Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

welke motor /uitvoering kiezen

Filluar nga bert wanders, Korrik 08, 2014, 09:56:30 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

bert wanders

Hallo beste Mitsubishi liefhebbers,
ik ben nieuw op jullie forum en wil mij even voorstellen:
Mijn naam is Bert Wanders 40 jaar redelijke auto kennis en... ik heb nog GÉÉN Mitsubishi...  ;)
Ik heb tot dusver altijd Europese auto's gereden van allerlei pluimage en ik heb er niet echt spijt van hoor ( behalve van die Opel Kadet )
Maar op de een of andere manier bleef de Mitsubishi altijd in mijn achter hoofd hangen..( oa door verhalen in klokje rond van Autoweek ed) speciaal de Outlander vanaf 2007
Nu is het wel zo dat ik er na wat jaartjes twijfelen ( tja..) toch eentje wil gaan kopen. Een 2de hands wel te verstaan.
Ik heb mezelf al best goed ingelezen ( denk ik) maar vind sommige berichten vaag of verwarrend. toen kwam ik jullie "club "tegen en dacht , ja dat is het ..snel registreren.
Nou bij deze dus.
Ik hoop dat jullie me wat vooruit kunnen helpen met het maken van een keuze.
Mijn voorkeur gaat dus uit naar een Outlander diesel vanaf 2008 met een diesel blok. Mijn budget ligt rond de € 13 a14 mille .
Ik lees over de 2.0 TDI van VW ....de 2.2 DI-D PSA/Mitsubishi..... en de 2.2 DI-D Mitsubishi ?
*Mijn  vraag is nu welk blok over het algemeen het betrouwbaarste is. ( denk dat de VW afvalt niet?)
*Is een handbak altijd mogelijk met elk type motor ( dit ivm de degelijkheid of is een automaat tegenwoordig ook betrouwbaar)
*Moet ik bij de aanschaf op bepaalde specifieke (typische outlander ) kwaaltjes letten?
Zo dat is weer en hele vragenlijst ..
Mochten jullie mij kunnen helpen dan zou dat geweldig zijn vooral om wat helderheid te verschaffen..( tis toch een bult centen waar je hopelijk het juiste voor kiest he?

iig alvast erg bedankt en ik kijk uit naar eventuele berichten

mvrgr Bert

Waterkastanje

Welkom hier op het forum Bert, ik heb voor de aankoop van mijn Outlander typeII dezelfde vragen als jij gesteld.
Vermits ik een nieuwe kocht was dat VW motorblok verhaal niet van toepassing, een psa motor of automaat wou ik niet dus zat er een nieuwe mivec motor in het vooronder, een keuze die ik niet betreur maar dat is natuurlijk subjectief.
Je kan hier verschillende ervaringen uit de post's van de leden raadplegen en daar je keuze eventueel laten door bepalen.
Succes 

Willyv

Hallo Bert, welkom hier. Als je kiest voor een handgeschakelde weet dan dat vanaf nov 2010 de 2.0 van VW vervangen is door de 2.2 van Mitsubishi zelf. Je gaat dus geen model uit bvb 2008 vinden met een mivec van Mitsubishi. Op dit forum zal je zeker, zoals waterkastanje zegt, veel info vinden om je keuze te maken. Mitsubishis zijn onverwoestbaar, en vragen enkel het voorgeschreven onderhoud, dus veel gaat er niet stuk aan. Veel plezier met het kiezen, dat is ook een plezier op zich.

Chaoth

Welkom Bert,

Mijn voorkeur zou zeker uitgaan naar een Outlander met Mitsubishi blok.

Succes met de zoektocht!

bert wanders

Jongens alvast erg bedankt voor jullie kennis ;) en dit ook zo snel!! Ik ga zeker even nakijken hoe en wat er allemaal zo te vinden is op deze site/forum. Maar natuurlijk sta ik open voor alle tips die men wil geven. Vooral tips en advies voor de aankoop van een 2de hands..
Ik houd julie uiteraard ook op de hoogte ...gr bert

Nico Luken

Hallo Bert,


Welkom op dit forum en prima dat je voor een Outlander gaat. Ik kan van harte de 2.2 DI-D Mivec motor aanbevelen. Sterke, soepele motor met een heerlijk schakelende 6-bak. Eergisteren nog even met een 1200 kg zware caravan achter de auto gereden: geen enkele moeite! Woon-werk verkeer: 100 km/u op de cruisecontrol 1800 rpm. Succes met je keuze!

bert wanders

Hallo jongens, ik heb alvast een tweetal wagens op het oog. Een van de twee met +- 120000 op de teller 1e eig. 7-2009 full opp. Antreciet van kleur.  Maar met de 2.2 van peugeot/mitsubishi onder de kap... Deze belgische ( ik woon daar ook ;-) wagen heeft een vraagprijs van € 10.900,- particulier met 4 nagel nieuwe banden en keurige onderhouds beurten...
Ik vind dat voor mijn gevoel een scherpe prijs . Maar dus met de peugeot mitsubishi blok.
Is dat voor jullie een reden om te zeggen ..NEEE...niet doen pak de mitsubishi variant ...óf ...is dit ook gewoon een fijn /goed blok en zeker een optie gezien de prijs/km verhouding...?
Meningen zijn van harte welkom
Mvrgr bert

Willyv

Bert, dan heb je meer pk's dan met het Mitsubishi blok. Kijk goed na wat de rijtaksen je gaan kosten, je weet 2de hands kan de ingebruiksstelling bij ons soms wel hoog oplopen. Je gaat daar zeker nog 100000 km bij kunnen doen, probeer wel de prijs nog wat omlaag te krijgen. Ja, in 2009 had je inderdaad soms een handgeschakelde met het Peugeot blok, Mitsubishi had afspraken tot afname van x-aantal motoren, vandaar ook dat de automaat steeds met dat blok was ook toen de handgeschakelde al een mitubishi blok was.  Ik zou alleen twijfelen in verband met de drukplaat van de koppeling, maar misschien kunnen andere leden dit ontkrachten. Ik dacht dat daar wel wat problemen waren met dat bouwjaar.

bert wanders

Willyv alvast erg bedankt voor je snelle en volledige antwoord. Ikzal het een en ander betreffende de drukgroep proberen na te vragen . maar als er leden zijn die er al het een en ander vannweten dan hoor ik het graag. En adios maar weer. Gr bert

stefke1

Beste Bert.


Ik zou toch proberen om er ééntje te vinden met het Mivec-blok.
De rijtaks en zeker de BIV van het psa blok ligt een stuk hoger, dit in verband met de hogere co2 uitstoot van dit blok.
Ook is het verbruik een stuk hoger, zeker niet onbelangrijk.
ik heb zelf ook de mivec met 140 pk en ben zeer tevreden.
Let wel, ik zeg niet dat de psa motor slecht is maar persoonlijk ga ik voor de Mitsubishi kwaliteit en heb mijn twijfels over die franse motor.
Er zullen er hier op het forum genoeg zijn die over  de psa ook tevreden zijn denk ik.