Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Project Space Star 1.6

Filluar nga Space Star 1.6, Gusht 03, 2011, 07:58:12 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Space Star 1.6

Ik ben begonnen afgelopen maand, telleringen plaatsen, blauwe leds lampjes in dashboard. Binnenkort velgen overspuiten.

Ik begin hier met tellerringen.

Het heeft me 3 uur gekost, dashboard uithalen, ringen plaatsen, met ballpoint naar buiten duwen.

Hier wat foto's, foto's zijn gemaakt op terugplaatsen :P

2 schroefjes uitgehaald, Kapje los getrokken.





Hier resultaat  8)



Daarna blauwe leds lampjes in auto. Veel minder moeite werk. Gewoon kap eraf gehaald, tellerunit losschroeven en dan achterkant gewoon fitting losdraaien, lampjes vervangt ;D  was echt 10 minuten klaar :)



Resultaat  ;D



Velgen overspuiten, vervolg ;)

Groet Davey

Space Star 1.6

#1
Ik heb afgeloop week spuitbussen gehaald. 1 Primer en 1 Velgenlak.

Ik werd geadiviseerd om geen blanke lak te gebruiken, omdat blanke lak kan afbladderen door de hitte.

blanke lak hittebestending van motip.


Ik begin over paar dagen met mijn vader, die heeft er verstand van :P


Ik heb alvast een foto geplaats van mijn beschadigt velg. Ziet ongeveer zelfde uit als die andere 3 velgen.




Groet

Space Star 1.6

#2
Vandaag mijn 2 velgen gespoten.

schuurpapier waterproof. blaasjes weggeschuurd tot glad is. ontvetten.

Primer erop 1 uur drogen daarna velgenlak erop. weer 1 uur drogen.



Hij voelt iets wel groffer niet glad. Komt door zonder blanke laag ?

Hier resultaat:


Groet.

cvoyo

Ziet er netjes uit. Met blanke lak erop is hij helemaal glad. Misschien is heb je de spuitbus te ver weg gehouden dan krijg je van die nevel die het opppervlak ruwer maken.

Eagle1982

Citim nga: cvoyo ne Gusht 18, 2011, 04:44:13 MD
Ziet er netjes uit. Met blanke lak erop is hij helemaal glad. Misschien is heb je de spuitbus te ver weg gehouden dan krijg je van die nevel die het opppervlak ruwer maken.




Die nevel zou op natte lak geen invloed mogen hebben.
Dan zou de nevel pas na ca. 20min op de velg moeten vallen om als nevel te blijven liggen.
Lijken wel wat stofdeeltjes in te zitten, hierdoor kan het ook grof aanvoelen.




Maar ziet er inderdaad een stuk beter uit zo  ;)


Om het resultaat echt mooi te krijgen zou je voor het afspuiten met blanke lak even een paar voorzorgsmaatregelen moeten treffen:


- De velg licht schuren met waterproof 1000 (bijna schrijfpapier  :D )
- Daarna de velg goed droog en stofvrij maken.
- velg even laten uitdampen, zodat je geen kleine waterdeeltjes opsluit in of onder je blanke lak.
- De ruimte waar je de velg spuit tochtvrij houden en de vloer (indien mogelijk) nat maken zodat aanwezig stof blijft liggen.
- Spuitbus op ca. 20cm van de velg houden
- Eventueel 2e laag na 10 à 15 min aanbrengen in de nog natte laag (nat in nat spuiten voor een goed vloei effect)

Space Star 1.6

Inderdaad kijk ik wel morgen. Maar ik ben bang dat blanke lak afbladderen door warmte van remmen.
We werken in de garage met deur beetje dicht. er kwam veel nevels van velgenlak in de lucht.

Ik kijk wel morgen voor blanke lak. 1ste laag is genoeg :)

Hij is zeker mooier dan mijn oude velgen en zilver  ;D

Space Star 1.6

Vandaag andere 2 velgen gespoten. Het voelt iets gladder  :)  geen blanke lak gebruiken. Hij ziet toch goed uit :)

Hier resultaat:




Het project voor mij is nu klaar.  :P  Ik hoef verder niks meer doen voor mijn auto.


Groet.

Chaoth

Blanke lak voorkomt juist dat de kleurlak minder snel beschadigt en loslaat. ;)

Space Star 1.6

bij mij werd gezegd niet gebruiken, omdat blanke lak kan afbladderen door warmte van remmen.

ik zie wel wanneer beschadigt komt :P  Het heeft mij maar 30 euro gekost. niet veel  :)

Eagle1982

Citim nga: Space Star 1.6 ne Gusht 19, 2011, 09:33:58 MD
bij mij werd gezegd niet gebruiken, omdat blanke lak kan afbladderen door warmte van remmen.

ik zie wel wanneer beschadigt komt :P  Het heeft mij maar 30 euro gekost. niet veel  :)


Motip heeft sowieso hittebestendige blanke lakken die zelfs op een motorblok goed blijft en nauwelijks verkleuring vertoond.
http://www.motip.nl/?page=23&id=1137

Space Star 1.6

oh dat wist ik niet, helaas zijn de velgen onder me auto. Ik ga niet opnieuw eraf halen en afplakken :P

Ik laat hem gewoon zo. in loop van tijd word die toch gladder :P

Eagle1982

Citim nga: Space Star 1.6 ne Gusht 19, 2011, 10:54:38 MD
oh dat wist ik niet, helaas zijn de velgen onder me auto. Ik ga niet opnieuw eraf halen en afplakken :P

Ik laat hem gewoon zo. in loop van tijd word die toch gladder :P


Zelf zou ik het wel hebben gedaan voor een blijvend resultaat.
De blanke lak is een goede bescherming tegen bijvoorbeeld UV straling, steenslag en krasvastheid bijv.
Ook krijg je de velgen bij het poetsen beter schoon en krijgen de velgen net dat beetje meer glans.




Space Star 1.6

#12
Zo, eindelijk heb ik overgetuigen :P van de week blanke lak kopen. en gelijk aan de slag wel in mijn eentje alles zelf doen :P

Het gaat toch om bescherming, gladder, goed auto wassen :)

Space Star 1.6

Zo de blanke lak zit erop  :D  lekker glad kan ik nu mooie lekker makkelijk wassen  ;D

Ik ben van plan remklauwen verven. Lijk me mooi zilver spuiten/verven.

Iemand idee welke kleur ? :D  moet wel passen met blauwe kleur van me auto :D

Eagle1982

Citim nga: Space Star 1.6 ne Tetor 02, 2011, 06:11:12 MD
Zo de blanke lak zit erop  :D  lekker glad kan ik nu mooie lekker makkelijk wassen  ;D

Ik ben van plan remklauwen verven. Lijk me mooi zilver spuiten/verven.

Iemand idee welke kleur ? :D  moet wel passen met blauwe kleur van me auto :D


Zou ze niet zilver spuiten.
Valt weg tegen de velg en zie je het niet meer.


Geel of rood staat wel mooi.


Zwart kan altijd wel, gebruik wel hittebestendige lak.