Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Martin's Colt CZT

Filluar nga MartinQ, Tetor 13, 2016, 10:35:44 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

MartinQ

Al eerder hier op het forum aangemeld toen ik nog een 1.3 CZ3 had. Gezien ik nu een CZT heb maar eens voorstellen, zal vaker hier actief zijn dan ook.


Mijn naam is Martin, 25 jaar oud uit Rotterdam.
Auto's die ik gehad heb op een rij:


1996 Opel Corsa B GSi
1999 Opel Corsa B GSi
2003 Daihatsu Cuore(langst mee gereden 3,5 jaar lang)
2006 Mitsu Colt CZ3


En dan nu een 2005 Colt CZT.




MartinQ

Nu had ik meteen een vraagje:


Ik vind de turbo onregelmatig. Ding is overigens gechipt of iets dergelijks naar 170pk bij ATM.


Het ene moment schiet de turbo er keihard in en heeft ie bijvoorbeeld in z'n 3 nog dat de TC ingrijpt.


En het ander moment is die veel geleidelijker.


Is dit normaal?

Entharion

Citim nga: Prodemo ne Tetor 13, 2016, 10:38:06 MD
Nu had ik meteen een vraagje:

Ik vind de turbo onregelmatig. Ding is overigens gechipt of iets dergelijks naar 170pk bij ATM.

Het ene moment schiet de turbo er keihard in en heeft ie bijvoorbeeld in z'n 3 nog dat de TC ingrijpt.

En het ander moment is die veel geleidelijker.

Is dit normaal?


Hey Prodemo,


Mijne is niet gechipped maar dat lijkt me niet normaal nee, hoe ga je met het gas om wanneer dat gebeurt?


Groetjes,


Rens

MartinQ

Citim nga: Entharion ne Tetor 15, 2016, 04:02:45 MD

Hey Prodemo,


Mijne is niet gechipped maar dat lijkt me niet normaal nee, hoe ga je met het gas om wanneer dat gebeurt?


Groetjes,


Rens


Had het geprobeerd vanuit 2e versnelling vanaf 2500 vol op het gas.


Is overigens van het weekend gecheckt, niks mis mee volgens de garage.


Dan had ik nog 1 vraag:


Klopt het dat een CZT wat zwaarder stuurt dan een normale Colt CZ3? Vind het geen probleem maar vroeg me af of het wel hoorde :P




Entharion

#4
Citim nga: Prodemo ne Tetor 19, 2016, 07:50:20 MDHad het geprobeerd vanuit 2e versnelling vanaf 2500 vol op het gas.

Is overigens van het weekend gecheckt, niks mis mee volgens de garage.

Dan had ik nog 1 vraag:

Klopt het dat een CZT wat zwaarder stuurt dan een normale Colt CZ3? Vind het geen probleem maar vroeg me af of het wel hoorde :P

Dat is het met turbomotoren hé, die moeten even op gang komen voordat ze effectief zijn.
Op 2500 toeren begint ie net boost op te bouwen, daarom heb ik een andere downpipe en spruitstuk gemonteerd an ademt het allemaal wat makkelijker en bouwt die boost wat eerder/sneller op.

Ik heb eens proefgereden in een andere rode CZT die heel zwaar stuurde tegenover de mijne, reed wel goed verder. Ik denk dat sommigen de stuurbekrachtiging uitgeshakeld/losgekoppeld hebben want ik weet dat niet iedereen het lichte sturen van de elektrische stuurbekrachtiging kan waarderen.

MartinQ

#5
Citim nga: Entharion ne Tetor 19, 2016, 09:42:34 MD
Dat is het met turbomotoren hé, die moeten even op gang komen voordat ze effectief zijn.
Op 2500 toeren begint ie net boost op te bouwen, daarom heb ik een andere downpipe en spruitstuk gemonteerd an ademt het allemaal wat makkelijker en bouwt die boost wat eerder/sneller op.

Ik heb eens proefgereden in een andere rode CZT die heel zwaar stuurde tegenover de mijne, reed wel goed verder. Ik denk dat sommigen de stuurbekrachtiging uitgeshakeld/losgekoppeld hebben want ik weet dat niet iedereen het lichte sturen van de elektrische stuurbekrachtiging kan waarderen.


Dus laten we zeggen, ik geef pas bij 3500 opeens volgas zal ie veel effectiever zijn? :P


Moet zeggen dat het sturen me bevalt, precies goed. M'n colt cz3 1.3 stuurde een stuk lichter, maar voor een sportievere Colt als dit vind ik het wel fijn.


Overigens 1000km ongeveer mee gereden nu, heerlijk autotje.






Entharion

#6
Citim nga: Prodemo ne Tetor 23, 2016, 06:44:26 MDDus laten we zeggen, ik geef pas bij 3500 opeens volgas zal ie veel effectiever zijn? :P

Moet zeggen dat het sturen me bevalt, precies goed. M'n colt cz3 1.3 stuurde een stuk lichter, maar voor een sportievere Colt als dit vind ik het wel fijn.

Overigens 1000km ongeveer mee gereden nu, heerlijk autotje.

Bij 3500 toeren zou ie al makkelijker die boost op moeten kunnen bouwen ja, meer airflow :P

Ik vond m ook lekker rijden, comfortabeler dan je zou denken ook :)

MartinQ

Citim nga: Entharion ne Tetor 24, 2016, 02:47:54 PD
Bij 3500 toeren zou ie al makkelijker die boost op moeten kunnen bouwen ja, meer airflow :P

Ik vond m ook lekker rijden, comfortabeler dan je zou denken ook :)


Inderdaad! Vind de vering ook een stuk beter dan van m'n 1.3 CZ3. Stugge schokdempers en te slappe veren had die naar mijn idee. Drempels gaat deze beter over in elk geval.

Entharion

Citim nga: Prodemo ne Tetor 24, 2016, 10:37:16 MD

Inderdaad! Vind de vering ook een stuk beter dan van m'n 1.3 CZ3. Stugge schokdempers en te slappe veren had die naar mijn idee. Drempels gaat deze beter over in elk geval.


Sinds korte tijd staat mijn colt op Eibach pro kit verlagingsveren, drempels gaan nu weer wat minder :P Maar hij helt wel minder in bochten...

MartinQ

Citim nga: Entharion ne Tetor 25, 2016, 10:40:36 PD

Sinds korte tijd staat mijn colt op Eibach pro kit verlagingsveren, drempels gaan nu weer wat minder :P Maar hij helt wel minder in bochten...


Hehe nice! Denk dat ik mijn vering wel standaard laat, het is ook m'n daily car. Wil er wel mee naar eventuele meetings gaan en zo nu en dan naar de Nurburgring. Verder ook niet al te veel geld in steken, heb de Colt eigenlijk gekocht omdat ik op zoek was naar een 1.5, 3 deurs(mooier dan 5 vind ik) en trekhaak(check).  Toevallig dat ik een CZT tegenkwam, ook best  :D  Heb in elk geval leuk zwart monstertje nu om m'n andere zwarte monster mee te kunnen nemen naar circuitdagen(ook uit 2005, Kawasaki Ninja ZX-10R) 184pk op 171kg drooggewicht hehe).





Entharion

Citim nga: Prodemo ne Tetor 25, 2016, 10:57:20 MDHehe nice! Denk dat ik mijn vering wel standaard laat, het is ook m'n daily car. Wil er wel mee naar eventuele meetings gaan en zo nu en dan naar de Nurburgring. Verder ook niet al te veel geld in steken, heb de Colt eigenlijk gekocht omdat ik op zoek was naar een 1.5, 3 deurs(mooier dan 5 vind ik) en trekhaak(check).  Toevallig dat ik een CZT tegenkwam, ook best  :D  Heb in elk geval leuk zwart monstertje nu om m'n andere zwarte monster mee te kunnen nemen naar circuitdagen(ook uit 2005, Kawasaki Ninja ZX-10R) 184pk op 171kg drooggewicht hehe).


Zo dat is wel een beest :D Dan snap ik dat je je kick daar wel uit wel krijgt hehe.


Ik gebruik de colt ook als daily en ondanks de verlaging is het comfort nog best te doen hoor.
Alleen bij sommige wegen is de kwaliteit zo slecht (kasseien enzo) dat je alle putten en hobbels door de auto voelt trillen.


Bij mij zit er ook een (afneembare) trekhaak onder, heb me altijd afgevraagd waarom maar als je een motor hebt snap ik het nut wel :)

Virgil-R1

Nette auto, en het blijft leuk rijden met die colt. Rij inmiddels alweer een paar maandjes me rond en ben er wel tevreden mee. Nette motor ook ik rij zelf een 2003 R1 iets minder vermogen maar 150pk op nog geen 200kg is meer dan zat  :D

MartinQ

Citim nga: Virgil-R1 ne Dhjetor 16, 2016, 08:13:45 MD
Nette auto, en het blijft leuk rijden met die colt. Rij inmiddels alweer een paar maandjes me rond en ben er wel tevreden mee. Nette motor ook ik rij zelf een 2003 R1 iets minder vermogen maar 150pk op nog geen 200kg is meer dan zat  :D


Dat gaat ook al hard zat inderdaad hehe. Het model met injectie en de mooie led balk achter :P. Heb zelf ook een 98 en 99 R1 gehad, zelfde blok maar dan nog met carbs. Vooral in z'n 1 zijn die dingen echt heel giftig  ;D

MartinQ

Maar ff m'n topic updaten betreft the Colt CZT.


Vroeg dit jaar zijn de veren rondom vervangen voor een Eibach Pro kit setje. 30mm verlaagd. Rechtsvoor was de standaard veer gebroken.


Paar maandjes later K&N inleg luchtfiltertje. Paar sec werk en niet zo duur, dus dat maar toen al gedaan :P


Ook in de tussentijd maar eens een knopje op de handrem bestel en gezet en een nieuwe peilstok, want die besloot af te breken toen ik de colt een beurtje gaf  ;D ;D


Van de week maar eens ook een pookhoes zwart met rode stiksels besteld via internet.


En afgelopen zaterdag een Scorpion Resonated Cat back systeem besteld. Hopelijk snel binnen can't wait :D 

Rickcolt

Citim nga: Prodemo ne Tetor 09, 2017, 06:25:07 MD
Maar ff m'n topic updaten betreft the Colt CZT.


Ook in de tussentijd maar eens een knopje op de handrem bestel en gezet en een nieuwe peilstok, want die besloot af te breken toen ik de colt een beurtje gaf  ;D ;D



waar heb je dat knopje van de handrem besteld? die mis ik ook haha.