Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Onregelmatig stationair

Filluar nga wooley, Qershor 08, 2020, 09:07:53 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

wooley

Hoi. Sinds gisteren loopt mijn colt czt bij stationair wat onregelmatig. Dwz. Hij loopt rond de 800 tpm en ineens gaat hij iets sneller lopen tot 950 tpm en na 2 seconden valt hij weer terug en blijft circa 15 - 30 seconden weer mooi op 800
Draaien. Had vandaag ook met koude motor dat hij ook in rotonde in de 3 wat stotterde.  geen verdere vermogens verlies oid. Recent heb ik een inlegfilter ingebouwd van k&n. Zou het kunnen dat de maf sensor hierdoor kuren heeft? Of heb ik ergens slechte benzine getapt. (98 superplus)


Entharion

Citim nga: wooley ne Qershor 08, 2020, 09:07:53 MD
Hoi. Sinds gisteren loopt mijn colt czt bij stationair wat onregelmatig. Dwz. Hij loopt rond de 800 tpm en ineens gaat hij iets sneller lopen tot 950 tpm en na 2 seconden valt hij weer terug en blijft circa 15 - 30 seconden weer mooi op 800
Draaien. Had vandaag ook met koude motor dat hij ook in rotonde in de 3 wat stotterde.  geen verdere vermogens verlies oid. Recent heb ik een inlegfilter ingebouwd van k&n. Zou het kunnen dat de maf sensor hierdoor kuren heeft? Of heb ik ergens slechte benzine getapt. (98 superplus)


Je kunt beter geen geoliede filters gebruiken bij deze MAF sensors, dat kan wel voor zulke problemen zorgen...
Misschien kan het geen kwaad om ook even uit te lezen, er kunnen wat codes opgeslagen zijn die geen lampje laten branden, misschien verheldert dat de zaak een beetje.

wooley

Thanks. Daar was ik al bang voor. Heeft het een maandje goed gedaan met dat filter. Kan ik het filter vervangen en de sensor cleanen? Ik heb vroeger met mijn Nissan geen probleem gehad met de k&n maarja...

Entharion

Citim nga: wooley ne Qershor 09, 2020, 06:46:43 PD
Thanks. Daar was ik al bang voor. Heeft het een maandje goed gedaan met dat filter. Kan ik het filter vervangen en de sensor cleanen? Ik heb vroeger met mijn Nissan geen probleem gehad met de k&n maarja...


Ja ik heb vaker gehoord dat mensen problemen hadden, die sensor is absurd gevoelig. Je hebt speciale maf cleaners die de sensor niet aantasten, misschien kun je dat zoeken. Zelf had ik een pipercross filter, die bevatte geen olie en ook geen problemen gehad.

wooley

Ik heb het gevonden...het wisselen van toerental onbelast doet hij alleen als mijn ventilator aan staat. Zonder airco of met maakt niks uit...? Oplossing weet ik nog niet.


Entharion

Citim nga: wooley ne Qershor 09, 2020, 07:25:10 MD
Ik heb het gevonden...het wisselen van toerental onbelast doet hij alleen als mijn ventilator aan staat. Zonder airco of met maakt niks uit...? Oplossing weet ik nog niet.


Ah dat is normaal idd... De airco staat automatisch aan je de blazers op de voorruitstand zet.

wooley

#6
Dacht dat airco niet aan was als lampje uit was..
Hij doet dit idd alleen als hij op voorruit staat stand 2 airco lampje is uit. Dat airco aan is op voorruit stand
verklaart dat de pomp waarschijnlijk aan/uit gaat..
Raar dat ik dat niet eerder had. Was me niet eerder opgevallen.. Ws.
Heb originele filter erin gehad, maar dat past slechter.
Daarom de k&n toch gemonteerd.... Gaat perfekt dicht en hij was niet zo echt olieachtig... Had even bij mitsubishi dealer deinum in Venlo nagevraagd wat kost maf sensor..700 euro
Kost bij Amazon rond de 60 euro... Zijn dan origineel van mitsubishi maar staat helemaal zelfde tekst op... Die wat er nu in zit staat ook geen mitsubishi op maar wel helemaal zelfde tekst.... Maar dat is de winst van de dealers.
Bedankt voor het meedenken.
Ga hem overigens vlgde week op de dyno zetten om te zien wat er in zit qua power... Lol

Entharion




Citim nga: wooley ne Qershor 09, 2020, 07:52:55 MD
Dacht dat airco niet aan was als lampje uit was..
Hij doet dit idd alleen als hij op voorruit staat stand 2 airco lampje is uit. Dat airco aan is op voorruit stand
verklaart dat de pomp waarschijnlijk aan/uit gaat..
Raar dat ik dat niet eerder had. Was me niet eerder opgevallen.. Ws.


Mooi dat er dan toch niks aan de hand is... Je bent niet de eerste die er zo achter moest komen ;)


Citim nga: wooley ne Qershor 09, 2020, 07:52:55 MD
Heb originele filter erin gehad, maar dat past slechter.
Daarom de k&n toch gemonteerd.... Gaat perfekt dicht en hij was niet zo echt olieachtig... Had even bij mitsubishi dealer deinum in Venlo nagevraagd wat kost maf sensor..700 euro
Kost bij Amazon rond de 60 euro... Zijn dan origineel van mitsubishi maar staat helemaal zelfde tekst op... Die wat er nu in zit staat ook geen mitsubishi op maar wel helemaal zelfde tekst.... Maar dat is de winst van de dealers.
Bedankt voor het meedenken.


Mitsubishi onderdelen zijn meestal achterlijk duur... Als je hetzelfde OEM nummer kan vinden bij een andere fabrikant scheelt het gelijk een hoop idd.


Citim nga: wooley ne Qershor 09, 2020, 07:52:55 MDGa hem overigens vlgde week op de dyno zetten om te zien wat er in zit qua power... Lol


Leuk man, zo'n 160pk moet wel lukken ;) Verder nog grote plannen?