet gehad, dat dan weer niet...  ::)

gasklephuis? Hij heeft idd heel lang stilgestaan, ik geloof zeker een half jaar of meer.
bij aankoop waren de banden plat en de accu was ook plat. Accu is inmiddels vervangen .


alleen het gekke/rare is dat deze symptomen precies verschijnen nadat ik hem zo op ze donder gegeven heb..
daarom denk ik dat er iets stuk is, ik las zelfs iets hier van een geblazen koppakking?  :-[



oh, en de radio is volledig org. Ik zal ff een fotootje voor je maken en hier posten  :)



4Koen63

Jah mijn toerenteller gaat ook tot de 9 maar de begrenzer komt er toch echt in bij 7400 :P


Als de auto lang heeft stilgestaan zou het goed kunnen dat er roetresten e.d. zijn "aangekoekt" in je gasklephuis.
En als je motor dan op temperatuur komt kunnen deze restjes door de hoge temperatuur zodanig gaan uitzetten
dat ze in stationair-stand zegmaar te weinig lucht doorlaten om de motor te laten blijven draaien.


En wat betreft het doortrekken, dat mag af en toe ook wel met zo'n auto :D

Eclípse-dude77

okay, bedankt voor de reply [zo snel]  :)

aha, dat verklaart dus jouw 7400 rpm's  8)
gasklephuis maakt idd een goede kans om de storing te zijn. [als ik het zo zie]
Dus jij denkt geen electrisch etc? ik dacht als allereerste aan een doorgeslagen bougie.
maar ik ga jouw theorie van de week ff testen.  8)



idd, het doortrekken was wel cool haha

4Koen63

Bougies en bougiekabels vervangen bij aankoop van een tweedehands auto kan nooit kwaad :D


+ Graag gedaan :D


Voor de rest heb ik van elektro niet zoveel verstand, maar gelukkig zijn hier nog meer mensen opt forum (maar die slapen nou :P )

Eclípse-dude77

iddg alvast bedankt voor je reply's,

die bougies/kabels is idd geen overbodige luxe.
morgen lees ik de rest wel die hopelijk ook gereageerd heeft  :D


[er zouden hier al 4 eigenaren zijn heb ik gelezen met een 1G eclípse? met mij erbij is dat 5]  ;D

StaRific

Nieuwe eclipse eigenaar. Altijd welkom! :D Mooie aankoop, maar kan je helaas niet helpen ;)

_G_rome

proficiat met je aankoop. Over dat piepend geluiud, gok ik op uw remblokken vervangen. Ik heb het vroeger met mijn Delsol voor gehad. Zelfde symptomen e.d. Over je motor kan ik niet direct zeggen wat het is. Succes met je auto!! ;)

Eclípse-dude77

@ iedereen, hij loopt stationair.... Het beste is te omschrijven als een oude T-ford :P

Boven de 2Krpm loopt iie wel goed,
[rammelt alleen een beetje lijkt het, maar 180kph reed ie makkelijk] 8)

Aozora

Allereerst gefeliciteerd met de aankoop!  :D

Ik las eerder al dat je de auto flink hebt doorgetrokken ik hoop echt wel dat je dat doet als alles netjes op temperatuur is!
Het probleem met het stationair toerental kan misschien ook een sensor zijn die de toeren regelen, en het piepen tijdens
het sturen kunnen inderdaad wel eens de remblokken zijn! Dit had ik ook met een Honda (Civic) maar dan voornamelijk bij
bochten achteruit... :P Dan begon het te piepen alsof ik een stel muizen in de auto had.

Eclípse-dude77

#12
Citim nga: Aozora ne Qershor 18, 2012, 05:18:58 MD
Allereerst gefeliciteerd met de aankoop!  :D

Ik las eerder al dat je de auto flink hebt doorgetrokken ik hoop echt wel dat je dat doet als alles netjes op temperatuur is!
Het probleem met het stationair toerental kan misschien ook een sensor zijn die de toeren regelen, en het piepen tijdens
het sturen kunnen inderdaad wel eens de remblokken zijn! Dit had ik ook met een Honda (Civic) maar dan voornamelijk bij
bochten achteruit... :P Dan begon het te piepen alsof ik een stel muizen in de auto had.


dankjewel,  :D

enja, ik heb hem flink doorgetrokken hij was bedrijfstemp. omdat een oude bok voor me.... nouja maakt niet uit.  8)
van die remblokken is wel een goeie, ik ga dit nog uitproberen.

als ik rechtuit rijd hoor je als je het stuur naar rechts draait een >> ie ie ie ie,  heel snel achter elkaar maar niet onwijs luid.
toch die muizen, haha.


ik heb hem trouwens net nog even gestart, het viel me op dat de motor een ander geluid maakt sinds gisteren. naast het feit dat ie nu stationair loopt als een oude Tford...
een beetje een vrie!!  geluid ipv vroeeem!
[maak me toch een beetje zorgen]  :-\

Evo driver

Hoi Welkom hier

Het zou kunnen dat je bougiekabels de geest gegeven hebben... Vooral als een auto lang stil gestaan heeft en dan op zijn staart getrapt wordt kan het zijn dat hij doorslaat.

gr. remco

Eclípse-dude77

#14
Citim nga: Evo driver ne Qershor 18, 2012, 05:56:39 MD
Hoi Welkom hier

Het zou kunnen dat je bougiekabels de geest gegeven hebben... Vooral als een auto lang stil gestaan heeft en dan op zijn staart getrapt wordt kan het zijn dat hij doorslaat.

gr. remco


ik hoop het, dat is zelf makkelijk te fixxen.

Ik heb nu al een paar dingen gehoord wat de storing zou kunnen zijn,

gashuisklep [smerig], deze schoonmaken met remmenreiniger oid.
sensor stationairtoerental defect,
bobine/bougiekabels doorgeslagen
rotte bougie
koppakking ?? maar dat zou je moeten zien aan slutch op je oliedop, en dalend KVS,  :'(


dat laatste hoop ik dus echt niet. ::)


@ iedereen, thanks voor de reply's,