Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

98 Octaan brandstoffen

Filluar nga Super Top, Janar 04, 2014, 07:13:23 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

4Koen63

Niet alle Shell V-Power in Duitsland is octaan 100, daar staat dan speciaal bij "V-Power 100".

Boemtjing

Citim nga: 4Koen63 ne Maj 08, 2014, 07:03:18 MD
Niet alle Shell V-Power in Duitsland is octaan 100, daar staat dan speciaal bij "V-Power 100".

Tot dusverre eigenlijk alleen nog maar gezien met 100 erbij...

Willem

Volgens mij zit er de laatste tijd meer ethanol in V-Power van Shell, was goed merkbaar met starten, nu weer overgestapt op BP Ultimate 98. De Carisma is niet geschikt voor een hoog ethanol gehalte en dat geldt voor meer types, dus hou het in de smiezen.

wooley

Mijn colt getest op rollenbank met 102 aral  198 pk 300 Nm
met 98 ook van aral 187 pk 278 Nm.
Reden is dat klopsensor motor terugregelt als hij kloppen detecteerd.
Op 95 mag mijn colt turbo niet rijden. (staat in tankklep 95+) en al zeker niet met de tuning
Als benzine slecht is gewoon reclameren.e5 super 98 mag maximaal 5% bioetanol bevatten.
Had ook eens getankt bij tanqyou 100+ maar omdat niemand benzine van 2 euro tankt zat er volgens mij water bij van condens..
rookte als een ketter.dacht dat kop kapot was.Na leeggereden en ergens anders tanken weg.
Daarna gereclameerd,helaas zonder resultaat.

Willem

Ja met een Colt als die van jou is het helemaal opletten geblazen natuurlijk, maar er zit veel verschil in brandstoffen ook soms waarvan je het niet weet of kunt weten. Er staat in mijn klepje ook 95+ maar 98 is wat deze oude GDI Carisma echt nodig heeft. V-Power daar deed hij het goed op tot een paar weken terug, afslaan met starten en dat had ik met 95 ook dus ben weer BP gaan tanken (Ultimate 98) en nu start hij weer als vanouds, dus het ligt echt aan de V Power benzine.

Nevolution6RSII

Met de Evo VI vroeger eigenlijk alleen maar BP Ultimate 98 getankt, tenzij het echt niet anders kon...

Dus hopelijk gaan zij niet ermee rommelen in de toekomst, want dan wordt het echt een uitdaging om ergens nog 98 te vinden die geen gezeik geeft! ::)

Willem

Dan moeten we met jerrycans gaan werken en mengen met water om de ethanol er uit te krijgen https://www.youtube.com/watch?v=onCG7mIprfE