Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Wispelturig achterlicht

Filluar nga DunPirrus, Tetor 27, 2015, 09:29:47 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

DunPirrus

Beste mede-Mitsubishi rijders,


Ik ben Pierre, net Abraham gezien en rij al vanaf m'n 20e trouw Mitsubishi.
Na een serie Colt's, twee Carisma's en twee Outlanders nu sinds eind 2012 de trotse en tevreden bezitter van een ASX intense (model 2013). Ten opzichte van de (1.8GDI) Carisma's en (2.0) Outlanders heeft de ASX wat minder vermogen maar eigenlijk merk ik dat alleen echt als we zwaar beladen de bergen in gaan.
De audioset van Mitsubishi is vervangen door een Pioneer navigatiesysteem en om in stijl te blijven bij de Xenon-verlichting zijn zoveel mogelijk lampjes vervangen door Led. Onlangs nog wat leuke kleine ASX gadgets op Alibaba gekocht, geen bling bling maar zo'n extra inzetbakje om in je armsteun twee lagen te creeren waar je spullen in kan leggen kost geen dr.l en is superhandig. Supersjieke, betrouwbare auto wat mij betreft en we hebben dan ook besloten deze nog maar even te houden.


Op de ASX is een afneembare trekhaak gemonteerd, die aangesloten is met een autospecifieke kabelset en dus rchtstreeks op de bestaande stekkers in de ASX is geprikt. Sinds kort word ik nu en dan geattendeerd op het feit dat mijn rechter achterlicht niet brand. Een onderzoekje leert dat het achterlicht Ok is. Mijn verlichting staat eigenlijk altijd op 'Auto', dus schakelt o.b.v. de lichtsensor op de voorruit in/uit. Wat ik hoor als ik die schakeling handmatig maak (dus van uit naar 'Auto') is een in- en uitschakelklik van het relais wat tbv de trekhaak achterin is gemonteerd. Herhaal ik het in- uitschakelen dan hoor ik maar 1 klik en brand het achterlicht. Nu ben ik niet te lui om enkele malen het licht in en uit te schakelen, maar zou graag de oorzaak van dit kleine akkevietje wegnemen. Is er iemand die dit herkend of misschien een idee heeft waar dit aan zou kunnen liggen? Het relais lijkt in orde te zijn, want als de lichtschakelaar op 'Aan' staat brand alles altijd wel direct. Ik vermoed dat er ergens een voorliggend relais of zekering de boosdoener is, maar in de handleiding van de zekeringenkast kan ik niet direct iets vinden waar ik een oorzaak vanaf kan leiden.


Ik hoor graag van jullie, veel veilige kilometers met jullie Mitsubishi!












Marco1968

Als het rechter achterlicht af en toe niet brand is na aller waarschijnlijkheid het lampje in het dashboardkastje defect. Ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad. Bij de dealer laten vervangen. Maar is zelf ook goed te doen.

Mitsubishiwielmonteur


Roger68

Dit is inderdaad de oplossing, heb het probleem ook gehad. Erg wazig allemaal maar na vervanging waren alle problemen opgelost.

Stephan

Citim nga: Marco1968 ne Janar 12, 2019, 07:50:22 MD
Als het rechter achterlicht af en toe niet brand is na aller waarschijnlijkheid het lampje in het dashboardkastje defect.
...dat moet je ook maar net weten. Ik zal de tip onthouden, mocht het mij eens overkomen.  :) Thx!

skunk

of je stadslicht aan de voorkant is kapot dat heb ik dus al 2x gehad  ;D