Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

rammelende achterophanging

Filluar nga Hans_H, Maj 27, 2020, 12:12:36 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Hans_H

Ik heb een Colt VI van 2005, en sinds ik hem heb gekocht klinkt de achteras op korte hobbeltjes alsof de achteras eraf valt. Ik heb de achterschokdempers gewisseld, beide achterlagers (die waren ook kapot) en hij blijft het doen.
Ik kan geen tekeningen vinden van de achterophanging om te zien of er rubbers zijn die versleten kunnen zijn. Als ik hem opkrik voel ik nergens speling.
De voorophanging doet hetzelfde alleen iets minder. Voorschokdempers zijn ook vervangen en ook de stabilisatiestang armpjes
Heeft iemand een goede raad?

Nobodie14


Als je de auto opkrikt, dan zul je geen speling voelen. Alles hangt dan aan elkaar vast.
Het is beter als je de wagen op een hefbrug rijdt en dan met een koevoet de armen etc. beweegt.
Hier is een diagram van de achterwiel ophanging te vinden:https://www.nengun.com/oem/mitsubishi/mr594480
Het stelt niet zoveel voor.
Ik vermoed de voorste rubbers van de draagarmen.

Hans_H

Geweldig. Dank jewel voor de reactie.
Ik ben er zeker van dat de voorste ophangrubbers van de achteras slecht zijn. ik heb er 2 besteld en het weekend worden ze vervangen. Ik zal de uitslag hier melden.

Hans_H

Beste Nobodie14,
Heb jij toevallig ook een tekening van de voorophanging?
Dat zal, als de achteras is opgelost, helpen bij het trouble shooten van de rammel in de voorophanging.


Nobodie14


Je kunt een tekening hier vinden: https://varuosad.alvadi.ee/en/vin/XMCXNZ39A7F005359/8763/quick/10672/92089
Ook dit stelt niet veel voor..
Het probleem zit meestal in de torenbouten van de stabilisatorstang of de rubbers van de stabilisatorstang zelf.
Die torenbouten heb je al vervangen, dus zou ik het zoeken in de rubbers van de stabilisatorstang.
Anders blijven alleen de rubbers van de draagarmen over.

tekkel

stabilisator rubbers vervangen,als ze versleten zijn geeft het tijdens het rijden een geluid net of ze er met een hamertje tegen de bodem van de auto kloppen.

Had m,n carisma ook,rubbers vervangen en storende geluid was weg.

tekkel

voorwiel ophanging wat lawaai geeft,Fuseekogels kunnen ook lawaai geven zelfs als de speling van de kogels nog binnen de tolerantie valt.