Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

voortellen en foto auto

Filluar nga cybermix, Qershor 30, 2014, 01:24:05 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

cybermix

De naam is Ben en heb sinds vrijdag deze wagen gekocht: outlander 2.2 Di-d met 140pk , het is een inclass +
lederen interieur en xenon lampkes :)
het mmcs systeem vind ik wat ouderwets, heb net een update van de gracenote database gedaan maar stelt niet veel voor.
een ander minpuntje tegengekomen is het volume van de bluetooth verbinding als er muziek rechtstreeks van mijn gsm word afgespeeld

voor de rest een lekker rijdend bakje en relatief zuinig ook.
en het keyless systeem vind ik ook prachtig, moet er aan wennen om niet steeds naar mijn sleutels te zoeken als ik wil instappen :)


hier een foto, vind het nogal moeilijk om hier een foto te posten, slechts 128kb of 192kb is toegestaan
laat me weten als de link niet werkt
later post ik nog fotos




http://1drv.ms/1vlvsFS

Chaoth

Welkom. Mooie Outlander!



Afbeeldingen uploaden via bijvoorbeeld tinypic.com en dan de link tussen de IMG tag hier plaatsten.

Waterkastanje

Dat zien we graag! je zal hier wel wat antwoorden vinden op vragen die bij het bezit van je Outlander gekoppeld zijn.
Ben je er al uit waar je wagen gebouwd is?

cyberbob

Proficiat met de aankoop van je Outlander.
En welkom op het forum.
Inderdaad de mmcs is nogal ouderwets veel straten en nr's komen er dan ook nog niet in voor. Het nieuwe systeem is beter daarin.

Nog veel plezier gewenst met je nieuwe outlander.

Willyv

probeer je GSM eens via de USB in de middenarmleuning te pluggen en zo muziek te spelen, soms helpt dat.

cybermix

ja ben er denk ik wel uit, via vin decoder geeft ie aan japan, maar op mijn gelijkvormigheidsattest staat " issued in Born "
misschien is ie geassembleerd in japan en afgeleverd in Born? speelt eigenlijk geen rol vanwaar ie komt.
de motor is in ieder geval een mitsubishi, meer bepaald een 1N14 mitsubishi motor met 44.000 km op de teller.
vier bekende franse merk banden staan erop.
nu heb ik enkel nog een setje dakdragers nodig en ik kan mijn reis beginnen plannen.




Willyv

voor je dakdragers kijk eens op www.compleetopweg.nl.
snelle levering. maar dit is vrijblijvend he.

cybermix

bedankt voor de link maar heb gisteren een setje thule kunnen lenen van men broer, hij gaat niet op vakantie dit jaar (renovatie huis) :)
das dan weer een dikke 100euro uitgespaard om uit te geven aan iets anders.

Nico Luken

Hallo Ben,


Welkom op dit forum en gefeliciteerd met je Outlander. Mooie auto, alleen jammer dat jullie Belgen 37pk moeten inleveren  :( .

cybermix

ja ik weet het , heeft nogthans knal dezelfde motor als de 177pk.
heb al gedacht om te tunen naar 177pk voor wat extra koppel maar in mijn geval is dat niet nodig, heb trouwens geen trekhaak opstaan en rij met slechts een goed gevulde box de bergen van de pyreneeen in en ik kom zeker toe met 140pk.
misschien dat ik toch van gedacht verander als ik merk dat ie toch niet goed meewil in de bergen, we shall see.
trouwens ze gaan deze zomer als hell liggen flitsen in frankrijk en waarschijnlijk ook in spanje of beter gezegd zeker in spanje, daar hebben ze de eventuele boetes meer nodig als elders in europa :)
deze middag een flesje Wynns diesel + Plus treatment flesje gehaald voor bij de diesel te kappen voor ik vertrek.




heb trouwens wat fotos toegevoegd via de link bovenaan


http://1drv.ms/1vlvsFS

Waterkastanje

Cybermix, kijk eens in de historiek van mijn berichten dan kan je zien wat er mogelijk is met je motor.

Willyv


deze middag een flesje Wynns diesel + Plus treatment flesje gehaald voor bij de diesel te kappen voor ik

Als je dat toevoegde moet je zeker 15 min met een warme motor aan 3000-3500 rpm gaan rondrijden dit om je roetfilter te kuisen en alles erdoor te blazen. Rij minstens 1 keer per maand zo even rond. Ik verbruik nu minder dan 5l/100km bij normaal rijden. Ik heb vorige week mijn 100000ste km erop zitten. Moet veel over en weer naar Italië en Griekenland. In mijn reacties kan je lezen dat ik niet mag vliegen dus moet ik wel met de wagen gaan.

cybermix

ok Willy bedankt voor de tip, meestal kap ik het voor het tanken en tank slechts voor de helft van mijn bak, dus ongeveer 30 liter.
en dan goed in de toeren jagen maar van dat kwartier wist ik niet, meestal slechts een vijftal minuten dat ik doe.


@ waterkansje, heb een mail gestuurd naar BR performance en dit was zijn antwoord:



Beste,

Met een individuele herprogrammatie van het motormanagement systeem op de vermogenstestbank, brengen wij jouw 2.2 DiD naar ca 210pk en 460Nm.

Onnodig te zeggen dat de toch wel zware Outlander, meteen een heel stuk vlotter en sneller wordt na deze ingreep.

Het gaat hier wel degelijk om een identieke motor zoals de 177pk, ook de koppeling is identiek en kan dit vermogen perfect aan.

Het afstellen zelf neemt 2-4 uur in beslag op de vermogenstestbank en kost momenteel slechts 590 euro ( zomer-promotie tot einde juli ).

De stage 1 herprogrammatie hebben we zo ontwikkeld dat deze echt 100% betrouwbaar is en blijft, dus geen risico of extra slijtage voor motor of aandrijflijn.

Omdat het zeer druk is bij ons momenteel, vragen we om ca 2 weken op voorhand afspraak te maken.

Indien je nog vragen hebt, geef gerust een seintje

groetjes
Bruno


maar ga toch wachten tot na mijn vakantie voor ik het laat doen.

OutlandEric

Alsnog welkom  :D en veel plezier(ige km's) ermee!

Waterkastanje

@WillyV, minder dan 5 liter per 100km, met een Outlander hoe doe je dat?