Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Na lange tijd terug, mitsubishiEVO en zijn Carisma! Update 24/08/2013!

Filluar nga mitsubishiEVO, Korrik 09, 2011, 01:17:51 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Space Star 1.6

KIJK !!!!!!! lekker bezig  8)

Mijn auto staat erop !!!!  :D :D :D

mitsubishiEVO

Zo na een lange tijd maar weer een update....

Carisma doet het nog prima, nog 100km en hij staat op de 250.000km, zal morgen dus gebeuren.
Heeft ondertussen wel wat onderhoud nodig, nieuwe olie, en nieuwe schijven en blokken, zal dus meteen een upgrade worden.

Dan nog wat foto's van afgelopen tijd:

Tegels halen gaat prima hoor:


Ons mobiele dakterras:


Past best veel in:



Nieuwe accu, tsja die kan je alleen bij de ANWB regelen op een zondag....


En dan een vloekmomentje, op 1 september is een of andere domme #$%^&* in mijn zijkant gereden:


Bijna 1100euro schade, en de schadetaxateur heeft hem niet TL verklaard ivm. zijn nette staat, raar hè, onder die deuk was hij vorig jaar nog gespoten:|
Netjes de schadeformulieren ingevuld, nummers en namen uitgewisseld, ging allemaal heel gemoedelijk.
Totdat ik een brief van mijn verzekering kreeg, we waren allebei fout aangezien we allebei met een bijzondere verrichting bezig waren(uitparkeren).
In de praktijk is dit een deuk die ik niet eens zelf kan rijden maarja.
Dus oftewel van allebei kan 50% vergoed worden en ik ga 4 schadevrije jaren omlaag + 65euro ER ivm. onder de 23jaar.
Daar had ik dus echt geen zin in, dus wilde het zelf regelen met haar, vond ze prima totdat ze niks meer liet horen.

En dan krijg je op een dag een telefoontje dat je toch weer aansprakelijk bent gesteld, dan stel ik haar ook weer aansprakelijk.
Dat is nu 2 maanden geleden denk, en ondertussen als brieven gehad dat zei geen schadeformulier heeft ingestuurd en dat er dus ook geen geld uitgekeerd mag worden, pfff.
De rechtsbijstand is er mee bezig maar die kunnen er ook vrij weinig mee geloof ik, ik wacht maar af.

Dan het huisje:

Bevalt allemaal nog prima, moeten nog kleine klusjes gebeuren, en we hebben nu een hoop glashandelaren over de vloer voor dubbel glas want dit is mij iets te koud:)

Wat random foto's van toen het nog niet helemaal af was en toen het wel af was










Ik maak binnenkort wel foto's van het hele huisje, compleet:)

En dit was dus 100km later, 18 op 19 december 2012:


Kurd024

1100 aan schade 0.0 wow ...... Nja veel succes met afhandelen en veel rijplesier nog

mitsubishiEVO


Zo maar weer eens een grote update mbt mijn Carisma.


Tegenwoordig rijdt hij een stuk minder aangezien ik met de fiets naar het werk ga.
Met grootse plannen een fatsoenlijke mountainbike aangeschaft, nu komt het er op neer dat ik alleen van en naar het werk fiets....



Zoals ik een tijdje geleden al zei was ik van plan om mijn remmen te upgraden.
De standaard schijfjes van een Carisma 1.6 zijn even groot als die van de 106 van mijn vriendin, niet echt overbemeten dus.
Niet alleen dat maar het ziet er ook niet uit, zelfs in mijn 15inch zomervervelgen lijken ze klein.
Daarom de upgrade gedaan naar Colt GTI schijven en Carisma 1.8 klauwen met 'sport' blokken.


De gekochte klauwen;





Aangezien ik geen roest/kaal metaal fan ben maar even hittebestendige lak in antraciet gekocht en erop gekliederd.






De nieuwe schijven;





Voor;







Na;





Het eindresultaat in de velg:





Aangezien ik het met mijn ontluchtingssetje niet goed ontlucht kreeg(goede nippeltje zat er niet bij waardoor hij valse lucht pakt) gaat hij donderdag naar de garage om goed ontlucht te worden en dan wordt hij meteen uitgelijnd vanwege......


Tsja wat krijg je als je teveel badkamer/toilettegels achterin een auto gooit? Dit....





Dit was vorig jaar toen we veel zooi voor ons huis aan het halen waren, in dit geval dus tegels voor de badkamer/toilet, veeeeeel te zwaar.
Niks raars gemerkt totdat hij een keer op de brug stond en ik werd gewezen op dat mijn rubbers helemaal doorwaren en op bijna alle rubbers verder speling zat.


Sterk getwijfeld om de Carisma dan niet weg te doen maar daar was ik redelijk snel vanaf, hij bevalt opzich nog prima en ik rijd toch bijna niks meer.


Dus toen opzoek naar rubbers, gewoon bijna niet te vinden en waar ik ze vond waren ze voor alle rubbers samen ongeveer 350euro...
Totdat ik een russische site tegen kwam met PU rubbers voor alle auto's., zelfs voor een Carisma.
Beetje heen en weer mailen en uiteindelijk 2 trailerarmrbussen  en 4 lower control arm bussen besteld, in PU dus.







Alles eronderuit gehaald en de bussen laten persen:





Inmiddels zit alles er dus weer onder, incl. nieuwe stabilisatorstang endlinks.


Inmiddels bijna 254k erop en dus bijna helemaal klaar voor de vakantie naar Italië volgende week:D


Nog wat sfeerfoto's:








Dat was het weer(tu) Voorlopig hopelijk wel uitgesleuteld aan Carisma.....

mitsubishiEVO


Owja, dit was ik nog vergeten mijn eerste boete sinds ik mijn rijbewijs heb, jippie....



4Koen63

Lekker bezig geweest met die remmen :) Je flesje WD-40 is gekrompen :P
Merk je ook verschil met rijden met die PU-bussen? Is dat niet wat stugger dan rubber?


Fijne vakantie!

mitsubishiEVO

Dankje:) Met de PU rubbers is het idd wel iets stugger geworden maar niet storend ofzo, een carisma voelt meteen iets degelijker aan :P



Een after-vakantie update!


De carisma heeft zich super gedragen richting Italië(Lazise/Gardameer).
De airco werd super goed koud, de remmen werkten super(echt een super upgrade) en ook geen geklapper meer in de achtertrein, alleen wat stugger.
Ook super weer gehad alleen de dag nadat we aangekomen waren 20 minuten regen verder alleen maar 36 tot 41 graden, normaal wat te warm maar als je 2  vakanties vrij weinig zon hebt gezien is dat wel een keer lekker.


Wat foto's:


Een Zwitser die graag zijn Insignia tegen mijn trekhaak aan zet....



Uitzicht vanaf de camping;



Uitzicht vanaf de pier in Sirmione;



Ons plek;





Al met al een goede vakantie gehad al is het wel de laatste keer dat wij met zo'n tent op vakantie gaan.....
+-35graden+1.40m luchtbedje+schuin aflopende slaapcabine is gewoon een goed recept voor rotnachten voor volgend jaar dus kijken voor een vouwwagen:)


Onderweg:





Dan wat auto updates;


De Peugeot 106 van mijn vriendin hebben we maar vervangen ivm. dat hij er echt niet meer uitzag(afbladderende blanke lak) en het gebrek aan luxe.
In de vakantie dus ook maar met een een ander leuk autootje gekocht ;






En saampjes;





En dan een grote update mbt mijn carisma;


Na 20x geroepen te hebben dat hij weg gaat heb ik nu toch de knoop doorgehakt.
Vorige week is er een nieuwe APK opgekomen die tot oktober 2014 geldig is dus na de vakantie van 2014 mag hij naar zijn eeuwige rustplaats (lees: de sloop).


Dan heb ik nu nog mooi meer dan een jaar om flink wat onderdelen van mijn carisma te verkopen.
Ik heb mijn zinnen gezet op een accord vanaf 2004, deze dus:





Qua mijn auto komen hier dus geen upgrade of grote onderhoud updates meer.


Dit was het wel weer:)

wess20

heey zag dat ie in onderdelen gaat de carisma ?


heb je de veerpootbrug,voorste lip en spatlappen nog ?


let me know heb er wel intresse bij dan namelijk,