Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Ik zal mij zelf even voorstellen

Filluar nga Rene1973, Gusht 12, 2014, 07:15:51 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Rene1973

Beste forumleden,


Ik wil mij graag even voorstellen,


Ik ben René, ben 40jaar,en vader van 3 dochters,getrouwd,en woon in Nieuwegein.
Sinds zaterdag jongstleden hebben wij een gezinslid erbij te weten een Space star 1.6 benzine van het bouwjaar 2004.


Helaas is er vanaf zondag al een probleem opgetreden dat de toerenteller het niet meer doet, aangezien wij de auto hebben overgenomen van bekenden wil ik niet moeilijk gaan lopen doen hierover,en het zelf proberen op te lossen.
Ik heb vandaag de tacho eruit gehad,en gewisseld met een exemplaar van de sloop, en nog steeds geen resultaat, terwijl mijn tacho wel werkte in de auto op de sloop.
Als ik mijn tacho weer terugplaats in de auto slaan de wijzers wel netjes uit en komen ze weer in de rust stand terug.
Dus vandaag bij de dealer de auto uit laten lezen of er soms een storing in een sensor zit, maar geen foutcodes.
Nu zegt de dealer dat waarschijnlijk de motor ecu kapot is, maar ik twijfel zelf hier over, want volgens mij genereert een motor ecu zelf geen signaal voor de toerenteller, en komt deze van een sensor, of ik moet het helemaal mis hebben.
Misschien dat iemand van jullie, mij advies kunnen geven,of misschien de oplossing.


Alvast bedankt.


Groetjes René


Smitsuart

Ik kan je geen advies geven maar je hier wel welkom heten ;)

ikkebas

Bij mij deed op de eerste dag na aankoop de km teller het niet meer.
Ff 20 minuten de accu los , daarna auto 10 min stationair laten draaien(alle verbruikers uit)  dan leert die zichzelf opnieuw in.
Bij mij was dat de oplossing

Succes

Rene1973

Bedankt voor jullie reactie.
Accu pool los halen had ik ook gedaan, maar geen resultaat .
Ik heb inmiddels wel wat schema's gevonden , maar deze lijken helaas niet overeen te komen, op het schema staat dat er een witte draad op het ecu uitkomt voor de toerenteller maar die heb ik helaas niet.
Mocht er nog iemand zijn die ook in het bezit is van een bedrading schema die misschien iets anders aangeeft hoor ik het graag.