Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

even voorstellen

Filluar nga maarten62, Qershor 20, 2012, 10:51:31 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Evo driver

Hoi Welkom hier.

Wat je moet doen met de cruise control is :

De knop die op het dashboard zit indrukken dan gaat er een groen lampje branden (hij staat aan) Dan op de gewenste snelheid gaan rijden en dan de set/fix knop indrukken dan houd hij hem vast. Lampje op de knop op het dashboard gaat rood branden. Moet je remmen oid dan slaat hij af en de schakelaar gaat op groen. Mocht je weer kunnen accelereren dan de andere knop indrukken dan pakt hij hem automatish op de snelheid waar jij hem op had staan.

Staat hij op cruise en je wilt gaan versnellen dan moet je de knop acc indrukken 1 keer indrukken staat voor ongeveer 1 km/uur je kan hem ook ingedrukt houden dan geef je gas met de cruise control tot je gewenste snelheid. En met de andere knop dec is het andersom voor het vertragen.

De cruise control werkt pas vanaf een snelheid van ongeveer 40 a 45 km/uur maar zou ook zomaar 50 km/uur zijn.

Suc6

gr. remco

maarten62

Dat is duidelijk ! Ik ga dat een keer uitproberen.Heb ik nog een vraag: Tussen de merktekens op de peilstok, over hoeveel liter olie hebben we het dan?Dus tussen het minimum en het maximum?  En de totale carterinhoud?En wat is een goede motorolie voor deze motor?
mvg, Maarten.

Evo driver

tussen min en max zit 1 L. Wij adviseren er 10W30 in te doen van amsoil.

Er gaat ongeveer 4.3 - 4.5 L in de motor inclusief oliefilter

http://www.mdperformance.nl/index.php/vraag-aan?page=shop.product_details&flypage=flypage-ask.tpl&product_id=328&category_id=68

maarten62

de ellende is dat ik een stomme fout heb begaan. Bij het oliepeilen stond de olie net iets boven de onderste streep. Ik heb een Volvo gehad en was gewend een liter of 3 olie in te gooien. Nu heb ik daar 2 liter (overigens goede Shell synth.olie)in gegooid en je raadt het al, bleek dus nu veel te veel te zijn. Ik ga morgen naar de garage en laat alles verversen, incl. oliefilter, want ik weet niet hoe lang het er in zit, en ook in de hoop dat er niet een paar keerringen er uitgedrukt zijn. Ik heb er daarna bijna niet meer in gereden; zeker geen lange ritten. Is balen, maar dom zijn kost altijd geld... :'( Maar ik weet nu in ieder geval hoeveel er in moet en mag; dat is weer de ellende als de handleiding er niet meer bijzit. :(
Bedankt voor alle informatie, mvg, Maarten.

maarten62

Nou het probleem van te veel olie in het carter is opgelost; olie er uit en nieuwe er in, met een nieuw luchtfilter. Maar nu heb ik een nieuwe vraag: wat is de inhoud van de benzinetank?En zoals beloofd een paar plaatjes van de bolide.


[verwijderd door de beheerder]

maarten62

En nog een plaatje; 128kB is niet veel aan ruimte. :-X ..
mvg, Maarten.

[verwijderd door de beheerder]

KissMyExhaust

Plaatjes zijn netjes 640x480 Maarten..
Dus het aantal KB's maakt niet uit..

Mooie kleur heb je, zeker vet.
Jouwe staat ook nog erg hoog op z'n veertjes, net als de mijne.
Als het mee zit is dat bij mij met 2maandjes opgelost :D

Wieger

Hey Maarten , ze zeggen dat ze een tank inhoud hebben van 64 liter . ik heb het zelf nooit getankt haha :P
Hier een link voor meer informatie : http://www.autoweek.nl/auto/18698/mitsubishi-galant-24-gdi-gls


Groeten

KNOEI 8G


maarten62

Beste mensen, alweer bedankt voor de info! Nog even heb ik geen handleiding meer nodig! :) Maar ik heb weer wat gevonden.Het ding heeft wat weg van een motor en zit onder de hoedenplank gemonteerd; een kanaaltje van af het ding komt uit op de hoedenplank, lijkt wel een ventilator voor oververhitte koppen.Wie het weet mag het zeggen.

mvg, Maarten.


[verwijderd door de beheerder]

KissMyExhaust

Inderdaad..
Als ik 30l tank zit hij al 3/4 vol.. Dus geen idee..
Hou er niet van hem compleet leeg te rijden :P

Maarten, wat je nu laat zien, geeeeeeen idee..
Lijkt wel een rolmotor om een boot aan binnen te halen ofzo.. Dat is het enige wat ik kan bedenken als ik het zie :P

Citim nga: Wieger ne Qershor 27, 2012, 01:49:07 PD
Hey Maarten , ze zeggen dat ze een tank inhoud hebben van 64 liter . ik heb het zelf nooit getankt haha :P
Hier een link voor meer informatie : http://www.autoweek.nl/auto/18698/mitsubishi-galant-24-gdi-gls


Groeten

KNOEI 8G

Wat ik zie op de foto is toch gewoon je gordel?!?

Evo driver

Ja op de foto is gewoon de gordel voor de middelste passagier op de achterbank

maarten62

hallo mensen. Ik ben weer wat wijzer geworden op dit forum, met name over die gordel roller :-\ .Maar even wat anders, als ik het goed heb heeft deze motor 1 injector in het gasklephuis zitten, ik neem aan met een temperatuursensor. (Is het geval bij de Volvo B18U motor zoals die in bv. de 440/460 ) De inspuiting van het gasmengsel zal dan door centrale computer geregeld worden. Is dat bij de GSI/GDI motor ook zo? Het benzine verbruik is van mijn auto zeer hoog, ik ben het nog aan het onderzoeken wat ie verbruikt, maar het is fors.
Als je de auto koud start, is het toerental ca. 11/1200. Na een 30seconden zakt het toerental naar 900 en eenmaal op temperatuur ca 750/800. Er wordt dan bij het starten een zuurstof rijk mengsel ingespoten.Je ruikt het ook goed.Bij de Volvo heb ik dat zo nooitmeegemaakt: toerental zakte na 10 seconde naar 900 toeren.Zijn deze ervaringen normaal?
mvg. Maarten.

StoneColt

Dat van het toerental is normaal. Dat heeft gewoon te maken met de instellingen van de computer door de fabrikant (mitsu). Om een goede koude start te waarborgen en onder slechte(vooral koude) omstandigheden te auto toch draaiende te houden. Totdat de motor opgewarmd is.
GDI is naar mijn weten direct ingespoten in de cilinders, dus je hebt in ieder cilinder een injector steken. Deze motoren zouden zuiniger moeten zijn dan andere benzinemotoren, maar wat zijn de verbruikscijfers?