Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Mitsubishi Sigma Wagon 1995

Filluar nga mennovanw, Prill 03, 2018, 01:16:49 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

mennovanw

Laat ik me even voorstellen: mijn naam is Menno van Werkhoven - woonachtig te Rhoon en ik rij als dagelijks vervoer rond in een Mitubishi Sigma Wagon uit 1995.

En rijden doe ik vrij veel, aangezien het door mij afgelegde woon-werkverkeer ongeveer 180 km per werkdag is. Ook maak ik in het weekend met mijn vrouw en twee jonge kinderen veel gebruik van de laadcapaciteit van deze grote Australische stationwagen. Ik heb de Sigma afgelopen jaar gekocht en na een behoorlijke bek (achterstallig) onderhoud te hebben gedaan in de vaart genomen als ruime, vlotte en uitermate comfortabele kilometerverslinder. Ik ben de derde eigenaar van de auto, die tot 2014 bij de eerste eigenaar verbleven heeft. Ik ga momenteel naar de 195.000 gereden km's toe.

Dit is 'm (de originele velgen zitten er nu gepoedercoat onder met zomerbanden - deze Carisma wieldoppen op de stalen velgen met winterbanden had ik nog liggen).



Technisch is het apparaat goed maar het uiterlijk heeft nog wel wat TLC nodig op bepaalde plekken, er zit wat roest op de onderkant van een van de achterdeuren en er is een (typisch voor dit type auto) een gaatje naast het kenteken in de kofferbak geroest. beide zaken staan op de agenda om door een professional onder handen te worden genomen. Tevens krijg ik boven de 130 km/u een ABS storing (waarschijnlijk één van de ABS sensoren vuil / kapot) en werken zowel de koplampsproeiers als de voetverwarming niet.

Waarom nou zoveel gaan rijden in zo'n oude auto met een ronduit ongunstig verbruik (1 op 9 als ik mijn best een beetje doe) en een matige onderdeelvoorziening? Omdat ik hou van aparte dingen die goed werken. En dat doet dit ding. De kale basis-Carisma die ik had in mijn studententijd en waarmee ik 150.000 km heb weg gereden zonder enig probleem was ook al zo'n deugdelijke auto.

Voor het weekend ben ik overigens ook nog in het bezit van een van de laatste BMW E30 Tourings uit januari 1994 in zeer goede staat. Maar dat is een ander verhaal  :D

Leo

Het is wel een heel mooi exemplaar zeg, veel rij plezier ermee.

mennovanw

#2
Een update na dik een jaar en 30.000 fijne kilometers verder: de Sigma Wagon bevalt nog altijd prima. Op vakantie (onder andere bijna 4.000 kilometer mee gereden op vakantie Duitsland / Denemarken).
Alle werkzaamheden van mijn openingspost laten doen, auto ook optisch weer netjes gekregen. Tevens bleek mijn radiateur lek (vervangen) en moest de klepdekselpakking van de voorste cilinderbank vervangen worden vanwege een lekkage. Voor het overige gewoon onderhoud en doorrijden.
Een foto genomen op Texel:


Mitsubishi bevalt zo goed dat ik er nog twee bij heb gekocht: een Lancer Sportback Edition Two uit 2012 en een prachtige Sapporo uit 1981 waarmee ik ook in de Autoweek Classics van april 2019 sta (op de cover!).

gestaalde perfectie

Mooie foto van een chique bak ! Heb zelf een sedan. Van beide zijn er niet veel meer. Sinds ik mijn auto heb (2013) nog nooit een andere rijdend tegengekomen.

mennovanw

#4
Na 3 jaren en 70.000 fijne kilometers gaat de Sigma (met pijn in het hart) weg. Ik heb een prachtige Galant Wagon V6 gekocht in bijna nieuwstaat (in ook nog eens dezelfde kleur grijs) - kofferbak is kleiner maar mijn kinderen zijn groter. Veel rommel die ik mee zeulde (zoals kinderwagens) hoeven niet meer mee. En om twee auto's met exact hetzelfde doel te hebben (naast de 4 andere Mitsen die ik nog bezit)..

https://link.marktplaats.nl/m1601815807