Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Even voorstellen

Filluar nga wmbrands, Mars 29, 2015, 09:52:52 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

wmbrands

Dag allemaal,


Ik had in een ander topic al wat gepost maar het is wel zo netjes om me even voor te stellen.  :D


Sinds iets meer dan een maand ben ik de trotse bezitter van een Mitsubishi Outlander van de eerste generatie. Op zoek naar een wat ruimere opvolger voor onze Nissan Primera kwamen we bij de Outlander uit. Ik heb een aantal vergeleken maar uiteindelijk werd mijn hart gestolen door een mooie zwarte (two tone met grijs) met een lichtlederen interieur en glazen schuifdak. Vooral dat interieur deed het hem. Eerlijk gezegd vond ik het standaard interieur wel erg grijs... Het is een 2.0 benzine met 2WD en tot nog toe heb ik er veel plezier van (en mijn zoontje van 2 ook die nu super uitzicht heeft vanaf de achterbank  :P )


Wat kan ik nog meer zeggen. Ik ben 33, woon in Hilversum, getrouwd en heb een zoontje dus en altijd al interesse gehad voor auto's maar niet echt gezegd met twee rechterhanden. Om dat laatste en om wat anders te rijden dan de standaard Duitse en Franse meuk heb ik al een tijdje voorkeur voor Japans blik.


Groeten!


Walter


PS: als dus iemand een instructieboekje voor de Outlander heeft, ik hou me aanbevolen  8)





CvW

Welkom Walter. Da's een mooie luxe uitvoering van de Outlander die je in bezit hebt. Veel plezier er mee.  8)
En zoals bekend deel ik jou zoektocht naar een instructieboekje. Ook mijn Outlander (sinds november vorig jaar in bezit) miste dat document in het handschoenenkastje bij aanschaf.

Henk

Hallo mannen,
Kijk eens op marktplaats, ik heb vorig jaar het complete werkplaats handboek van de Outlander op DVD besteld voor 9 euro, is wel in het Engels.

Gr. Henk

robsel

Geluk gewenst met je mooie (nog een foto sturen  :)) Outlander.

Mogelijk heb je wat aan onderstaande link.

http://www.outlander-forum.de/phorum/anleitungen.php

gr
Rob

Waterkastanje

Welkom op dit forum, en vele veilige kommerloze kilometers gewenst met je Outlander.
En ja foto's aub!

wmbrands

Hoi allemaal!


Helemaal de reacties op dit bericht gemist....  ::)  Ik check steeds de nieuwste bijdragen maar blijkbaar iets over het hoofd gezien...  :P


Ondertussen heb ik via iemand van het Duitse Outlander forum een Duitstalige handleiding gekregen. In ieder geval iets. 


Foto's probeer ik zo even te posten.


Groeten!


Walter

wmbrands

Even proberen of dit werkt, ik ben hier nog niet zo handig in... Een paar foto's van mijn bolide. Zoals je kunt zien is vooral het interieur bijzonder. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of deze kleur leer nou een optie was of een speciale editie of zo iets. Iemand die dat weet?









Marcuz77

Ziet er goed uit, netjes hoor!
Vele veilige kilometers!

CvW

Welkom. Ziet er mooi uit op de foto's.  :)
Met deze kleur leer ben ik nog geen Outlander tegen gekomen. Zwart leer kom je tegen en dan zitten er op de rugleuning en zitting minder stiknaden (dwars) in het leer. Ik denk dus dat iemand een custom job heeft laten doen in deze auto.

Heb je stoelverwarming in deze stoelen? Er moeten dan schakelaars in de middenconsole in de buurt van de versnellingspook zitten. Als Mitsubishi "af-fabriek" leer levert dan zit er (bij mijn weten) altijd stoelverwarming in de voorstoelen.

wmbrands


Bedankt voor de positieve reacties op de foto's!

Van dichtbij zitten er wel wat krasjes op hoor. Dan vind ik ik ook wel fijn, als er dan een krasje bijkomt voel ik me niet meteen ongelukkig...


Ik vermoed dat het dan inderdaad een custom job is geweest, de leren bekleding, want geen stoelverwarming. So wie so is het eigenlijk een vrij basis uitvoering, bijvoorbeeld geen cruisecontrol of 4WD. Juist daarom valt het interieur zo op. Als het trouwens later gedaan is dan hebben ze waarschijnlijk ook het dashboard aangepakt. Dat is namelijk niet standaard grijs maar zwart met zilvergrijze delen.


Hoe dan ook, hij bevalt nog altijd prima!

skunk

gave bak veel plezier ermee en veel veilige km's

CvW

#11
Ik heb niet de indruk dat het dashboard ook gedaan is. Correct me if I'm wrong.  :)
De kleurstelling en indeling komt overeen met de standaard zoals die in die periode geleverd is. Vergelijk maar met de foto die de verkoper van mijn Outlander maakte:


Wat betreft standaard uitrusting verraadt de Outlander zijn afkomst als werkpaard wel een beetje en dat geldt zeker voor de 2.0 2WD. Cruise Control zit er soms op, maar dan betreft het een achteraf ingebouwd systeem. Voor parkeersensoren geldt hetzelfde al waren die (geloof ik ) wel leverbaar "af fabriek".

Het blijft een heerlijke wagen, da's waar. En verbazingwekkend.......... als je in de 2e versnelling doortrekt naar de grens van het toerengebied, oftewel 7000 toeren, en dan op de snelheidsmeter ziet dat je al meer dan 100 km/h rijdt.  ;D
Vindt dat 4G63 blok nog lekker ook.......  8)

wmbrands

Heyy dat is bijzonder. Alle Outlanders uit die tijd waar ik een proefrit in heb gedaan hadden een helemaal grijs interieur, inclusief de typische plastic-grijze dashboards. Dit is inderdaad hetzelfde dashboard als ik heb. Hij werd aan mij verkocht als Invite Plus. Misschien is dit de plus  :P


Dat het een werkpaard is klopt wel al heb ik ook een proefrit gemaakt met een Nissan Xtrail en die had dat veel meer over zich. De Nissan had wat extra opties maar reed naar mijn gevoel meer als een vrachtwagen. Waar ik bij de Outlander wel aan moet wennen is het schakelen. Het lukt me nog niet zo goed om het soepel de versnelling te laten pakken, met als gevolg dat mijn passagiers soms bijna met hun neus op het dashboard zitten als ik doorschakel  ;D  Een kwestie van wennen denk ik. Hiervoor reed ik een Nissan Primera en daarbij is het schakelen juist heel vaag. Daar had je de koppeling amper bij nodig...


Leuk om hier nog andere Outlander rijders tegen te komen. Het blijft wat mij betreft één van de mooiste SUV's die ooit op de markt zijn gebracht, met een heel eigen gezicht ook.

CvW

Ja, Invite Plus. De facelift uitvoering. Heb ik ook.  :D
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er eigenlijk slecht op gelet heb bij het uitzoeken van de Outlander. Op foto's vallen specifieke verschillen van het dashboard misschien minder op terwijl ik in de praktijk alleen Invite Plus uitvoeringen bekeken heb. Jou model is in ieder geval ook het facelift model Walter. Zie ik aan de koplampen.
De koppeling is inderdaad kort. Aan/uit zeg maar. Het is even wennen is mijn ervaring en dan lukt het wel zonder gebitsafdrukken in het dashboard te veroorzaken.  :P