Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Gemiddeld benzineverbruik 1.6

Filluar nga Willem.deboer, Qershor 01, 2016, 12:41:39 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Willem.deboer

Het brandstofverbruik van mijn Spacestar 1.6 uit 2004 (150.000 km) is volgens de boordcomputer 7.7 l/100 km. Als ik heeeeeel erg rustig rijd kan ik er 7.6 uit persen. De 1.3 van mijn vriendin reed 6.6 l/100 km. Is mijn benzineverbruik normaal?

Marcuz77

Ik vind 1 op 13 wat je rijdt een goed verbruik, verbeteren kan door bougies en filter vervangen, gasklep reinigen.

Willem.deboer

Ok, dank je. Ik vond het verschil met de 1.3 opvallend.

smokey

Ik rij zelf ook een 1.6 uit 2002 en ik haal een gemiddelde van 6.7l/100km en daar doe ik niet eens mijn best voor, doe ik dat wel dan is 6.4l/100km mogelijk en misschien nog iets beter.

Willem.deboer

Dat was ook mijn verwachting. Maar dat haal ik echt niet. Ik rijd 95% snelweg. Ik kom niet onder de 7.6. Waar zou dat aan kunnen liggen? Hij heeft net een beurt gehad.

smokey

Waar en welk merk benzine tank je? Mijn ervaring met Honda was dat als ik goedkope meuk benzine ging tanken (ala Tango en consorten) dat de Honda's een hoger verbruik kregen. Tankte ik daarentegen Shell, BP of Esso dan had ik weer een normaal verbruik van 1:15 en de motor reageerde beter op het gas.
Ook kan de gebruikte olie een issue zijn heb ik begrepen, een 5W30 zou veel minder inwendige wrijving geven en daardoor een beter verbruik, ik gebruik nu 5W40 van Kroon olie.