Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

"Raamlappen" geluid in stuurinrichting Space Star

Filluar nga Ehes, Shkurt 19, 2007, 12:53:05 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Ehes

Hallo beste forum leden,

Ik ben in het bezit van een Space Star 1.6 uit 2001. Deze auto is nieuw gekocht door mij en heeft nogal wat vreemde klachten op zijn naam staan. Wellicht kan ik ze hier eens 1 voor 1 posten.

Het volgende verschijnsel: Bij het ronddraaien van het stuurwiel is duidelijk een geluid waarneembaar wat te verglijken is met een zeemlap over een raam heen gaan. Zowel bij links- als rechtom draaien. Het geluid zit nog binnen in de auto

Iemand een idee waardoor dat geluid veroorzaakt wordt en hoe het opgelost zou kunnen worden  Confused

Bij voorbaad dank,

Ed

Ramon 73

#1
Geen idee waardoor het veroorzaakt wordt. Mijn Carisma heeft hetzelfde geluidje. Een vriend van me heeft een recente Volvo V40 die op dezelfde basis als de Carisma is gebouwd, en die heeft ook datzelfde geluidje. Hij is er mee terug naar de garage geweest.
Schijnt een typisch geluidje van deze auto's te zijn, 9 van de 10 zouden dit hebben. Het kan geen kwaad volgens deze dealer.

Ik hoor het alleen bij inparkeren, niet tijdens het rijden.

ase

#2
zit er wel genoeg olie in je stuurbekrachtigings reservoir??

peetje

#3
Dat probleempje hebben wij ook. Volgens de mitsu dealer is het meestal wat stof en vuil wat er tussen zit. Ons werd verteld dat t verhelpen nog al kostbaar kan zijn maar omdat t geen kwaad kon hebben we t maar zo gelaten.

Evo driver

#4
Hoi

Dat bij een carisma en space star is dat geluid bekent. Dat is de onderste keering die droogloopt en de dealer heeft daar een speciaal spuitbusje voor om die opnieuw in de spuiten.

gr/.

Ramon 73

#5
Waar zit die keerring? Is daar makkelijk bij te komen? Ik heb een geweldig goed smeermiddel, kan me niet voorstellen dat die het geluid er niet uit krijgt.

Evo driver

#6
Die keerring is bijna niet te smeren er zit een busje met vet een een speciaal spuittuutje aan van metaal een soort naald achtig tuutje. Daarmee prik je als het ware langs de zachte kant van de keerring en spuit je de keering in. Ditis niet te doen met een normaal spuitbusje. Vraag er maar naar bij je dealer is binnen een paar minuten gedaan.

Gr.

Ehes

#7
Allemaal hartelijk dank voor jullie antwoorden. Ik zal de dealer dan maar met een een bezoek komen vereeren.

MaRco2

#8
Citim nga: "Evo driver"Hoi

Dat bij een carisma en space star is dat geluid bekent. Dat is de onderste keering die droogloopt en de dealer heeft daar een speciaal spuitbusje voor om die opnieuw in de spuiten.

gr/.

Thanks! Die van mij maakt ook af en toe een licht geluidje in de ps.

aapje

#9
Mijn colt heeft dat ook als hij koud is en ik stuur een parkeervak uit.

Wim

#10
Mijn Space Star heeft het ook. Reparatie kost volgens de dealer ongeveer Eur 100,00 aangezien het nogal een precies werkje is, daarbij schijnt dat het ook zo weer terug kan komen. Er gewoon mee doorrijden kan ook volgens mijn dealer geen kwaad.

Groeten,
Wim
lid van het bestuur van de Mitsubishi Owners Club


Mitsubishi ASX 1.6 Intense 2011
Mitsubishi Lancer 2.0 Intense Wagon G3 2007     
Mitsubishi Space Star 1.6 Comfort 2002
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi 1997
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi 1993
Mitsubishi Colt 1.5 GLi 1991

Evo driver

#11
Dat is snel verdiend in een paar minuten  U Crazy

MaRco2

#12
Citim nga: "Wim"Mijn Space Star heeft het ook. Reparatie kost volgens de dealer ongeveer Eur 100,00 aangezien het nogal een precies werkje is, daarbij schijnt dat het ook zo weer terug kan komen. Er gewoon mee doorrijden kan ook volgens mijn dealer geen kwaad.

Groeten,
Wim

Bij mij hoor je het minimaal en dan vaak nog als het ietsje kouder is.

Die van jou heeft toch nog maar weinig gereden toch?

Dan valt het wel mee, want ik hoor het nog niet zo lang (en zit in goed drie jaar al over de 145.000 km heen).

Als hij er oud (450.000+ kms) mee kan worden, zou het mooi zijn. Razz