Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

ASX 1.6 chippen??

Filluar nga wquispel, Janar 05, 2012, 02:12:55 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

wquispel

Zijn er mensen die ervaring hebben met het chippen van de benzine motor.
Is dit veilig?

Willyv

Als je dat laat doen door iemand die er iets van kent wel. Maar ik vrees dat je hier weinig info gaat vinden, iedereen leest mee. Heeft wel een invloed op je verzekering he. Ik denk niet dat leden dit hier zomaar gaan verklaren dat ze hun wagen hebben gechipt. Maar ik kan me vergissen niet?

jdoolaard

er is veel kaf onder het koren,pas daar dus mee op.ook de garantie van de fabriek uit kan vervallen dus pas op.

KaNiNa73

Er zijn zeker betrouwbare chuning-methodes voor de 1.6, maar verwacht er geen wonderen van, je zal met een Powerbox/Piggyback op ca. 130 pk uitkomen. Dat van die garantie en de verzekering is mijn inziens niet helemaal op z'n plaats, want ik denk niet dat een verzekeraar moeilijk gaat doen over 13 pk. Wat betreft de fabrieksgarantie; er wordt met deze tuningmethode niets gedaan met de originele chip en er zijn al meerdere rechtszaken verloren door importeurs omdat ze onterecht de fabrieksgarantie op hadden gezegd na tuning....kortom laat het goed doen en neem alle "enge" gevolgen met een korrel zout  :)

KaNiNa73

Citim nga: Willyv ne Janar 05, 2012, 06:12:24 MD
Als je dat laat doen door iemand die er iets van kent wel. Maar ik vrees dat je hier weinig info gaat vinden, iedereen leest mee. Heeft wel een invloed op je verzekering he. Ik denk niet dat leden dit hier zomaar gaan verklaren dat ze hun wagen hebben gechipt. Maar ik kan me vergissen niet?
Er zijn genoeg forumleden die dat al op dit forum hebben verklaard hoor! Ik ga het zelf ook laten doen! Verzekeringsmaatschappijen gaan pas moeilijk doen als het vermogen dermate is opgeschroefd dat het enorm verschilt van het origineel. De 13 pk zorgt niet voor drastische veranderingen, de motor pakt wat vlotter en lekkerder op....that's all  :-\

jdoolaard

wat zijn dan wel de kosten voor die 13 pk meer,je doet wel erg nonchalant over de eventuele gevolgen,als ze moeilijk doen begin je gewoon een proces en dat voor die 13pk meer en een hoop trammelant met de inporteur en de garage.
vrgr jan doolaard.

KaNiNa73

Ik weet niet hoe jouw garage erin zit, maar de mijne (een erkende Mitsubishi-dealer) heeft aangegeven dat zij ook gewoon deze tuning uitvoeren, dus waar ligt dan het probleem? En wat betreft die rechtszaak, daarmee bedoelde ik puur dat verschillende importeurs de afgelopen jaren de deksel hard op hun neus hebben gekregen met dit soort zaken, niet dat je voor elk wissewasje een zaak aan moet spannen. Ze willen echter wel graag dat de bangmakerij blijft bestaan en zo te lezen ben jij er daar één van....maar goed, laat een ieder doen wat hij/zij wil, ik wilde alleen even een tegengeluid laten horen dat het niet persé allemaal ellende is als je wilt tunen op deze wijze.  :)

jdoolaard

geachte kanina73,
ben zeker niet bang,echter 13pk meer dat voel je na een week al niet meer,echter wat gaat dit volgens u dan wel niet kosten?
met vr gr jan doolaard.

bugsvoyager

verzekerings maatschappij doen vaak niet moeilijk. echter als de vermogen meer dan 40% (weet niet meer precies hoeveel)dan de orginele fabriek opgave is zul je mogelijk problemen kunnen leveren.
wat zou der kunnen gebeuren: stel je heb een auto gekocht orgineel van de fabriek 100 pk. je heb motorisch aangepast (niet meer orgineel) naar meer dan 140 pk en je maakt een ongeluk ben je niet meer verzekerd.
dan zullen de verzekerings maatschappij zeggen ho ho de auto is niet orgineel en daardoor is er een factor dat je auto niet meer veilig is dus gaan ze je niet uitkeren.
het ergste geval zul je ook nog de tegen partij moeten bekostigen.


dus 13 pk meer zal ik persoonlijk niet zo erg veel zorgen overmaken als het om betreft verzekeren.(maar vraag altijd even na bij je verzekerings maatschappij)


verder garantie. per auto merk is dat heel erg verschillend.
ik kan je wel een voorbeeld geven over diesel chip tuning. in s-heerenberg (aan de grens van duitsland) zit een universele tuning bedrijf die voornamelijk tdi motoren chip tuning doet.
hun kunnen garanderen dat ze garantie bij leveren omdat ze erkend zijn bij de VAG.(skoda,seat,vw,audi en nog aantal merken)
der zijn vaak 2 soorten garantie.
1- als je auto binnen aantal x jaren van de fabriek heb gekocht zit er een garantie erop.als je die nog heb zul je eerst goed na moeten vragen aan bedrijf die gaat tunen of die nog binnen de garantie valt zoja zet dat op zwart op wit.
2- garantie is het bedrijf die dat gaat tunen zoveel aantal x maanden/jaren garantie geeft nadat hij/zei hebben getuned voor jouw.


er zijn ook bedrijven die japanse auto tunen en met garantie leveren. vraag eerst goed na wat ze bijgeven bij de prijs en wat de nazorg als er motorisch kapot is gegaan gevolg van het chip tuning.


in nijmegen zit een japanse tuning bedrijf. zal zeggen probeer is.

jdoolaard

geachte bugsvoyager,
ik vind het een mooi verhaal,echter mijn vraag was wat kost het om dit uit te laten voeren met garantie?

bugsvoyager

dat kan ik helaas niet zeggen.


hierbij zult u toch zelf bij verschillende tuning bedrijf moeten na vragen.
wel is mijn advies dat je zwart op wit op papier moet staan.
elke bedrijf is namelijk anders en geef verschillende offerte.
ene bedrijf vraagt maar 500 euro andere vraagt 1500 euro
wel kan ik zeggen vraag naar bekende bedrijven in nl die dat doen.
dacht dat JDM.nl wel deedt dus probeer is.


wel zeg ik even bij.
everweeg of dat nodig is.


ik zeg altijd van het geld die je uitgeef wel waard is om te laten chippen.


wat zijn voordelen wat zijn nadelen.
voorbeeld


ga je motorisch op achteruit als je laat chippen.
merk je veel verschil nadat je heb getuned
verbruik hij meer of minder?
en alle belangrijkste valt de garantie eronder en hoelang geld dat?


wat ik enige weet is dat ik vroeger in mijn nissan 200sx zelf een andere chip ging plaatsen zonder dat er veel meer problemen geeft.
maar van wat nieuwere type auto gaat dat via diagnose kanaal je chip hacken en zo de verbrandings verhouding met lucht veranderen.


maar mijn mening als ik heel eerlijk in ben vind ik dat je niet moet doen voor die 13 pk.
dan ga ik liever eerst wat diverse spullen kwa motorisch veranderen om betere optimaal vermogen winst te krijgen.
maar tegen die tijd ben je zeker 4 a 5000 euro verder.


maar je kunt klein beginnen maar kan je bijna garanderen dat je naar meer snak :P
maar dat is mijn evaring

jdoolaard

beste bugsvoyager,
als het tussen de 500 en 1500 euro kost dan is het toch waanzin om dit te laten uitvoeren voor slechts 13pk.

bugsvoyager

daarom zeg ik liever dat je even naar tuning bedrijven beter zelf kan benaderen.
en het is vaak niet gek dat dit soort bedragen worden genoemd.
vooral als ze garantie willen dekken zijn deze prijzen best wel goed te doen.
maar moet wel bij zeggen dat dit vaak voor die prijs aangepaste chiptuning is.
je kunt ook universele nemen en die zijn vaak goedkoper en moet je vaak zelf erin bouwen.


als je dat wil zitten tussen 50 euro tot wel 300 euro.
maar als je zelf inbouw kun je beste voor de apk de orginele chip weer erin doen.(afhankelijk hoe goed die zijn gehackt)

KaNiNa73

Citim nga: jdoolaard ne Janar 09, 2012, 03:30:43 MD
geachte kanina73,
ben zeker niet bang,echter 13pk meer dat voel je na een week al niet meer,echter wat gaat dit volgens u dan wel niet kosten?
met vr gr jan doolaard.
Dat ben ik met je eens, je merkt het voornamelijk dat de motor wat soepeler oppakt, het is zeker niet zo dat je ineens de straatstenen eruit trekt.....de kosten voor een goede powerbox/piggyback liggen grofweg tussen de 400-500 euro. Ja, da's inderdaad best een hoop geld, maar ik ben het serieus aan het overwegen, gewoon nét effe dat beetje meer  :D

jdoolaard

geachte chippers,
succes ermee,ik neem aan dat als er wat gechipt wordt,wij ook geinformeerd worden.