Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Outlander 3 - bouwjaar 2013

Filluar nga triplie7880, Shtator 14, 2015, 11:44:55 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

triplie7880

Ben nieuw op her forum, bezit sinds april een Outlander 3  2.2 DID 4WD, niets dan problemen: vlak nà aanschaf gierende turbo. Nà lang aandringen heeft Mitsu de eerste turbo vervangen op +/- 54.000km, resultaat: ongewijzigd, blijft gieren. Op km stand 75.000 een derde turbo, resultaat: blijft gieren... Vervolgens bij Turbo's Hoet langsgegaan. Deze wilden de turbo demonteren: mocht niet van Mitsu ---> zou garantie verliezen. In december 2014 bij Cappon te Diksmuide langsgegaan (op aanraden van KBC expert), Mitsu was uitgenodigd, maar stuurde haar kat. Oppervlakkig onderzoek wees dààr uit dat er +/- 1cm olie in de luchttoevoer naar de turbo zat (véél te véél) & dat alle vanen van de turbo openstonden & motorolie overdreven vervuild adhv een simpele test... Mitsu geïnformeerd, kreeg antwoord dat dit normaal was voor dit type wagen... Tenslotte (opnieuw) op aanraden van KBC expert de motorolie laten analyseren in St Pieters Leeuw bij gespcialiseerd bedrijf. Resultaat: 4 opeenvolgende olie analyses (met intervallen tussen de 5.000 à 15.000km wezen telkens uit dat er teveel brandstof & ijzer in de motorolie ziiten. Mitsu geïnformeerd: resultaat: "alles normaal".
In april 2015 vervalt mijn garantie en begin juli 2015 de balansassen stuk (reparatie ad 3.300,-€uro) maar Mistu komt niet tussen "omdat de garantie vervallen is".  Iemand ook zó iets meegemaakt ?  Zaak komt op 22 sep a.s. voor de rechtbank...

Marcuz77

oeh slecht om te horen, hoop dat alles opgelost word voor jou.
Jammer van je slechte ervaring zover

Chaoth

Ook buiten de garantieperiode heb je nog rechten als consument.

Niet netjes van Mitsu om zo met haar klanten om te gaan.

triplie7880

Ik heb blijkbaar géén recht als consument....
Ondertussen (nà 29 maanden- of 140.000 km) de verdamper van de airco stuk.
Garage te Halle deelde mij mee dat dit een regelmatig terugkomend probleem WAS - en Mitsu heeft het onderdeel aangepast. Ze konden dat zien aan
het bestelnr en ook omdat ze dit reeds 4x vervangen hebben ONDER GARANTIE. Maar mijn wagen is buiten garantie sinds april 2015 en ik moet zo'n
1.200,-euro betalen voor deze herstelling... De verdamper kost iets van een 3 à 400,- Euro, maar gans het dashboard moet eruit.
Denk dat dit mijn allerlaatste Mitsu geweest is...

Chaoth

Ik zou dit toch aanvechten, want zit op de "reparaties"  ook niet gewoon garantie?

triplie7880

De enigen die hier antwoord op kunnen geven zullen de magistraten bij de rechtbank zijn op 22 sep a.s. ....

Marcuz77

sterkte, ik hoop voor je dat je problemen nu verholpen gaan worden

cyberbob

Blijkbaar zo te horen een echte maandag auto. Dit nog niet veel gehoord van Mitsubishi dat ze zo een slechte wagen afleveren.
Maar je weet wat ze zeggen eenmaal je begint problemen te krijgen aan een jonge auto stopt het niet meer. Ik heb dit meegemaakt met mijn ford focus net toen de garantie afgelopen was turbo stuk. En die was al tijdens de garantie opgelapt. Heb toen maar beslist om die wagen weg te maken en ik heb toen echt wel de juiste beslissing gemaakt want toen ik die beslissing nog maar genomen had was de auto alweer in panne. Eigenlijk moest de auto naar de verdeler beherman gestuurd worden voor inspectie.

Nu heb ik ook een outlander van 2014 wordt bijna 1 jaar. En ik moet zeggen dat die turbo toch ook wat lawaai maakt. Zeker bij warmer weer hoor je meer lucht lawaai.
Nu geven ze zelfs al standaard 5j garantie dus moeten ze wel maken dat het in orde is.

triplie7880

Het model dat ik kocht, is de 2.2 DiD 4WD van april 2013. Mijn turbo maakt "giert" enorm bij koude motor en/of koude buitenlucht. Vanaf dag één...
Naarmate de motor temperatuur stijgt, neemt het gieren iets af, maar 't blijft.
Bijkomend probleem met mijn wagen is- nà analyse door een professioneel bedrijf - dat er té veel brandstof in de motorolie aanwezig is & bijgevolg ook een té veel aan ijzer gehalte... Ik geef je de raad om nà 50.000km eens je motorolie te laten analyseren bij Alpha Maintenance Systems, Bergensestwg 713 te 1600 St Pieters Leeuw (Tel: 02 365 02 29). Kost zo'n 43,-€uro.... en dan bén je zeker dat er een serieuze analyse gebeurd. Succes met je wagen. Die van mij gaat, nà het aanstellen van een gerechtsdeskundige & nà de rechtszaak DE DEUR UIT :-)


Waterkastanje

#9
En triplie 7880, wat is het verdict van de rechtbank?
Als ik jouw verhaal van je Outlander zo lees, echt horror, dat wil je niet meemaken, die attitude van de dealer er nog bovenop ook!!

triplie7880

Mitsubishi heeft uitstel gevraagd ivm de aanstelling van een gerechtsdeskundige- niettegenstaande alle betrokken partijen- behalve Mitsu zèlf- akkoord waren voor de aanstelling van een gerechtsdeskundige. Wordt vervolgd per 06 oktober a.s. :-) Dààr gaan we weer - één van de sterkste punten van Mitsu- altijd maar uitstellen & uitstellen. Begin me serieus vragen te stellen nu- losstaand van mijn wagen problemen- blijkt dat VW op grote schaal sjoemelde met software...  In december 2014 bleek- nà één simpele test- dat mijn wagen tot één van de meest vervuilende in zijn soort zou zijn... Euro 5-norm noemen ze dat mèt "Cleartech" technologie.... hahahaha !!!!!


cyberbob