Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Andy stelt zich voor

Filluar nga AMP, Mars 17, 2013, 01:56:00 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

4Koen63

FTO GR is ook de 2.0 V6 6A12, maar dan zonder MIVEC.

MiTsU

En ook minder pk's dan de GPX

4Koen63


Super Top

Oh ja dat klopt. De GS is de 1.8. Mijn fout.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

4Koen63

Ik meende altijd dat de FTO er maar was als GR / GPX / GPvR..?

AMP

Het is een V6 maar geen Mivec
De stappenmotor is dat het ding dat ik aangeduid heb op deze foto? of is het dat ding links daarvan?


AMP

Citim nga: 4Koen63 ne Mars 23, 2013, 01:17:48 MD
Ik meende altijd dat de FTO er maar was als GR / GPX / GPvR..?
GS :1.8 viercilinder
GR: 2.0 V6
GPX en GPvR: 2.0 V6 Mivec

MiTsU

Ja dat is de stappenmotor:


AMP

mag ik die gewoon loskoppelen en er afschroeven om een keer te bekijken of riskeer ik bij het terug plaatsen motor afstelling problemen?
en als deze vervuild is hoe reinig ik deze het beste? je raadt het waarschijnlijk al ik ben geen monteur, brommers en motoren met carburatie is geen probleem maar electronica en injectie systemen maken mij nogal angstig.

AMP

en dan begin je onder da kap te kijken en dan heb je toch je twijfels bij de vorige eigenaar(s)
De gaskabel hangt slap en is dus te lang
De throttlebody en vlinderklep zijn vuil, zeer vuil zelfs.
Koelwater reservoir is zo goed als leeg dus moet dringend bijgevuld worden.
en de pijlstok geeft dan weer aan dat er iets teveel olie in het blok zit....
Diepe zucht.  ::)

4Koen63

Altijd een verrassing wie de auto voor jou heeft gehad ;)

AMP

dus dit weekend throttle body cleaner los gelaten op de gasklep, wat een zwarte drab kwam daar uit gelopen, tjonge jonge jonge,
de stappen motor gedemonteerd die bleek wel net een stukje houtskool te zijn dus ook goed schoon gemaakt, alles terug gemonteerd,
motor gestart resultaat 2500 toeren stationair, de vorige eigenaar had waarschijnlijk om dit euvel te verhelpen gewoon de stationair schroef verder in gedraaid.
Stationair schroef terug op 850 a 950 toeren gezet en tot hiertoe (hout vasthouden) zijn alle problemen weg.  :)

MiTsU

Kijk dat is goed nieuws voor een 2e Paasdag  :P

AMP

#28

wat denken jullie hiervan? EVO IV rally grafics op een FTO

kaya design

ziet er wel apart uit


ga je dan ook de voorbumper en spiegels rood maken, om er een soort van replica van te maken?