Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Hallo......

Filluar nga Ran-DiZzle, Janar 15, 2011, 04:21:55 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Ran-DiZzle

mijn naam is Randy, ben 23 jaar en kom uit flevoland.

toen ik 18 was en mijn rijbewijs had gehaald wou ik altijd al een galant 8G hebben, echter zijn het tot de dag van 16 december 2010, 10 andere autos geweest. Ik ben ik het bezit van een donkergroen metallic Galant 2.0 GLXI uit de 2e maand van 1998, en dat is dus de reden dat ik me hier heb aangemeld. Zodat ik vanalles kan en mag leren over mijn auto:)






Evo driver

#1
eyy welkom hier en zag je trouwens ook al op het gf forum :D

gr. remco

Chaoth

#2
Welkom.

Kvind het prachtauto's die 8G's.. Helaas heeft het gewicht van de auto mij ertoe doen besluiten een Colt te kopen :P

Coltje-Corine

#3
welkom!
echt mooie mitsu... mocht ik ooit nog voor een ander gaan en een colt te klein blijkt te zijn, komt er of een 8G of een evo :P

have fun hier!

Chaoth

#4
Colt cj0 is wel wat krapjes achterin, maar heb hem dan ook niet gekocht om achterin altijd mensen te vervoeren :P

En zuipen mag ie ook graag  :evil:

GTI-tje

#5
Citim nga: "Chaoth"Welkom.

Kvind het prachtauto's die 8G's.. Helaas heeft het gewicht van de auto mij ertoe doen besluiten een Colt te kopen :P

De 8G is zeker een prachtauto om te zien, misschien wel de mooiste Galant die er ooit gemaakt is, maar het blijft helaas alleen bij de uitstraling, het is zeker niet meer de gestaalde perfectie van weleer, zoals van de 6G Galant. Problemen die je vaak bij de 8G tegenkomt zijn; roest bij de wielkasten, maar ook op andere plaatsen is de auto best wel roestgevoelig, ook de draagarmen is een zwak punt maar ook de versnellingsbak en de koppeling geven vaak problemen. De auto staat te hoog op de poten, en is slap geveerd. Als fervent Mitsubishi rijder (al ruim 33 jaar) kan ik daar over meepraten, in de al die jaren heb ik ook verschillende Galants gehad, waaronder een 8G GLS 2.0, het is de Galant die ik het korst heb gehad.

GTI-tje

#6
Citim nga: "Chaoth"Colt cj0 is wel wat krapjes achterin, maar heb hem dan ook niet gekocht om achterin altijd mensen te vervoeren :P

En zuipen mag ie ook graag  :evil:

Daar hadden we je voor gewaarschuwd Kim, de 1.6 blijkt zuiniger te zijn dan de 1.3 uitvoering, ik geloof dat Remco je die tip ook nog heeft gegeven, overigens Mitsubishi's blinken nu niet direct uit in zuinig rijden.

Ran-DiZzle

#7
bedankt voor het warme welkom!

en over de motorische punten had ik al het een en ander gelezen, daarbij is ook echt het uiterlijk wat bij mij de doorslag heeft gegeven om een galant tekopen. helaas heeft die van mij ook last van acne bij t linker achterscherm. maar gaandeweg gaan we dat allemaal oplossen en misschien dat er volgend jaar een andere motor in komt, aangezien ik toch wel van het turbo gefluit hou.. allereerst gaan we de auto verder voorzien van de af fabriek mogelijke opties die ik er nog niet op heb zitten, denk aan cruise control, mistlampen etc etc.

gr, Randy

Chaoth

#8
Citim nga: "GTI-tje"Daar hadden we je voor gewaarschuwd Kim, de 1.6 blijkt zuiniger te zijn dan de 1.3 uitvoering, ik geloof dat Remco je die tip ook nog heeft gegeven, overigens Mitsubishi's blinken nu niet direct uit in zuinig rijden.

Helaas zijn de 1.6 uitvoeringen in verhouding een stuk duurder dan de 1.3 uitvoeringen. Ook zijn ze moeilijker te krijgen. Voor meer geld heb je een auto met veel meer kilometers.  :evil:

En kan altijd nog overstappen op een 1.6 :P

just_me

#9
welkom, en het  blijft een prachtige auto.. 8-)

Citim nga: "Ran-DiZzle"misschien dat er volgend jaar een andere motor in komt, aangezien ik toch wel van het turbo gefluit hou.. gr, Randy

dit hoeft niet meteen een andere motor te worden, er zijn genoeg kits te vinden om deze te voorzien van een "fluitmolen"   8-)
je weet anders vaak nooit wat voor elende je ophaald met een andere motor.

Niels

#10
Welkom hier Randy!
En bij voorbaat veel geluk en plezier met je 8G.

Ik heb er zelf ook eentje (nieuw gekocht), met nu 184650 km op de teller. Het blijft een mooie auto en ik heb er nooit problemen mee gehad, afgezien van de roest die sinds een jaar begint op te duiken (onder de motorkap, achterste raamstijl links achter en wielkasten zullen er ook wel aankomen, zeker na deze winter). Ik heb een van de laatste 19 ingevoerde in NL. met de motorkap van een V6 (staat net iets mooier nog, maar is erg steenslag gevoelig). Mogelijk zijn aan die laatste serie door Mitsubishi div. modificaties uitgevoerd, want ik heb qua bak, koppeling e.d. nog geen enkel probleem. Wel piepen de remmen voor sinds de vervanging (na 169.000 km). Een 6G is roest-vaster  ;) .

Groeten vanuit Drenthe,
Niels

Ran-DiZzle

#11
dit ben ik met je eens, maar aangezien ik een ex leaseauto heb, heeft deze ook al aardig wat kms rondgetoerd..
verder als ik een andere motor aanschaf word het er 1 van de evo6.

gr.

Citim nga: "just_me"welkom, en het  blijft een prachtige auto.. 8-)

Citim nga: "Ran-DiZzle"misschien dat er volgend jaar een andere motor in komt, aangezien ik toch wel van het turbo gefluit hou.. gr, Randy

dit hoeft niet meteen een andere motor te worden, er zijn genoeg kits te vinden om deze te voorzien van een "fluitmolen"   8-)
je weet anders vaak nooit wat voor elende je ophaald met een andere motor.

Eclipse4Life

#12
Erg mooie Galant idd!
Wens je er ook heel veel plezier mee!  :D

Ran-DiZzle

een aantal updates:

aangezien ik de GLXI versie heb is er dus niks aan luxe te bekennen in mijn auto op de airco na,
nu stond er in lelystad een galant station waar ik de tweeters uit heb gehaald en in de mijne gebouwd heb,
ook heb ik de auto 4cm verlaagd dmv veren, en afgelope zaterdag een galantfan geholpen met zn koplampen inbouwen en er een setje xenon 6000k aan overgehouden.

fotos komen zsm.

gr.

Ran-DiZzle